F1 Ιταλία: Η λατρεία της Μόντζα
Ένας αγώνας σύμβολο ολοκληρώνει το ευρωπαϊκό κομμάτι της σεζόν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 του 2011. Η 13η διοργάνωση (το Ιταλικό γκραν πρι) γίνεται στην πίστα της Μόντζα.
Ο «Ναός της ταχύτητας» όπως αποκαλούν τη Μόντζα (επειδή τα μονοθέσια κινούνται πιο γρήγορα από ότι σε άλλες πίστες) φιλοξενεί το Ιταλικό γκραν πρι από την αρχή (με λίγες εξαιρέσεις) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Η ιταλική πίστα βρίσκεται λίγο έξω από το Μιλάνο στη πόλη Μόντζα, μέσα σε ένα πάρκο με ψηλή και πυκνή βλάστηση. Η πίστα κατασκευάστηκε το 1922 και χρηματοδοτήθηκε από την αυτοκινητιστική λέσχη του Μιλάνου. Η σύγχρονη εκδοχή της διαφέρει από την αρχική καθώς δεν χρησιμοποιούνται πλέον τα οβάλ τμήματα.
Η Μόντζα έχει συνολικό μήκος 5,793 χιλιόμετρα και τα μονοθέσια της Formula 1 πρέπει να καλύψουν 53 γύρους. Η χάραξη της πίστας είναι γνωστή για τις χαμηλές απαιτήσεις της σε κάθετη δύναμη, έχοντας 10 στροφές οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο ανοιχτές καμπές με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες.
Οι κινητήρες κινούνται συνεχώς στο όριο κάτι το οποίο τους καταπονεί ιδιαίτερα. Έτσι οι ομάδες για να αποφύγουν τα… σπασίματα επιλέγουν νέα μοτέρ γι αυτόν τον αγώνα.
Η Μόντζα με αριθμούς
2 Παράμετροι έχουν τον κύριο ρόλο για τη νίκη. Ο πρώτος είναι η διαχείριση των ελαστικών της Pirelli και ο δεύτερος η χρήση του DRS σε δύο σημεία της πίστας (την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και ανάμεσα στη δεύτερη Λέσμο και το σικέιν Ασκάρι).
2 Γόμες ελαστικών θα διαθέσει στις ομάδες η Pirelli. Τη μεσαία και τη μαλακή.
5g Είναι οι δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την επιβράδυνση στην πρώτη στροφή.
16 Δευτερόλεπτα και 1320 μέτρα (το 73% του γύρου) οι οδηγοί κινούνται flat out.
46 Αλλαγές ταχυτήτων (περίπου) κάνουν οι οδηγοί σε κάθε γύρο.
250 Χιλιόμετρα / ώρα είναι (περίπου) η μέση ωριαία ταχύτητα του αγώνα.
320 Συμμετοχές συμπληρώνει στη Μόντζα ο Ρούμπενς Μπαρικέλο.
340 Χιλιόμετρα / ώρα υπολογίζεται πως θα είναι η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων.