Ράλι Γερμανίας ή Ράλι Λεμπ
Το πρώτο ασφάλτινο ράλι της σεζόν ξεκίνησε σήμερα το πρωί και είναι η πρώτη δοκιμασία στην άσφαλτο για οχήματα και οδηγούς.
Ο 9ος αγώνας της χρονιάς το ράλι Γερμανίας θα μπορούσε να έχει και το όνομα του παγκόσμιου πρωταθλητή Σεμπαστιάν Λεμπ (Red Bull Total Citroen) αφού ο Γάλλος θα προσπαθήσει φέτος να πετύχει τις 9 νίκες σε 9 διοργανώσεις.
Τα πληρώματα του WRC, έχουν αγωνιστεί ως τώρα πάνω σε όλους σχεδόν τους τύπους χώματος και στον πάγο, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά φέτος που θα πατήσουν άσφαλτο, για να δουν και σε αυτήν την επιφάνειά τις δυνάμεις τους.
Το Ράλι Γερμανίας εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια σε κλασικό αγώνα του WRC παρότι η ιστορία του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι πολύ μικρή συγκριτικά με άλλους. Μόλις το 2002 συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα και από τότε έλειψε μόνο μια χρονιά, το 2009.
Η φήμη του Ράλι Γερμανίας και η παράδοση του σχετίζεται με το βαθμό δυσκολίας του. Μπορεί να είναι ασφάλτινος αγώνας αλλά τα πληρώματα στις τρεις ημέρες του θα έρθουν αντιμέτωπα με διαφορετικού τύπου ασφάλτινες επιφάνειες. Υπάρχουν πολύ γρήγορα τμήματα αλλά και πολύ αργά και σφικτά. Υπάρχουν φαρδύς δρόμοι και πολύ στενοί. Υπάρχουν σημεία με λεία και καθαρή άσφαλτο αλλά και σημεία στα οποία υπάρχει πολύ χώμα και λάσπη.
Το κέντρο του αγώνα βρίσκεται όπως πάντα στην ιστορική πόλη Trier, στην καρδιά της οινοπαραγωγικής περιοχής Mosel. Εκεί, στο κέντρο της πόλης, διεξάγεται η διάσημη Υπερειδική Διαδρομή Circus Maximus, που φέτος θα αποτελέσει και την Power Stage του αγώνα το απόγευμα της Κυριακής.
Λόγω του τερέν του το Ράλι Γερμανίας είναι υπόθεση του master της ασφάλτου Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Λεμπ έχει κερδίσει όλα τα Ράλι Γερμανίας που έχουν διεξαχθεί για το WRC και φυσικά το ίδιο σκοπεύει να κάνει και φέτος. Ο Γάλλος 7 φορές πρωταθλητής με τη Citroen απλά δεν χάνει στην άσφαλτο. Είναι τόσο καλός, που δεν έχει χάσει σε ασφάλτινο αγώνα εδώ και 5 χρόνια.
Μοναδική απορία οι δυνατότητες του DS3 WRC σε αυτό το τερέν. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο… άλλος Σεμπαστιάν παραμένει ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Λεμπ για τον φετινό τίτλο και θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς θα οδηγήσει στην άσφαλτο.
Στην εργοστασιακή ομάδα της Abu Dhabi Ford υπάρχει μια σχετική αισιοδοξία. Η ομάδα έκανε δοκιμές πριν από ένα μήνα σε ασφάλτινη επιφάνεια. Οι Μίκο Χίρβονεν και Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δεν είναι στο δυνατό τους σημείο, ωστόσο είναι γρήγοροι και αν το αυτοκίνητο τους δώσει την ευκαιρία μπορεί να κάνουν την έκπληξη.
Αφού μιλάμε για εργοστασιακές ομάδες, πρέπει να αναφέρουμε τη Mini WRT, που σε αυτόν τον αγώνα θα κάνει την 3η φετινή εμφάνισή της στο WRC. Στον προηγούμενο αγώνα της Φινλανδίας τα Mini John Cooper Works εντυπωσίασαν με την ταχύτητά τους παρότι δεν τον ολοκλήρωσαν λόγω προβλημάτων στον κινητήρα τους. Η εμφάνισή των Κρις Μικ και Ντάνι Σόρντο στην άσφαλτο της Γερμανίας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Στη Γερμανία συμμετέχουν επίσης τα Mini των Ολιβέιρα και Αρόγιο αλλά και άλλο ένα που θα οδηγήσει ο Πιέρ Καμπανά.
Με το Citroen DS3 θα τρέξει και ο Πέτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος σε κάθε αγώνα παραμένει υποψήφιος για μια θέση στο βάθρο Ο Νορβηγός δεν προβληματίζεται από την άσφαλτο, ωστόσο στη Γερμανία δεν έχει φέρει ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στο παρελθόν. Τέλος, επιστρέφει στη δράση του WRC o Κεν Μπλοκ με το Fiesta RS WRC της Monster Ford.
Το αγωνιστικό πρόγραμμα του Ράλι Γερμανίας ξεκινά το πρωί της Παρασκευής 19 Αυγούστου με την 1η Ειδική Διαδρομή. Μέχρι το απόγευμα της Κυριακής θα πληρώματα θα τρέξουν σε 19 Ειδικές Διαδρομές και θα καλύψουν 359,59 αγωνιστικά χιλιόμετρα .
Στο βίντεο που ακολουθεί δείτε το ένα από τα σημαντικότερα νέα του αγώνα την παραμονή του Σεμπαστιάν Λεμπ στη Citroen ως το 2013.