Ράλι Dakar 2012: Η εκκίνηση της χρονιάς
Η χρονιά του 2012 ξεκινά με έναν από τους σπουδαιότερους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όταν εμείς στην αλλαγή του χρόνου τσουγκρίζαμε τα ποτήρια μας, στο Μπουένος Άιρες μια ομάδα ανθρώπων ξεκινούσε μία από τις μεγαλύτερες περιπέτειες. Πρόκειται για το ράλι Dakar, το διασημότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο, που για 2 εβδομάδες θα φέρει αντιμέτωπους με τα όριά τους ανθρώπους και μηχανές.
Μετά την τελετή εκκίνησης στις 31 Δεκεμβρίου, ο αγώνας ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου, με μια μικρή ΕΔ «προθέρμανσης», που έχει μήκος μόλις 80 χιλιόμετρα. Όμως η ημέρα δεν τελειώνει πριν συμπληρωθεί και η απλή διαδρομή μήκους 763 χλμ.
Ράλι Dakar μόνο στο όνομα αφού φέτος θα είναι η 4η χρονιά που το ράλι θα διεξαχθεί στη Νότια Αμερική και θα διασχίσει τα εδάφη της Αργεντινής, της Χιλής και του Περού. Σε αυτό το ταξίδι των 8.500 χιλιομέτρων οι αγωνιζόμενοι θα έρθουν αντιμέτωποι με μιαν πληθώρα προκλήσεων.
Η Διαδρομήτου Περού. Η πρωτεύουσα της λατινοαμερικανικής χώρας, Λίμα, θα φιλοξενήσει τον τερματισμό του αγώνα. Η εκκίνηση θα δοθεί στο
Η μεγάλη διαφοροποίηση του φετινού αγώνα σε σχέση με το περσινό είναι η προσθήκη Mar Del Plata της Αργεντινής, στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, και ύστερα από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, όσοι φτάσουν στον τερματισμό θα βρεθούν στη Λίμα, στις ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού.
Στη διαδρομή τους αυτή οι αγωνιζόμενοι θα περάσουν μέσα από τρεις χώρες και θα γνωρίσουν τη Νότια Αμερική. Οι διοργανωτές του αγώνα έχουν φροντίσει να τους παρουσιάσουν μια διαδρομή με μεγάλη… ποικιλία στις δυσκολίες. Το σκηνικό της δράσης θα είναι η οροσειρά των Άνδεων, με highlight φυσικά την έρημο Atacama.
Ο αγωνιστικός διευθυντής του Rally Dakar, David Castera, σκιαγραφεί το προφίλ του φετινού αγώνα: «Δεν μπορώ να προβλέψω ποια θα είναι το κύριο σημείο του αγώνα φέτος. Δεν υπάρχει μια κρίσιμη ΕΔ και μπορούμε να μιλήσουμε για την απόλυτη ποικιλία σε ό,τι οι αγωνιζόμενοι θα αντιμετωπίζουν κάθε ημέρα. Οι αλλαγές στο ρυθμό θα είναι συνεχείς καθώς θα σχετίζεται με τη διαφοροποίηση των εδαφών. Έχω την εντύπωση ότι οι πιο έμπειροι αγωνιζόμενοι, θα είναι σε καλύτερη θέση ».
Οι συμμετοχές
Για άλλη μία χρονιά το Rally Dakar συγκεντρώνει εκατοντάδες συμμετοχών και με τους 4 τύπους οχημάτων που τρέχουν στον αγώνα. Εκκίνηση από το Mar Del Plata πήραν 185 μοτοσικλέτες, 33 Quad, 171 Αυτοκίνητα και 76 Φορτηγά – ένα σύνολο 465 οχημάτων που αποτελεί αύξηση 15% σε σχέση με τον περσινό αγώνα.
Οι συμμετέχοντες αντιπροσωπεύουν 50 διαφορετικές εθνικότητες ενώ το 30% στις μοτοσικλέτες και το 24% στα αυτοκίνητα μετέχει στον αγώνα για πρώτη φορά.
Στις μοτοσικλέτες η αλλαγή των κανονισμών που ισχύει από πέρυσι (450 κ.εκ) δεν εμπόδισε την KTM να διατηρήσει την κυριαρχία της και να κερδίσει τον αγώνα με τον Μαρκ Κομά. Ο Ισπανός θα βρίσκεται φυσικά και φέτος στον αγώνα για να υπερασπιστεί τον τίτλο του, από τον Σιρίλ Ντεσπρέ. Ο Γάλλος θα τρέξει επίσης με εργοστασιακή μοτοσικλέτα της KTM και παραμένει ένα από τα φαβορί.
Ο αγώνας τους δε θα είναι καθόλου εύκολος καθώς θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις Aprilia και τις Yamaha, που θα έχουν τους Φραντσίσκο Λόπεζ και Χέλντερ Ροντρίγκεζ αντίστοιχα. Στα Quad αυτό που στοχεύουν όλοι είναι να αμφισβητήσουν την κυριαρχία των Αργεντινών αδελφών Πατρονέλι που παίζουν στην έδρα τους.
Στα αυτοκίνητα οι «παραδοσιακές» δυνάμεις Mitsubishi και Volkswagen έχουν αποχωρήσει και έτσι νέες έρχονται να πάρουν τη θέση τους. Ο περσινός νικητής του αγώνα Νασέρ Αλ Ατίγια θα αγωνιστεί φέτος με ένα από τα Hummer του Ρόμπι Γκόρντον, που και ο ίδιος φυσικά θα βρίσκεται στον αγώνα. Όμως όλοι βλέπουν ως φαβορί την ομάδα της Monster Energy Mini, που με το All 4 Racing έχει πολύ έμπειρα πληρώματα. O θρύλος του Dakar Στφάν Πετερανσέλ, o Κριστόφ Χόλοζιτς και o Νάνι Ρόμα θα αποτελέσουν… την πρώτη γραμμή σε αυτόν τον αγώνα.
Στα φορτηγά είναι αισθητή η απουσία των μεγάλων Ρώσων Βλαντιμίρ Τσαγκίν και Φιρνταους Καμπίροβ με τα ΚΑΜΑΖ, μια απουσία που κάνει πιο απρόβλεπτη την κατηγορία των «μεγάλων».