Πρώτη γνωριμία με τους κινητήρες Diesel (photos)

Πρώτη γνωριμία με τους κινητήρες Diesel (photos)

Με την ευκαιρία της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ας επιχειρήσουμε να γνωρίσουμε τι ακριβώς είναι οι κινητήρες Diesel, πόσο διαφέρουν και σε τι από τους άλλους.

Το αργό πετρέλαιο είναι μία σχεδόν ξεπερασμένη πηγή ενέργειας που - μέρα με τη μέρα - γίνεται όλο και πιο σπάνιο και ακριβό. Οι πολύ υψηλές τιμές του αργού πετρελαίου δείχνουν ότι απαιτείται πολύ προσεκτική διαχείριση των υπόλοιπων πόρων.

Για τη χρήση του απαιτείται πολύ καλή εκμετάλλευση, τόσο από τα διυλιστήρια, όσο και από τους χρήστες. Οι τελευταίοι πρέπει να πάρουν δύναμη και οικονομία από τους κινητήρες, που θα το χρησιμοποιήσουν. Η αύξηση της απόδοσης των κινητήρων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, καθώς κάθε ποσοστιαία αύξηση της απόδοσης μειώνει την εξάρτηση από το πετρέλαιο και συμβάλλει στη διατήρηση των πόρων και την προστασία του κλίματος.

Η βελτίωση της απόδοσης όχι μόνον έχει γεωστρατηγικό αντίκτυπο, αλλά προσφέρει και σημαντικά οικονομικά οφέλη. Ειδικότερα, σε μία εποχή που οι τιμές του πετρελαίου εκτοξεύονται στα ύψη, οι πελάτες, εκτός του ότι ενδιαφέρονται για το κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων τους, αξιοποιούν και την κάθε ευκαιρία μείωσης του λειτουργικού κόστους. Η καθαρή τεχνολογία diesel μπορεί να συμβάλλει σημαντικά από αυτή την άποψη. 

Καθαρός  diesel - Σύγκριση με άλλες φιλοσοφίες κινητήρων

Η βιομηχανία του αυτοκινήτου συνεχίζει την προσπάθεια για αύξηση της απόδοσης των κινητήρων βενζίνης και diesel όπως και των υβριδικών. Οι υπάρχουσες φιλοσοφίες κινητήρων θα συνεχίσουν να υπάρχουν στο εγγύς μέλλον. Παράλληλα, η  βιομηχανία αυτοκινήτου εξελίσσει εναλλακτικά συστήματα κίνησης για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και υδρογονοκίνητα με μακροπρόθεσμο στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2,  απαντώντας παράλληλα στη χρήση πεπερασμένων πηγών ενέργειας.

Η βιομηχανία στοχεύει συνειδητά στη συνέργεια πολυάριθμων φιλοσοφιών κινητήρων για δραστική μείωση των εκπομπών CO2 από τον τομέα μεταφορών και διατήρηση των ενεργειακών αποθεμάτων μας. Κάθε πελάτης πρέπει να μπορεί να επιλέγει μία φιλοσοφία κινητήρα που να ικανοποιεί τις ανάγκες του.

Οι στόχοι βελτίωσης της απόδοσης σύμφωνα με τις διαφορετικές φιλοσοφίες και τις προκαθορισμένες χρήσεις τους μπορούν να περιγραφούν και να καταταχθούν ως εξής:

Η απόδοση των βενζινοκινητήρων μπορεί να αυξηθεί με μείωση του κυβισμού και τη χρήση υπερσυμπίεσης, όπως και μέσω διαχείρισης της ισχύος και της θερμότητας. Αυτή η φιλοσοφία παρέχει καλή αναλογία τιμής/επιδόσεων συγκριτικά με άλλες τεχνολογίες, κυρίως στην περίπτωση μικρών οχημάτων.

Κατά κανόνα, οι καθαροί πετρελαιοκινητήρες προσφέρουν τις ίδιες δυνατότητες με τους βενζινοκινητήρες στη μείωση της κατανάλωσης. Ωστόσο, η ακόμα υψηλότερη απόδοση του diesel καθιστά αυτή την τεχνολογία πολύ χρήσιμη για πελάτες που συνήθως «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Στον τομέα αυτό, ένας καθαρός πετρελαιοκινητήρας δείχνει την υπεροχή του: χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και άριστη αυτονομία - το πλεονέκτημα αυξάνεται με το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Οι υβριδικοί κινητήρες συνδυάζουν κινητήρες καύσης και ηλεκτρικούς και υπόσχονται μεγάλη οικονομία  σε διαδρομές πόλης με συχνές στάσεις / εκκινήσεις χάρη στη χρήση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την απενεργοποίηση του κινητήρα καύσης. Σε μεγαλύτερες διαδρομές υστερούν σε απόδοση συγκριτικά με τους πετρελαιοκινητήρες, καθώς τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του συστήματος σπάνια χρησιμοποιούνται, ενώ το βάρος δύο κινητήρων με τις μπαταρίες παίζει επίσης σημαντικό ρόλο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και τα υδρογονοκίνητα αντιπροσωπεύουν προτάσεις μετακίνησης μηδενικών ρύπων. Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης προσφέρονται κυρίως για αστικές περιοχές και μοντέλα μικρών διαστάσεων.

 Τεχνολογία Diesel - μία επιλογή για την αγορά.  Ποια είναι τα βασικά μηνύματα

1. Αυτή τη στιγμή, ένας πετρελαιοκινητήρας έχει τις περισσότερες δυνατότητες μείωσης του CO2.

2. Χάρη στη χαμηλή κατανάλωση, ο πετρελαιοκινητήρας συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης ολόκληρου του στόλου οχημάτων και επομένως στην περιορισμένη χρήση πηγών ενέργειας. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει τις περισσότερες δυνατότητες στη μείωση των εκπομπών CO2.

3. Στο μέλλον, η μείωση κυβισμού θα επιτρέπει σε μικρότερους κινητήρες μειωμένης κατανάλωσης να παράγουν επίπεδα ισχύος εφάμιλλα μεγαλύτερων κινητήριων  μονάδων (η δυνατότητα μείωσης κυβισμού των πετρελαιοκινητήρων είναι μικρότερη συγκριτικά με του βενζινοκινητήρα που εξακολουθεί να προσφέρεται κυρίως σαν ατμοσφαιρικός).

4. Η ζήτηση για οχήματα diesel γνωρίζει αύξηση στη Δυτική Ευρώπη. Τα πλεονεκτήματα κατανάλωσης, υψηλών αποθεμάτων ροπής κυρίως σε χαμηλές στροφές (οδηγική απόλαυση) και μία υψηλή χιλιομετρική κάλυψη τους καθιστούν άκρως δημοφιλείς στους πελάτες.

5. Σε 13 χρόνια μόνο (1992 EU1 μέχρι 2005 EU4) τα όρια εκπομπών σωματιδίων για οχήματα diesel στην Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά 91%, τα όρια συνδυασμένων εκπομπών NOx και HC κατά 95% και εκπομπών CO κατά 98%.

6. Η βιομηχανία αυτοκινήτου κατάφερε να συμμορφωθεί με τις πολύ αυστηρές απαιτήσεις μέσα από την τεχνολογική εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων της.

7. Το φίλτρο σωματιδίων συγκρατεί επίσης με αξιοπιστία τα μικροσωματίδια.

8. Η συμμόρφωση με τα μελλοντικά όρια εκπομπών καυσαερίων καθιστά απαραίτητη τη χρήση προηγμένων συστημάτων ψεκασμού diesel και ελέγχου κινητήρων, με την προϋπόθεση να υπάρχει αντίστοιχα δυνατότητα υψηλής πίεσης ψεκασμού, καλή διείσδυση του σπρέι καυσίμου και προηγμένες στρατηγικές ελέγχου.

9. Σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων και τις ιδιότητες των καυσίμων, η Ευρώπη θα πρέπει να αποτελεί πρότυπο. Εκεί, η νομοθεσία η σχετική με τις εκπομπές ρύπων συνδυάζεται με την έγκαιρη προσαρμογή της ποιότητας καυσίμου στην αγορά.

10. Η βιομηχανία ορυκτού πετρελαίου και η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζονται στην εξέλιξη νέων καυσίμων για περαιτέρω μείωση των εκπομπών καυσαερίων (CTL, GTL; BTL).

Φυσικά υπάρχει και ο αντίλογος. Σύμφωνα λοιπόν με την Greenpeace:

1) Η πετρελαιοκίνηση εξακολουθεί να υστερεί περιβαλλοντικά σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro 5). Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro 5), προβλέπει τριπλάσια επιτρεπόμενα όρια εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) για τους πετρελαιοκινητήρες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα όρια των βενζινοκινητήρων.

2) Η στροφή προς την πετρελαιοκίνηση θα επιδεινώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πρόσφατα ευρωπαϊκά στοιχεία, η Ελλάδα κατέχει το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό (50%) σε σταθμούς με υπερβάσεις του ορίου ενημέρωσης στις συγκεντρώσεις όζοντος το καλοκαίρι του 2009. Η Ελλάδα ήταν επίσης η τέταρτη χώρα με τις περισσότερες ημέρες (160), στις οποίες σημειώθηκε υπέρβαση του μακροπρόθεσμου στόχου για την προστασία της ανθρώπινης υγείας.  Ενδεχόμενη άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), οι οποίες με τη σειρά τους θα προκαλέσουν την αύξηση των συγκεντρώσεων όζοντος στα δύο μεγάλα και ήδη επιβαρυμένα αστικά κέντρα της χώρας.

3) Δεν υπάρχει ικανός ελεγκτικός και κυρωτικός μηχανισμός στις περιπτώσεις παραβάσεων, σύμφωνα με το Τμήμα Αυτοκινήτων και Εξωτερικών Καύσεων της Δ/νσης Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου (Δ.Ε.Α.Ρ.Θ.)

4) Πέντε στα 10 αυτοκίνητα δεν διαθέτουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, ενώ για τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν πριν το 2002, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι κακή, πιθανότατα λόγω της παλαιότητας (χιλιομέτρων που έχουν διανύσει) και του ελλιπούς ελέγχου των καταλυτικών μετατροπέων κατά την αντικατάστασή τους.  Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει και -πολύ λιγότερο- να εγγυηθεί μακροπρόθεσμα την καλή κατάσταση των πετρελαιοκινητήρων σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε δραματική αύξηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου.



Euroleague: Πρόστιμο στον Ναν για σχόλια για τη διαιτησία
Euroleague: Πρόστιμο στον Ναν για σχόλια για τη διαιτησία
Οι διαιτητές που σφυρίζουν Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ και Παναθηναϊκό - Οι ώρες και τα κανάλια
Οι διαιτητές που σφυρίζουν Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ και Παναθηναϊκό - Οι ώρες και τα κανάλια
Ντέρμπι Παρί Σεν Ζερμέν-Μπάγερν και Λίβερπουλ-Ρεάλ στο Champions League
Ντέρμπι Παρί Σεν Ζερμέν-Μπάγερν και Λίβερπουλ-Ρεάλ στο Champions League
Αθλητικές μεταδόσεις: Πού θα δείτε Μπάγερν Μονάχου – Παρί Σεν Ζερμέν και Γιάννη Αντετοκούνμπο
Αθλητικές μεταδόσεις: Πού θα δείτε Μπάγερν Μονάχου – Παρί Σεν Ζερμέν και Γιάννη Αντετοκούνμπο
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved