Παναθηναϊκό Κίνημα: Το πρόγραμμα για τον Δήμο Αθηναίων

Παναθηναϊκό Κίνημα: Το πρόγραμμα για τον Δήμο Αθηναίων

Στη δημοσιότητα έδωσε το Παναθηναϊκό Κίνημα το πρόγραμμά του για τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές στις οποίες διεκδικεί την Αθήνα με υποψήφιο τον Νίκο Αβραμίδη και μια σειρά από ανθρώπους που σχετίζονται με το «τριφύλλι».

Μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του, το Παναθηναϊκό Κίνημα δημοσιοποίησε το πρόγραμμά του για τις δημοτικές εκλογές του Μαΐου. Όπως είναι φυσικό, ένα από τα πρώτα θέματα στην ατζέντα του Κινήματος είναι αυτό του γηπέδου του Παναθηναϊκού, ενώ παράλληλα αναλύονται και οι τέσσερις άξονες στους οποίους θα κινηθεί το ΠΑΝ.ΚΙ. σε περίπτωση που εκλεγεί, έτσι ώστε να κάνει την Αθήνα καλύτερη. Παράλληλα, παρουσιάζονται και προτάσεις για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως οι άστεγοι, τα ΑμεΑ, ενώ αναπτύσσονται και τα σχέδια δράσης που έχει ο συνδυασμός.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Παναθηναϊκού Κινήματος:

Ο Παναθηναϊκός αποτελεί, σε κάθε επίπεδο, τον πιο μαζικό φορέα της πόλης και το όνομά του -που άλλωστε είναι σύνθετο συμπεριλαμβάνοντας λέξη – παράγωγο της Αθήνας- αποτελεί μία συνεχή διαφήμιση για την πόλη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αδιαπραγμάτευτη θέση του Παναθηναϊκού Κινήματος είναι η παραμονή του Συλλόγου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η τεράστια αποδοχή της πρόσφατης παρουσίασης της πρότασής μας απέδειξε ότι πάρα πολλοί φορείς της πόλης, ακόμη και εκτός αθλητισμού, είναι απολύτως θετικοί και συναινούν στην παραμονή του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο, αρκεί αυτή να υλοποιηθεί με σύγχρονες εγκαταστάσεις, που θα αποφέρουν πολλαπλά οφέλη για όλους.
Πέραν της πλήρους πολεοδομικής και αρχιτεκτονικής τεκμηρίωσης της πρότασής μας, η πόλη και το κοινωνικό σύνολο ωφελούνται στους παρακάτω τομείς:

- Δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας στο κέντρο της πόλης σε μία συγκυρία που, βάσει όλων των δημοσκοπήσεων, η ανεργία αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τους δημότες της Αθήνας.
- Δημιουργία νέας, ισχυρής εμπορικής αγοράς στο κεντρικότερο σημείο της πόλης με βάση τις εμπορικές χρήσεις του γηπέδου.
- Ενεργειακή αυτάρκεια για την περιοχή, όπως αυτή θα εξασφαλίζεται από τις φωτοβολταϊκές μονάδες. Θα παρέχεται ενέργεια στα παρακείμενα σχολεία, στο νοσοκομείο «Άγιος Σάββας» και επίσης στα σπίτια στην ευρύτερη περιοχή!
- Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου σε όμορη έκταση 14,5 στρεμμάτων.
- Δημιουργία 1.000 θέσεων παρκινγκ, που θα χρησιμοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, δηλαδή και τις ημέρες που δεν πραγματοποιείται στο γήπεδο κάποια αθλητική δραστηριότητα.
- Αυτόματη και ραγδαία άνοδος της αξίας όλων των ακινήτων στην ευρύτερη περιοχή.
- Ολοκληρωτική, εντυπωσιακή αναμόρφωση των προσφυγικών πολυκατοικιών, που σήμερα αποτελούν εστία μόλυνσης, ενώ υφίσταται ο κίνδυνος κατάρρευσής τους.
- Συνεισφορά στο ελληνικό δημόσιο εκατομμυρίων ευρώ, διότι η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα οδηγήσει σε πληρωμή εισφορών και σε σημαντική επανεκκίνηση της «ατμομηχανής» που λέγεται κατασκευαστικός τομέας στην πρωτεύουσα.
- Σεβασμός στην ανάδειξη της Ιστορίας της πόλης με -όπως προαναφέρθηκε- ταυτόχρονη ικανοποίηση μεγάλων περιβαλλοντικών αναγκών.

Η υλοποίηση της πρότασής μας θα οδηγήσει σε μία συνολική και πραγματική ανάπλαση ενός τόσο «ευαίσθητου» τομέα της Αθήνας.

Παράλληλα με την κατασκευή ενός σύγχρονου αθλητικού κέντρου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει την αξιοποίηση ελεύθερων χώρων και την μετατροπή τους σε χώρους άθλησης, όπου αυτό είναι δυνατό ή/και απαραίτητο.

Τα αθηναϊκά γήπεδα ποδοσφαίρου είναι μόλις δύο, ενώ οι εγκαταστάσεις για τα υπόλοιπα σπορ είναι παραμελημένες, σχεδόν εγκαταλελειμμένες, σε τραγική κατάσταση, επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα της νεολαίας που αθλείται εκεί.

Το Παναθηναϊκό Κίνημα βρίσκεται ήδη σε επαφές με τοπικούς αθλητικούς συλλόγους της πόλης μας, αφουγκρασμένο τα αιτήματα των παραγόντων και των γονέων των αθλούμενων παιδιών. Θέση μας είναι ότι θα πρέπει η αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων προς εξυπηρέτηση των αναγκών αυτών των σωματείων να γίνει σε συνάρτηση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες κάθε γειτονιάς. Πιο συγκεκριμένα, η στέγαση των ανοιχτών χώρων άθλησης μπορεί να γίνει με τη βοήθεια ελαφρών κατασκευών επιτρέποντας στις αθλητικές εγκαταστάσεις να λειτουργούν όλο το χρόνο και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Δήμος Αθηναίων έχει τη δομή και το προσωπικό για να διοργανώνει σε μόνιμη βάση δράσεις που θα οδηγούν σε απευθείας, αλλά όχι ανεξέλεγκτη, οικονομική ενίσχυση του ταμείου των σωματείων.

Ακόμη, επιβάλλεται να λάβει πρωτοβουλίες ανάδειξης της αξίας του μαζικού αθλητισμού και να ωθήσει σε αυτόν τα παιδιά κάθε ηλικίας. Παράλληλα, μέσα από σειρά εκδηλώσεων και ενημερώσεων στα σχολεία, ο Δήμος Αθηναίων πρέπει να καλλιεργήσει το πνεύμα της ευγενούς άμιλλας στις επερχόμενες γενεές.

Επίσης θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να επανεξεταστεί η λειτουργία του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης, αλλά με μικρότερο κόστος για τα ταμεία του Δήμου σε σχέση με το παρελθόν.

Οφείλουμε να σημειώσουμε πως ο Παναθηναϊκός, ως ο πρωτοπόρος σύλλογος της χώρας, ανέκαθεν μεριμνούσε για την ανάπτυξη όχι μόνο του ίδιου, αλλά και του ελληνικού αθλητισμού γενικότερα. Ειδικά κατά περιόδους κοινωνικών/οικονομικών κρίσεων, ο Παναθηναϊκός ήταν ο σύλλογος που κρατούσε ζωντανή την αθλητική φλόγα της Αθήνας. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως μόλις λίγους μήνες μετά το τέλος της Κατοχής, το 1944, το Τριφύλλι απέκτησε το δικό του γήπεδο αθλοπαιδιών (βόλλεϋ, μπάσκετ, πινγκ-πονγκ) στη συμβολή των οδών Τσόχα και Βασιλίσσης Σοφίας. Το γήπεδο αυτό ο Παναθηναϊκός το παραχώρησε στη νεολαία της περιοχής, ώστε να συμβάλει στην ανασυγκρότηση του καταρρακωμένου από την Κατοχή αθλητισμού. Την ίδια περίοδο, ο Όμιλος της Αθήνας διέθεσε πόρους μέχρι και για ανακατασκευή μέρους του Παναθηναϊκού Σταδίου.

Το πρόγραμμα  του ΠΑΝ.ΚΙ είναι φιλόδοξο και περιλαμβάνει  στοχευμένες, επίμονες και συστηματικές  δράσεις. Αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες, ο καθένας με διαφορετικούς στόχους, που θα ενθαρρύνουν μια ποικιλία δράσεων διαχείρισης με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων και την μέγιστη δυνατή ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών. Σε κάθε άξονα θα υπάρχει μια δράση «πιλότος»  με μεγάλη περιβαλλοντική σημασία και  στην οποία θα δοθεί ιδιαίτερη δημοσιότητα.

Άξονας 1: Παράγουμε λιγότερα απόβλητα
Σύνθημα: Οι Αθηναίοι ανταλλάσουν και ξαναχρησιμοποιούν
Δράσεις

Δράση πιλότος: Δημιουργία  «πράσινων σημείων» ανακύκλωσης όπου οι κάτοικοι μπορούν να αφήσουν αντικείμενα, από βιβλία ως έπιπλα,  που δεν χρησιμοποιούν πια αλλά που είναι καλής ποιότητας και χρήσιμα για κάποιον άλλον. Αυτή η πρακτική αυξάνει την ωφέλιμη ζωή ενός προϊόντος και μειώνει τη γενική παραγωγή απορριμμάτων.
Προγράμματα ενημέρωσης στη γειτονιά για αλλαγή της συμπεριφοράς ως προ τα απορρίμματα:  η σημασία της πρόληψης, η αξία των υλικών που βρίσκονται στα απορρίμματα, τα οφέλη της ανακύκλωσης στο κλίμα και στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.
Οργάνωση αγορών στις γειτονιές με  προϊόντα χύμα και με λιγότερες συσκευασίες.
Διαδικτυακή πύλη ανταλλαγής αποβλήτων/προϊόντων με την συμμετοχή των επιχειρήσεων.
Βοήθεια στην ανακύκλωση μεγάλων αντικειμένων:
Διάθεση δωρεάν οχήματος συλλογής μετά από παραγγελία
Οργάνωση στις γειτονιές ημερών διάθεσης  προϊόντων από δεύτερο χέρι
Συνεργασία με εξωτερικούς εργολάβους
Καμπάνια για την μείωση των υπολειμμάτων τροφίμων που πετιούνται από τα νοικοκυριά, τα μαγαζιά και τα εστιατόρια.
Ο Δήμος θα αποτελέσει παράδειγμα: με την κατανάλωση ανακυκλωμένων υλικών, τη χρήση προϊόντων με λιγότερη συσκευασίες, και το διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων υλικών.

Άξονας 2 : Καλύτερος διαχωρισμός στην πηγή

Σύνθημα: Οι Αθηναίοι ανακυκλώνουν

Δράσεις

Δράση πιλότος: Ειδικές καμπάνιες ενημέρωσης  και προγράμματα επιμόρφωσης και ενημέρωσης του κοινού για τη σημασία και την αξία του διαχωρισμού στην πηγή.
Όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά θα διαχωρίζονται στην πηγή αντί την σημερινής πρακτικής να αναμειγνύονται και να πετιούνται όλα μαζί με άλλα λερωμένα υλικά. Αυτή η πρακτική αυξάνει σημαντικά την τιμή των ανακυκλωμένων προϊόντων και αποτελεί μια αξιόλογη πηγή εσόδων για το Δήμο.
Ο Δήμος θα φροντίσει ώστε οι κάτοικοι να έχουν άμεση πρόσβαση σε δοχεία απόθεσης των διαχωρισμένων προϊόντων που θα είναι προσαρμοσμένα στο χαρακτήρα της γειτονιάς. Θα φροντίσει για την ευκρινή σήμανση, και την ταχτική αποκομιδή.
Οι Δημόσιοι χώροι θα αποτελέσουν παράδειγμα ορθής πρακτικής.
Ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση των παιδιών ώστε να κάνουν το διαχωρισμό των αποβλήτων συνήθεια ενσωματωμένη στην καθημερινή ζωή.
Ο Δήμος θα φροντίσει για την ανακύκλωση των υλικών από τις κατεδαφίσεις κυρίως με την απομάκρυνση των τοξικών συστατικών, τον καθαρισμό των υλικών πχ τούβλων, και τη χρήση τους σαν υλικά επιχωμάτωσης.

Άξονας 3: Παραγωγή βιοκαυσίμων από τα απορρίμματα
Σύνθημα: Να κλείσουν οι χωματερές
Δράσεις

Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, με την οποία η Ελλάδα έχει εναρμονιστεί, απαγορεύει τη διάθεση των υπολειμμάτων τροφίμων και των άλλων οργανικών όπως τα πράσινα από τα πάρκα και τους κήπους στα ΧΥΤΑ.  Η ποσότητα αυτού του κλάσματος των απορριμμάτων κυμαίνεται από 40% ως 60% του συνόλου.

Δράση πιλότος: Ο Δήμος θα συμμετέχει, πιλοτικά, σε προγράμματα διαχωρισμού των οργανικών υπολειμμάτων στη πηγή και τη χρήση τους για την παραγωγή βιοκαυσίμων, όπως το πρόγραμμα ATHENS BIOWASTE.

Τα βιοκαύσιμα θα χρησιμοποιηθούν για την κίνηση των απορριμματοφόρων και των άλλων οχημάτων του Δήμου.

Άξονας 4: Απομακρύνουμε τοξικά υλικά από τα σπίτια
Σύνθημα: Σώστε το περιβάλλον από τα τοξικά απόβλητα.
Δράσεις

Δράση πιλότος: Κινητή μονάδα συλλογής  τοξικών  και επικίνδυνων ουσιών που βρίσκονται στο σπίτι μας όπως ληγμένα φάρμακα, χρώματα, διαλύτες, φυτοφάρμακα, λιπάσματα και οξέα, μπαταρίες λαμπτήρες, λάδια, λαμπτήρες φθορισμού.
Συλλογή ηλεκτρονικών απόβλητων σε συνεργασία με εγκεκριμένες επιχειρήσεις συλλογής.
Πιλοτική εφαρμογή σημείων συλλογής πλαστικών.

1) Αναστήλωση των διατηρητέων κτιρίων του κέντρου

Προτείνουμε την ανακατασκευή των διατηρητέων κτιρίων του ιστορικού κέντρου, με μερική αναστήλωση και χρήση επιχρισμάτων, αλλάζοντας τις όψεις των κτιρίων, σε μια προσπάθεια να ομορφύνουμε την πόλη και να τονίσουμε ότι πρέπει κανείς να περπατά «κοιτώντας ψηλά».

2) Κινητές μονάδες-σταθμοί πληροφοριών

Το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει τη δημιουργία εφήμερων κατασκευών που λειτουργούν σαν κινητές μονάδες-σταθμούς πληροφοριών. Στόχος μας είναι η άμεση εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης, καθώς και των επισκεπτών της. Μέσω της χρήσης σύγχρονου λογισμικού θα επιτρέπεται στον χρήστη να έχει άμεση πρόσβαση σε κάθε είδους υπηρεσία, καθώς και για λειτουργίες και θέματα της καθημερινότητας και πληροφορίες για την πόλη (κράτηση εισιτηρίων, ένδειξη ιστορικών μνημείων, χώρους εστίασης, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ωράρια καταστημάτων και αρχαιολογικών χώρων, χάρτες κτλ) . Παράλληλα δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

3) Εκμετάλλευση εγκαταλελειμμένων κτιρίων

Σε μια προσπάθεια ψυχικής ανάτασης των πολιτών, προτείνουμε – για τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών διαβίωσης- την καταγραφή και εν συνεχεία την αναμόρφωση εγκαταλελειμμένων κτιρίων σε χώρους αναψυχής, προβολής ταινιών, χώρους εστίασης, βιβλιοθήκες και παιδικούς σταθμούς, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής. Δημιουργούνται έτσι, και πάλι, νέες θέσεις εργασίας.

4) Πράσινες Οροφές – Ενέργεια

Προτείνουμε την αλλαγή του ορίζοντα – κορυφογραμμών όλων των κτιρίων της πόλης. Φυτεύουμε τις ταράτσες επιτυγχάνοντας αισθητική βελτίωση, αυτονομία σε αγαθά και ενέργεια, καθώς η φύτευση συμβάλλει στην καλύτερη μόνωση των κτιρίων, επομένως και στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει, ακόμα, τη χρησιμοποίηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για το φωτισμό της πόλης, ώστε να μειωθούν τα κόστη και να αυξηθεί, παράλληλα, η απόδοση.

5) Πόλη και Ποδήλατο

Όλες οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες διαθέτουν σύγχρονους ποδηλατοδρόμους, που συντελούν στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, την αποφόρτιση του περιβάλλοντος από ρύπους, την οικονομική μετακίνηση και την βελτίωση της υγείας του ποδηλάτη. Όλες πλην μίας: της Αθήνας.

Το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε όσες περιοχές/δρόμους της πρωτεύουσας αυτό είναι αυτό εφικτό και λειτουργικό.

Η Αθήνα θα μπορούσε να «ανασάνει» με ποδηλατοδρόμους σε κεντρικούς άξονες (Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας, 28ης Οκτωβρίου, Ακαδημίας) που όλοι θα οδηγούν προς το Άλσος Λυκαβηττού.

Όμορφο, χρήσιμο και εποικοδομητικό να μπορεί ο κόσμος να πραγματοποιεί την βόλτα του, ακόμα και οικογενειακά, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο, και παράλληλα να μπορεί να μετακινηθεί και προς τον χώρο εργασίας του.

Πέρα, όμως, από την ευρύτερη περιοχή του Λυκαβηττού, η Αθήνα διαθέτει πολλά άλση, τα οποία χρόνια τώρα παραμένουν ανεκμετάλλευτα, παρατημένα, χωρίς εξωτερικά πεζοδρόμια, γεμάτα απορρίμματα, χωρίς καμία συντήρηση και, φυσικά, χωρίς ποδηλατοδρόμους.

Με μικρό κόστος θα μπορούσαν αυτά τα άλση να μετατραπούν σε χώρους ψυχαγωγίας για μικρούς και μεγάλους.

Προτείνουμε, αρχικά, τη δημιουργία, ενός περιορισμένου και περιφραγμένου χώρου, όπου θα γίνεται φύλαξη των ποδηλάτων, ώστε ο αναβάτης να έχει την άνεση να κάνει τη βόλτα του και πεζός. Επιπλέον, ζητούμε την κατασκευή των κατάλληλων υποδομών, για όσους επιθυμούν να ποδηλατούν και να ψυχαγωγούνται εντός άλσους. Οι υποδομές αυτές είναι χωμάτινα ή τσιμεντένια μονοπάτια με συνεχόμενη ροή, που δεν θα επηρεάζουν τους πεζούς, παγκάκια για ξεκούραση, περιποιημένη χλωρίδα, κάδοι απορριμμάτων.

Το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει, επίσης, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου στον εξωτερικό περιμετρικό χώρο κάθε άλσους, ο οποίος θα ενώνεται με μεγάλους κεντρικούς άξονες, διαχωρίζοντας σε δύο ρεύματα την κίνηση των ποδηλατών (άνοδο και κάθοδο), με τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας για τους ίδιους και τους πεζούς.
Ακόμα, ζητάμε τη συστηματική ενημέρωση των πολιτών για τα πολλαπλά οφέλη της χρήσης ποδηλάτου, αλλά και τις συνεχείς συστάσεις προς τους οδηγούς αυτοκινήτων για ασφαλή και προσεχτική οδήγηση.

Προτείνουμε, επίσης, την εφαρμογή ενός οικονομικού, έξυπνου, εφικτού και με πολλά οφέλη προγράμματος που ήδη εφαρμόζεται -με απόλυτη επιτυχία- στη Βαρκελόνη και στο Παρίσι. Πρόκειται για το «πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων». Με μία πολύ χαμηλή ετήσια ή μηνιαία συνδρομή ο πολίτης εγγράφεται στο πρόγραμμα και αποκτά αυτομάτως πρόσβαση στα κοινόχρηστα ποδήλατα του δήμου. Οι σταθμοί παροχής/επιστροφής ποδηλάτων θα βρίσκονται σε ομοιόμορφα διασκορπισμένα σημεία της πόλης, προς εξυπηρέτηση κατοίκων και εργαζομένων κάθε περιοχής.

Ο δημότης, συνεπώς, με το πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων δεν θα χρειάζεται να αγοράσει δικό του ποδήλατο, ενώ απαλλάσσεται από την ανησυχία παρκαρίσματός του. Τα οφέλη είναι πολλαπλά, αφού παράλληλα βελτιώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αποφορτίζεται από ρύπους η ατμόσφαιρα και ενισχύεται ο τουρισμός, καθώς το πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ομαδικές ξεναγήσεις στο ιστορικό κέντρο, σε μνημεία, σε τουριστικές περιοχές.

Έπειτα από την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και κατά συνέπεια την υπολειτουργία του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, η ζωή των δημοτών δυσκόλεψε σε υπερθετικό βαθμό.

Το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει την επαναλειτουργία του Συστήματος Ελεύθερης Στάθμευσης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Επίσης, προτείνουμε τον επανασχεδιασμό του συστήματος, με στόχο την αύξηση των θέσεων μόνιμων κατοίκων σε γειτονιές με αυξημένο πρόβλημα στάθμευσης.

Η ασφαλής διαβίωση των δημοτών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύνθετα προβλήματα της Αθήνας.

Με ευθύνη της κεντρικής κυβέρνησης αλλά και του δήμου η κατάσταση τα τελευταία χρόνια, όχι μόνον δεν βελτιώνεται, αλλά γίνεται ημέρα με την ημέρα χειρότερη. Αποτελεί πια κοινή διαπίστωση ότι ολόκληρες συνοικίες του κέντρου έχουν «αποκλειστεί» εξαιτίας διάφορων μορφών παραβατικότητας.

Στο πλαίσιο της αποκέντρωσης των αρμοδιοτήτων (βλ. αναλυτικά το ειδικό κεφάλαιο) το Παναθηναϊκό Κίνημα εκτιμά ότι, εφόσον οι κάτοικοι και οι φορείς κάθε δημοτικού διαμερίσματος γνωρίζουν τα «ιδιαίτερα χαρακτηριστικά» της παραβατικότητας που πλήττει τις περιοχές τους, ο δήμος αρχικά πρέπει να δώσει το λόγο σ’ εκείνους, δηλαδή να τους ακούσει  ώστε  να προτείνουν τις πιο κατάλληλες και ρεαλιστικές λύσεις ανά περίπτωση.

Αυτή η θέση μας δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση καταφυγή σε οποιασδήποτε μορφής αυτοδικία, που θα δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο βίας.

Αντιθέτως, σημαίνει ότι ο δήμος -επιτέλους- θα εγκαταλείψει τις δικαιολογίες περί μη αρμοδιότητας και θα αφουγκραστεί τους δημότες, ώστε να επιτευχθεί -μέσα από ουσιαστικό διάλογο και στο πλαίσιο της υφιστάμενης νομοθεσίας- μία σταδιακή βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας για του δημότες. Επομένως, θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστική ενεργοποίηση των τοπικών συμβουλίων πρόληψης της παραβατικότητας.

Επιπλέον, όπως αναφέρουμε και στο κεφάλαιο των Κοινωνικών Δομών, προτείνουμε να υπάρξει, χωρίς άλλη καθυστέρηση, κινητροδότηση προκειμένου περιοχές εγκαταλελειμμένες (που έχουν τώρα μεταβληθεί σε «ζώνες παραβατικότητας») να κατοικηθούν υπό τη αιγίδα του δήμου Αθηναίων και να αποκτήσουν πάλι τη μορφή γειτονιάς ανατρέποντας τη σημερινή θλιβερή πραγματικότητα.

