Φερνάντο Αλόνσο: Ο Ματαντόρ της F1
Το γκραν πρι στη Σιγκαπούρη βρίσκει έναν από τους πρωταγωνιστές της Formula 1 να γιορτάζει μία επέτειο: Αυτήν του νεότερου παγκόσμιου πρωταθλητή, από τον Φερνάντο Αλόνσο (2005).
Υπάρχει κάτι στην έκφραση του Φερνάντο Αλόνσο. Λες και δεν μπορεί να χαμογελάσει. Ίσως φταίει το παρατσούκλι του (El Nano) το οποίο δεν άφησε να βγει εκτός Ισπανίας. Ίσως να φταίει πως ο πατέρας του (Χοσέ Λουίζ) ήθελε η πρωτότοκη κόρη του (Λορένα) να ασχοληθεί με τα καρτ, που ήταν το χόμπι του αλλά εκείνη τα περιφρόνησε. Αυτό πιστεύαμε ως το πρώτο podium που πέτυχε με την Ferrari το 2011 και καταλάβαμε πως είναι μαχητής και χρειάζεται μία σοβαρή αιτία που θα τον κάνει να χαρεί.
Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής (δύο φορές) δείχνει να είναι ο πιο συνειδητοποιημένος οδηγός στο γκριντ της F1, όσο αφορά την ομάδα του κάτι που η Ferrari του το εξαργύρωσε κρατώντας τον στην ομάδα ως το 2016. Δεν απασχολεί τον κίτρινο τύπο και δεν είναι playboy. Αντίθετα έχει έναν επιτυχημένο γάμο από το Νοέμβριο του 2006 με την τραγουδίστρια της pop Ρακέλ Ντε Ροζάριο.
Εμφάνιση clean cut όπως θα έλεγαν και στις Η.Π.Α. και μάλιστα τόσο clean ώστε να ξεπερνά τα όρια (θυμηθείτε εκείνο το πολύχρωμο πουλόβερ με τους ρόμβους). Και εδώ δημιουργείτε η απορία για το αν επιλέγει ο ίδιος να είναι έτσι ή του το επιβάλλουν για να καλύψουν κάποιες ιδιοτροπίες του.
Το ύφος του καλού παιδιού το χάλασε για τα καλά στη McLaren το 2007 όταν δεν μπορούσε να… χωνέψει πως ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος. Όσοι παρακολουθήσατε τα γκραν πρι της F1 τη χρονιά του 2007 θα θυμάστε πως οι δύο απαιτούσαν το Νο1 στην ομάδα και δεν τα πήγαιναν καθόλου καλά εντός και εκτός πίστας. Το ξέσπασμα έγινε στο γκραν πρι της Ουγγαρίας όταν ο Αλόνσο έχασε την pole position επειδή μπλόκαρε τον Χάμιλτον στα pits κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών εμποδίζοντας τον από το να διεκδικήσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Ο τελευταίος είχε παραβεί οδηγία της ομάδας και ήταν αυτό που έκανε τον Αλόνσο να εκραγεί.
Επιπλέον την ίδια εποχή ξέσπασε και το σκάνδαλο «Stepneygate» όπου η McLaren κατηγορήθηκε, πως «έκλεψε» μυστικές τεχνικές λεπτομέρειες για τη Ferrari του 2007.Τότε ο Αλόνσο απείλησε πως θα «δώσει» στη διεθνή ομοσπονδία τον Ρον Ντένις ως φταίχτη για το σκάνδαλο αν δεν υπολογίσει εκείνον ως Νο1. Οι πληροφορίες λένε ο Ισπανός δεν έμεινε εκεί. Ο Αλόνσο ζήτησε από τον Ρον Ντένις να σαμποτάρει το αυτοκίνητο του Χάμιλτον.
Στο βιβλίο «No Angel: The Secret Life of Bernie Ecclestone», αναφέρετε πως λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του γκραν πρι Ουγγαρίας του 2007, ο Αλόνσο πλησίασε τον Ντένις και του ζήτησε να βάλουν στο αυτοκίνητο του Χάμιλτον λιγότερη βενζίνη ώστε ο Βρετανός να μείνει από καύσιμα και να μην τερματίσει.Από το 2007 ως τη φετινή χρονιά δεν έχουμε μάθει κάτι άλλο. Φέτος το… κακό παιδί απείλησε μόνο κάποιους παπαράτσι στο θέρετρο που πήγε για διακοπές ενώ λέγεται πως δέχτηκε μία μείωση μισθού για να μείνει Ferrari με τον όρο να είναι ο πρώτος οδηγός και να έχει λόγο στην επιλογή του συναθλητή του.Όμως πέρα από όλα αυτά ο Φερνάντο Αλόνσο Ντίαζ είναι ένας από τους πολύ καλούς οδηγούς και αυτό το αποδεικνύει φέτος που η Ferrari απέχει από το να είναι η κυρίαρχος του παιχνιδιού
Η πορεία του στην F1
1998: Δεύτερος στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα καρτ.
1999: Κατακτά τον τίτλο στο πρωτάθλημα Euro-Open Movistar Nissan single-seater series, με εννέα pole positions και έξι νίκες.
2000: «Μετακομίζει» στη Formula 3000 και κατακτά με την Astromega τη νίκη στην πίστα του Σπα. Κατατάσσεται τέταρτος στο πρωτάθλημα.
2001: Κάνει το ντεμπούτο του στη F1 με τη Minardi. Η καλύτερη εμφάνισή του είναι στη Γερμανία, όπου κατακτά τη 10η θέση.
2002: Γίνεται επίσημος οδηγός δοκιμών στη Renault. Επίσης, δοκιμάζεται και από την Jaguar.
2003: Ως οδηγός της Renault , χαρακτηρίζεται γρήγορα από πολλούς ως ο επόμενος Μίκαελ Σουμάχερ. Στο γκραν πρι της Μαλαισίας γίνεται ο νεώτερος οδηγός στην ιστορία που κατακτά την πρώτη θέση στην εκκίνηση ενός γκραν πρι. Παίρνει την pole position και τη νίκη στην Ουγγαρία, καταφέρνοντας, μάλιστα, να «ρίξει γύρο» στον Μίκαελ Σουμάχερ. Κατακτά την έκτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
2004: Χρονιά δυνατή, αν και απογοητευτική στο τέλος της, σεζόν. Κυριαρχεί έναντι του συναθλητή του, Γιάρνο Τρούλι, και κατακτά την τέταρτη θέση στη βαθμολογία των οδηγών. Παίρνει την pole position στο Μανί-Κουρ και ανεβαίνει τέσσερις φορές στο βάθρο των νικητών στη διάρκεια της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης της δεύτερης θέσης στο γαλλικό γκραν πρι.
2005: Σημειώνει επτά νίκες και γίνεται ο νεώτερος σε ηλικία παγκόσμιος πρωταθλητής, μόλις στα 24 του (σ.σ. το 2008 ο Λιούις Χάμιλτον του «έκλεψε» την ιδιότητα). Οι ώριμες και μετρημένες εμφανίσεις του στους τελευταίους αγώνες του χαρίζουν τον τίτλο στο γκραν πρι της Βραζιλίας, με αποτέλεσμα να αφήσει πίσω του τον Κίμι Ραϊκόνεν με την πιο γρήγορη McLaren.
2006: Κυριαρχεί στο πρώτο μισό της σεζόν με τη Renault όπου σημειώνει έξι νίκες σε εννέα αγώνες, ενώ στη συνέχεια αντέχει στην αντεπίθεση του Μίκαελ Σουμάχερ και της Ferrari, με αποτέλεσμα να υπερασπιστεί τον τίτλο του στους οδηγούς.
2007: Στην πρώτη χρονιά του στη McLaren κατακτά την τρίτη θέση στους οδηγούς, ισοβαθμώντας στην κατάταξη με τον «ρούκι» ομόσταυλό του, Λιούις Χάμιλτον. Σημειώνει τέσσερις νίκες, αλλά έρχεται σε ρήξη με την ομάδα μετά το σκάνδαλο κατασκοπείας της Ferrari. Στο τέλος της σεζόν οι δύο πλευρές λύνουν τη συνεργασία τους και επιστρέφει στη Renault για το 2008.
2008: Συμβάλλει ώστε η R28 να μετατραπεί από ένα... ανιαρό αυτοκίνητο σε ένα μονοθέσιο ικανό να πάρει νίκες. Παίρνει την «πρωτιά» σε δύο διαδοχικούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του νυχτερινού γκραν πρι στη Σιγκαπούρη. Κατακτά την πέμπτη θέση στους οδηγούς και δεσμεύεται με την ομάδα γι΄ ακόμη δύο χρόνια.
2009: Το μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο της Renault δεν τον βοηθάει να ξεχωρίσει. Κάνει την έκπληξη και παίρνει την pole position στην Ουγγαρία, ωστόσο εγκαταλείπει στον αγώνα. Ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών στη Σιγκαπούρη και υπογράφει στη Ferrari για το 2010.
2010: Στο ντεμπούτο του με τη Ferrari επιβάλει την κυριαρχία του έναντι του, Φελίπε Μάσα, κατακτώντας τη νίκη στο γκραν πρι του Μπαχρέιν. Αντιμετωπίζει προβλήματα με το μονοθέσιο στους επόμενους αγώνες, ωστόσο επιστρέφει στις καλές εμφανίσεις μέχρι τον Ιούλιο. Καλύπτει μία διαφορά 47 βαθμών και «σκαρφαλώνει» στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών πριν από τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, όπου η λανθασμένη στρατηγική των pit – stop του κοστίζει τον τίτλο, παρότι έχει σημειώσει πέντε νίκες στη διάρκεια της σεζόν.
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
Ομάδα: Scuderia Ferrari
Χώρα γέννησης: Ισπανία
Τόπος γέννησης: Οβιέδο
Ημερομηνία γέννησης: 29/07/1981
Συμμετοχές σε γκραν πρι: 159
Παγκόσμια πρωταθλήματα: 2 (2005, 2006)
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (26 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (20 φορές)
Φορές στο βάθρο: 63
Καριέρα :
Minardi (2001), Renault (2003-2006), ΜcLaren (2007), Renault (2008-2009), Ferrari (2010): www.fernandoalonso.com.
Ο Αλόνσο ήταν ο 27ος διαφορετικός πρωταθλητής στα 56 χρόνια του θεσμού σε ηλικία 24 ετών και 58 ημερών. Πήρε την πρωτιά από τον Έμερσον Φιντιπάλντι που ήταν ως τότε ο νεότερος πρωταθλητής στα 33 του χρόνια.
Με αυτή την επιτυχία του κατάφερε να κάνει τη Renault την εταιρία που πήρε πρωτάθλημα, οδηγών, κατασκευαστών φτιάχνοντας το δικό της σασί και κινητήρα από την στιγμή που επέστρεψε στην F1.