1ος Σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου
Εγκαινιάστηκε ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στις εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων της Honda – HMUK στο Σουίντον της Βρετανίας.
Ο πρώτος Βρετανικός σταθμός ελεύθερης πρόσβασης για τον ανεφοδιασμό υδρογονοκίνητων οχημάτων ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του. Την κατασκευή και λειτουργία του έργου ανέλαβε η εταιρία βιομηχανικών αερίων BOC, μέλος του Linde Group, ενώ το όλο εγχείρημα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Honda με τη BOC και την εταιρία οικονομικής ανάπτυξης Forward Swindon.
Στο νέο σταθμό έχουν ελεύθερη πρόσβαση όλοι οι ερευνητές ή χρήστες υδρογονοκίνητων οχημάτων. Ο ανεφοδιασμός οχημάτων γίνεται στα 350 bar και 700 bar: πρόκειται για τις δύο στάνταρ πιέσεις που υιοθετεί η βιομηχανία αυτοκινήτου.
Ο σταθμός που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της UK Manufacturing της Honda στο Swindon, στοχεύει να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων οχημάτων – όπως το Honda FCX Clarity κυψελών καυσίμου- και στη σχετική υποδομή ανεφοδιασμού. Επίσης, δημιουργεί ένα στρατηγικό κρίκο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου «Μ4» που συνδέει το Λονδίνο με τη Σουόνσι.
Πρόκειται για έναν πλήρως λειτουργικό σταθμό εμπορικής κλίμακας που χρησιμοποιεί δοκιμασμένη τεχνολογία και μπορεί να εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα, προκειμένου να δημιουργηθεί το απαραίτητο δίκτυο για ευρεία χρήση υδρογονοκίνητων μέσων μεταφοράς.
Μεταξύ των πολλών καινοτομιών του νέου σταθμού είναι η δυνατότητα συνεχούς ανεφοδιασμού από μία συστοιχία κυλίνδρων υδρογόνου. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα θα μπορούν να ανεφοδιάζονται το ένα κατόπιν του άλλου, χωρίς αναμονή για την παραγωγή υδρογόνου. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι η σχεδίαση: μοιάζει με συμβατικό σταθμό ανεφοδιασμού και ο χρόνος ανεφοδιασμού δεν διαφέρει σημαντικά από τον αντίστοιχο των συμβατικών καυσίμων. Το Honda FCX Clarity, για παράδειγμα, χρειάζεται λιγότερο από πέντε λεπτά. Ο καταναλωτής θα νομίζει ότι βρίσκεται σε ένα συνηθισμένο πρατήριο καυσίμων.
Ο Μάικ Χάγκον, Διευθύνων Σύμβουλος της B.O.C. σε Βρετανία και Ιρλανδία, δήλωσε: «Είναι ο πρώτος Βρετανικός σταθμός εμπορικής κλίμακας με ελεύθερη πρόσβαση. Καταδεικνύει ότι μπορούμε να ‘χτίσουμε’ την απαραίτητη υποδομή για την καθιέρωση ενός συστήματος ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς. Αλλά ακόμα και με ιδιωτική και δημόσια υποστήριξη – όπως αυτή στο Σουίντον – χρειαζόμαστε τη δέσμευση της Κυβέρνησης ώστε να επεκταθούμε σε όλη τη χώρα. Εμείς μπορούμε να προσφέρουμε τα εργαλεία, αλλά η Κυβέρνηση πρέπει να δημιουργήσει το πλαίσιο της πολιτικής στο οποίο θα μπορούμε να κατασκευάσουμε τις υποδομές τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα του αύριο».