Ο συνοδηγός του Κούμπιτσα μιλά
Κανείς δεν έζησε το ατύχημα του Πολωνού Ρόμπερτ Κούμπιτσα από τόσο κοντά όσο ο συνοδηγός του. Ο Γιακούμπ Γκέρμπερ περιγράφει:
Οι Ρόμπερτ Κούμπιτσα / Γιάκουμπ Γκέρμπερ μπαίνουν στην πρώτη ειδική διαδρομή του ράλι Ronde di Andora. Τέσσερα χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση το αυτοκίνητο γλιστρά…
« Γνωρίζαμε πως η επιφάνεια ήταν πολύ γλιστερή από την υγρασία και ήμασταν προετοιμασμένοι» δήλωσε στην εφημερίδα Gazzetta dello Sport ο Γκέρμπερ και συνέχισε: «Η υγρασία μας ανάγκασε, να ανοίξουμε την τροχιά μας το αυτοκίνητο κατευθύνθηκε σε σημείο όπου η μπαριέρα είχε δύο κομμάτια. Ακούμπησε στο ένα, ενώ το κομμάτι, που ήταν εμπρός από το αυτοκίνητο μπήκε μέσα του. Το είδα αμέσως και σκέφτηκα πως δεν θα είχε καλή εξέλιξη. Ο Ρόμπερτ λιποθύμησε, χτύπησε το κεφάλι του στο τιμόνι (από αυτό δημιουργήθηκε μία μελανιά κάτω από το δεξί μάτι του). Βγήκα από το παράθυρο αφού η πόρτα ήταν μπλοκαρισμένη».
Ο συνοδηγός του Πολωνού υποστηρίζει πως το συνεργείο διάσωσης ήρθε αμέσως, όμως η πρώτη ομάδα δεν είχε «ψαλίδια» για να κόψει το αμάξωμα ενώ το ελικόπτερο δεν εύρισκε χώρο να προσγειωθεί. Έτσι χάθηκε χρόνος.
Ο Γκέρμπερ διαμαρτυρήθηκε για τα προστατευτικά, που χωρίζονται σε δύο μέρη αλλά και για τις ενισχύσεις των αυτοκινήτων εμπρός. «Είναι ανόητο να υπάρχουν κενά στις μπαριέρες δεν εξυπηρετούν τίποτε. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί δεν ενισχύεται το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου όπως τα πλαϊνά έχω δει ξανά συγκρούσεις σαν τη δική μας».
Όταν ρωτήθηκε αν ήταν λάθος του οδηγού του ο Γκέρμπερ απάντησε: «Ο Ρόμπερτ είναι ολοκληρωμένος οδηγός. Παρατηρεί, σκέφτεται και μετά οδηγεί είναι ολοκληρωμένος». Πίσω από τους Κούμπιτσα / Γκέρμπερ ακολουθούσε ο Μάουρο Μορένο που είδε το τέλος της σκηνής. «Ήταν τρομακτικό» είπε ο Μορένο και πρόσθεσε: «Φώναξα τον Ρόμπερτ και δεν απάντησε. Ο συνοδηγός του μου έγνεψε πως ήταν ok και πήγα πάλι στον Ρόμπερτ. Είδα το κομμάτι της μπαριέρας να βγαίνει από την πίσω πόρτα ήταν φρικτό».