Πετρελαιοκίνητες εκδόσεις αυτοκινήτων Audi
H άρση του περιορισμού κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων, είναι η αφορμή να θυμηθούμε τα χαρακτηριστικά των κινητήρων diesel της Audi.
Οι κινητήρες τεχνολογίας TDI έκαναν ντεμπούτο το 1989. Η Audi παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με κινητήρα turbo diesel άμεσου ψεκασμού στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Ένα στα δύο αυτοκίνητα Audi που πωλείται σήμερα παγκοσμίως είναι πετρελαιοκίνητο. Αυτό που σήμερα θεωρείται αυτονόητο, προκάλεσε μεγάλη εντύπωση πριν 20 χρόνια. Τότε, η Audi έφερε την επανάσταση στην αγορά αυτοκινήτου με τον πρώτο TDI κινητήρα 2.5 λίτρων. Εν τω μεταξύ, εξελίξεις όπως η τεχνολογία Common-Rail έκαναν τον κινητήρα TDI ακόμα πιο αποδοτικό. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ φροντίζουν για μια πιο καλή και με μεγαλύτερη ακρίβεια κατανομή του καυσίμου.
Έτσι, από την εμφάνιση του πρώτου TDI έως σήμερα, οι κινητήρες έγιναν οικονομικότεροι, ενώ παράλληλα η ισχύς τους αυξήθηκε.
Λογική συνέπεια αυτού ήταν η συμμετοχή των πετρελαιοκινητήρων σε αγώνες αυτοκινήτου και μάλιστα με επιτυχία αφού το 2006 το πρώτο αγωνιστικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, το Audi R10 TDI, κέρδισε τον αγώνα 24 ώρες του Le Mans και μάλιστα επανέλαβε πολλές φορές αυτή τη νίκη, με πρόσφατη αυτή του εξελιγμένου πλέον Audi R18 TDI το 2011.
Για το σύνολο των μοντέλων Audi υπάρχουν διαθέσιμοι πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας TDI με εντυπωσιακές επιδόσεις, οι οποίοι ενσωματώνουν τη τεχνολογία Common-Rail.