Ο θάνατος παραμόνευε στα MotoGP (photos)
Ο κόσμος των MotoGP θρηνεί τον χαμό του Μάρκο Σιμονσέλι. Εμείς επιχειρούμε να δούμε πιο ψύχραιμα το δυστύχημα στη Σεπάνγκ.
Ανερχόμενο αστέρι ο χαρισματικός Ιταλός έλαμπε στον κόσμο των MotoGP, όπως και πολλοί άλλοι αναβάτες, που έχασαν τη ζωή τους στις πίστες και θα αναφερθούμε σε αυτούς στις επόμενες γραμμές. Ο «Sic» ξεχώρισε γιατί οδηγούσε με την καρδιά. Είχε πάθος μέσα και έξω από την πίστα και αυτό τον έβαζε πολλές φορές σε μπλεξίματα. Η επιθετική του νοοτροπία μπορεί να μην ταίριαζε στα γκραν πρι, όμως τον έκανε αγαπητό στους θεατές καθώς ωρίμαζε σαν αναβάτης. Φέτος κέρδισε τα δύο του podium στα MotoGP podiums και δύο pole positions. Μία εβδομάδα πριν (στην Αυστραλία) τερμάτισε 2ος με φοβερή μάχη και πέρασμα στον τελευταίο γύρο στον Αντρέα Ντοβισιόζο (Repsol Honda RC212V).
Οι φωτογραφίες από τότε που δείχνουν τον «Sic» να στέκεται κάτω από το βάθρο, μας θυμίζουν πως ήθελε τη νίκη και καμία άλλη θέση. Δεν ανέβηκε στο πόντιουμ, όχι επειδή ήταν ένας από τους ψηλότερους αναβάτες (και θα χανόταν στη φωτογραφία) ούτε γιατί η κόμμωσή του (άφηνε το μαλλί φουντωτό για να μοιάζει στον Τζίμι Χέντριξ) θα κάλυπτε τους άλλους. Ήθελε τη νίκη.
Αμέσως μόλις έγινε το ατύχημα σκεφτήκαμε πως η κατάληξη δεν θα ήταν καλή. Η καθυστέρηση και η διακοπή έφερναν την επιβεβαίωση. Παρά την ασφάλεια που προσφέρουν οι φόρμες ο εξοπλισμός και οι πίστες. Οι αγώνες μοτοσικλέτας (όπως και του αυτοκινήτου) παραμένουν επικίνδυνοι. Εδώ μέτρησε και η ατυχία, αφού αντί να βγει εκτός πίστας και να μείνει στην αμμοπαγίδα ο άτυχος Ιταλός μπήκε στην πορεία δύο συναθλητών του: Του Κόλιν Έντουαρντς και του Βαλεντίνο Ρόσι
Η μοτοσικλέτα του Έντουαρντς χτύπησε τη μοτοσικλέτα του Σιμονσέλι και ο Ρόσι μπλέχτηκε την τελευταία στιγμή στο δυστύχημα. Κανείς από τους δύο εκείνη τη στιγμή δεν κατάλαβε τι έγινε και ίσως πάνω στην πτώση κάποια από τις μοτοσικλέτες να χτύπησε πέφτοντας το πίσω μέρος του κεφαλιού του Σιμονσέλι (και να έβγαλε το κράνος του).
Ως τις στιγμές που γράφονταν αυτές οι γραμμές ούτε ο Ρόσι ούτε ο Έντουαρντς είχαν μιλήσει για το ατύχημα και πιστεύουμε πως θα αργήσουν. O Ρόσι έγραψε απλά: «Για μένα ήταν σαν ένας μικρότερος αδερφός, πολύ δυνατός στην πίστα και τόσο γλυκός στην ζωή. Ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω, θα μου λείψει πολύ».
Ίσως περισσότερο για να σταματήσει η φημολογία για τη λήξη της καριέρας του μετά το ατύχημα. Ίσως πάλι ο superstar να ήθελε να βρει χρόνο να σκεφτεί τι θα κάνει, αφού μπορεί να έχασε το κίνητρό του για τους αγώνες. Όμως γνωρίζει πως μία τέτοια απόφαση (να σταματήσει) δεν είναι απλή και εύκολη όπως νομίζουν μερικοί γνώστες…
Από τη στιγμή που ο Σιμονσέλι έχασε το κράνος του, όλοι κατάλαβαν πως το ατύχημα ήταν πολύ σοβαρό. Δεκαπέντε λεπτά μετά ανακοινώθηκε ο θάνατός του.
Οι αναβάτες γνωρίζουν τους κινδύνους και όχι μόνο αυτοί και για το λόγο αυτό αγωνίζονται. Είναι η ικανοποίηση και η αδρεναλίνη που λαμβάνουν από όλη αυτή την προσπάθεια.
Πολλοί προβλέπουν πως ο αγώνας στη Βαλένθια δεν θα γίνει. Πιστεύουμε πως πρέπει να γίνει, για να τιμήσουν όλοι τον Σιμονσέλι, όπως του αρμόζει. Ιδιαίτερα οι Ρόσι και Έντουαρντς…
Οι θάνατοι στα MotoGP
1949: Ben Drinkwater (GBR) GP Isle of Man
1951: Dario Ambrosini (ITA) GP Albi
1951: Gianni Leoni (ITA) Ulster GP
1951: Sante Geminiani (ITA) Ulster GP
1953: Leslie Graham (GBR) GP Isle of Man
1954: Rupert Hollaus (AUT) GP Monza Practice
1957: Roberto Colombo (ITA) GP Spa Francorchamps
1960: Bob Brown (AUS) GP Solitude
1969: Bill Ivy (GBR) GP Sachsenring[13]
1970: Santiago Herrero (SPA) Isle of Man TT
1970: Robin Fitton (GBR) GP Nürburgring
1971: Angelo Bergamonti (ITA) GP Riccione
1971: Günter Bartusch (GDR) GP Sachsenring
1973: Renzo Pasolini (ITA) GP Monza
1973: Jarno Saarinen (FIN) GP Monza
1974: Billie Nelson (GBR) GP Opatija
1976: Otello Buscherini (ITA) GP Mugello
1977: Ulrich Graf (SUI) GP Opatija
1980: Patrick Pons (FRA) GP Silverstone
1981: Michel Rougerie (FRA) GP Yugoslavia
1983: Michel Frutschi (SUI) GP Le Mans
1989: Iván Palazzese (VEN) GP Hockenheim
2003: Daijiro Kato (JPN) GP Suzuka
2010: Shoya Tomizawa (JPN) GP Misano
2011: Marco Simoncelli (ITA) GP Sepang
Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στις κυριότερες ειδήσεις της ημέρας και μέσα από τη σελίδα σας στο Facebook, κάντε LIKE στο Onsports πατώντας: http://www.facebook.com/onsports