Η 8η στροφή
Σημείο αναφοράς για την πίστα της Κωνσταντινούπολης η στροφή 8. Μπορεί να μην έχει την ιστορία της «Ον Ρούζ» στο Σπα ή της «Κορκ Σκρου» στη Λαγκούνα Σέγκα όμως μένει στο υποσυνείδητο των οδηγών.
Ομάδες και οδηγοί της Formula 1 ταξιδεύουν στην Τουρκία για τον πρώτο αγώνα σε Ευρωπαϊκό έδαφος . Εκεί έχουν να αντιμετωπίσουν τη… «στροφή 8» .
Πρόκειται για μία καμπή όπου οι οδηγοί φτάνουν (και διατηρούν) πολλά χιλιόμετρα,(270 περίπου) και έρχονται μαζί με τα αυτοκίνητα στο όριό τους. Αυτό γίνεται όχι μόνο από την πίεση των δυνάμεων «g» αλλά γιατί είναι μία σπαζοκεφαλιά ο τρόπος που πρέπει να τοποθετήσουν το μονοθέσιο. Η δυσκολία έγκειται στην τριπλή της κορυφή και το «τυφλό» τέλος της, το οποίο δεν διακρίνεται από την είσοδο. Οι οδηγοί δεν μπορούν να υπολογίσουν πόσο κλείνει ή ανοίγει για δουν πόσο θα μειώσουν ταχύτητα.
Τα στατιστικά της
Η «στροφή 8» έχει μήκος 640 μέτρα (ή 12% της διαδρομής των 5,3 χλμ) και διαρκεί 8,5’’ (ή το 10% του χρόνου του γύρου 1:24,770’’. Όσο αφορά τις δυνάμεις «g», η κορυφαία τιμή τους είναι τα 5G, από τα οποία τα 4,5G διαρκούν για 2’’ η μέση τιμή της είναι τα 3,5G. Η φθορά που δημιουργεί στα λάστιχα, αγγίζει το 40% και ας αποτελεί μόνο το 12% της διαδρομής.
Αν αναρωτιέστε πως γίνεται αυτό σημειώστε πως όταν ένα αυτοκίνητο κινείται στη στροφή με 270 χλμ η ανάρτηση δέχεται δυνάμεις οι οποίες ισούνται με 1 τόνο ή πάνω από το 150% του βάρους του αυτοκινήτου.