Κάρτα καυσαερίων αυτή η άγνωστη
Κάποιοι πληρώνουν δύο φορές την κάρτα καυσαερίων και κάποιοι αγνοούν την αντιρρυπαντική τεχνολογία ενώ η πολιτεία εξακολουθεί απλά να εισπράττει.
Θυμάμαι ακόμη κάποια «μπλόκα» της τροχαίας για έλεγχο και μετρήσεις καυσαερίων σε φορτηγά και ταξί. Επίσης θυμάμαι ελέγχους του υπουργείου περιβάλλοντος σε Ι.Χ. Τώρα πάλι προφασιζόμενοι την κρίση και την ύφεση τομείς όπως το περιβάλλον και η προστασία του έχουν επιστρέψει κάπου στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας.
Αρκεί μία βραδινή βόλτα (ή πολύ πρωινή) στην Αττική οδό και στις δύο εθνικές… αρτηρίες για να δείτε: Τράκτορες νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με 3πλες εξατμίσεις σε κάθε πλευρά για θόρυβο και επιδόσεις. Η ειρωνεία είναι πως ο εξοπλισμός για τους λιγότερους ρύπους έχει αφαιρεθεί και τα διακριτικά για χαμηλούς ρύπους και θόρυβο παραμένουν…
Μείνετε στους ίδιους δρόμους και θα σας προσπεράσουν ταξί τα οποία θα… χαθούν σε σύννεφα καπνού. Θα ρωτήσετε αν η αστυνομία δεν τα βλέπει αυτά. Ναι τα βλέπει αλλά ή έχει άλλες υποχρεώσεις ή περιμένει να χρησιμοποιήσει τις παραβάσεις όταν την αναγκάζουν να συμβάλει και αυτή στις εισπράξεις της πολιτείας.
Βέβαια υπάρχει και η άλλη πλευρά την οποία διαβάσαμε στις εφημερίδες αλλά και το Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων.
Σύμφωνα λοιπόν με επιστολή της η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσικλετών προς τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γ. Ραγκούση αναφέρει πως οι κάτοχοι αυτοκινήτων πληρώνουν δύο φορές την κάρτα ελέγχου καυσαερίων .
Η ομοσπονδία εκτιμά, ότι μετά την τελευταία ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (N. 3897/2010), κατά την οποία το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου των Κ.Τ.Ε.Ο. υπέχει και θέση κάρτας ελέγχου καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.), πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων, λόγω άγνοιας της νέας ρύθμισης, πληρώνουν δύο φορές την Κ.Ε.Κ., πρώτα στο συνεργείο ή και στο Κ.Τ.Ε.Ο. (όταν πηγαίνουν μόνο για την έκδοση Κ.Ε.Κ.) και δεύτερη φορά κατά τον τεχνικό έλεγχο στο Κ.Τ.Ε.Ο. Αυτό, σημειώνει η ομοσπονδία, θα εξακολουθήσει να συμβαίνει για τουλάχιστον ένα ακόμη έτος, εφόσον οι ημερομηνίες λήξης Κ.Ε.Κ. και τεχνικού ελέγχου, δεν συμπίπτουν.
Επίσης αναφέρεται, ότι ο θεσμός της Κ.Ε.Κ., αυτός καθαυτός, χάνει την περιοδικότητα του και το ρυθμό του, καθώς γίνεται ουσιαστικά μία φορά κάθε δεύτερο χρόνο (διότι μεγάλος αριθμός οδηγών αρκείται στον έλεγχο καυσαερίων μόνο κατά τον τακτικό τεχνικό έλεγχο στο Κ.Τ.Ε.Ο.), γεγονός που προκαλεί μια γενική αναστάτωση στις ήδη υπάρχουσες συνήθειες των οδηγών, αλλά, ενδεχομένως, και των ελεγκτικών μηχανισμών. Επιπλέον, γνωστοποιείται, ότι η πλειοψηφία των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., με αφορμή τη συγκεκριμένη ρύθμιση, αναπροσάρμοσαν προς τα πάνω την τιμή του τεχνικού ελέγχου.
Η ομοσπονδία προτείνει την τροποποίηση της ισχύουσας ρύθμισης, ώστε, όταν ένα όχημα προσέρχεται για τακτικό Τεχνικό Έλεγχο στα Κ.Τ.Ε.Ο., να υποχρεούται σε έλεγχο καυσαερίων και έκδοση Κ.Ε.Κ. μόνο εφόσον δεν είναι εφοδιασμένο με ισχύουσα Κ.Ε.Κ., οπότε δεν θα ελέγχεται στα καυσαέρια.
Άλλωστε, εκ του νόμου, δυνατότητα διάγνωσης, ρύθμισης και επισκευής για επανόρθωση των εκπεμπόμενων καυσαερίων έχουν μόνο οι επισκευαστές οχημάτων (μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι), σημειώνει η ομοσπονδία.
Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στις κυριότερες ειδήσεις της ημέρας και μέσα από τη σελίδα σας στο Facebook, κάντε LIKE στο Onsports πατώντας ΕΔΩ.