Κατηγορίες συνδημοτών μας, όπως για παράδειγμα άστεγοι ή φοιτητές, θα μπορούσαν να έχουν -βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων- τη δυνατότητα μετεγκατάστασης σε τέτοιες περιοχές.
Ωστόσο, το πρόβλημα ασφάλειας της πόλης δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είναι αποδεκτή η εφαρμογή μεθόδων, που παραβιάζουν καταφανώς τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα του πολίτη.

H πόλη βιώνει μία μεγάλη ανθρωπιστική κρίση. Ο δήμος επιβάλλεται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων.

Θετικές κινήσεις, όπως για παράδειγμα τα συσσίτια και η λειτουργία κοινωνικού παντοπωλείου, πρέπει να συνεχιστούν και να επεκταθούν όσο το απαιτούν οι κοινωνικές ανάγκες.

Ο δήμος Αθηναίων, σε συνεργασία με μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες και εταιρείες τροφίμων, θα πρέπει να αναλάβει περαιτέρω δράσεις,  ώστε να υπάρξει μόνιμη  διανομή γεύματος σε μαθητές. Τα κρούσματα ασιτίας μαθητών του δημοτικού δεν μπορεί να μας αφήνουν αδιάφορους ούτε να «καλύπτονται» από επικοινωνιακές πολιτικές.

Άστεγοι

Ξεχωριστό κεφάλαιο, τεράστιας σημασίας, αποτελεί το πρόβλημα των αστέγων. Μέσα στα τελευταία τριάμισι χρόνια, λόγω της κρίσης έχουν πολλαπλασιαστεί στην Αθήνα οι άστεγοι με αποτέλεσμα να ανέρχονται αυτή τη στιγμή σε δεκάδες χιλιάδες.

Πρόταση του Παναθηναϊκού Κινήματος είναι ο δήμος να διαθέσει κτίρια ιδιοκτησίας του ή κληροδοτήματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, τα οποία για διάφορους λόγους δεν έχουν αξιοποιηθεί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ένας διπλός στόχος: αφενός, παρέχεται κατάλυμα για όσο διάστημα χρειαστεί σε συμπολίτες μας, που επλήγησαν βάναυσα από την κρίση. Αφετέρου, περιοχές της πόλης υποβαθμισμένες ή εγκαταλελειμμένες θα αλλάξουν όψη, αφού σταδιακά θα αποκτήσουν ξανά την εικόνα της γειτονιάς.

«Ομπρέλα προστασίας» των τρίτεκνων και πολυτέκνων

Το Παναθηναϊκό Κίνημα θεωρεί επιβεβλημένη την έμπρακτη στήριξη των τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, οι οποίες έχουν πληγεί από την κρίση, και προτείνει την περαιτέρω ενίσχυση των προγραμμάτων κοινωνικής αλληλεγγύης προς αυτούς.

Σε πρώτη φάση, ως ένα μέτρο άμεσης οικονομικής ανακούφισης, τασσόμαστε υπέρ της πλήρους απαλλαγής (ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων) από τα δημοτικά τέλη για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους. Δεδομένων και των οικονομικών συνθηκών, δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρόταση μακροχρόνιας ισχύος της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Τέλος, πρέπει να επισημανθεί ότι το Παναθηναϊκό Κίνημα δεν αντιμετωπίζει τους συμπολίτες μας που πλήττονται από την κρίση ως κοινωνικά περιθωριοποιημένους. Για εμάς εξακολουθούν να ανήκουν στον οργανικό ιστό της πόλης, αρκεί πρώτοι να τους δοθεί η ευκαιρία και η δυνατότητα να ασχοληθούν ενεργά με εποικοδομητικές δράσεις.

ΑμεΑ

Ξεχωριστή αναφορά απαιτείται για τους συνδημότες μας με κάποια αναπηρία. Εξαιτίας της πλήρους αδιαφορίας του δήμου, η πόλη εξακολουθεί εν έτει 2014 να παραμένει εχθρική και δυσλειτουργική για τα άτομα, που αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής αναπηρία.

Σε πρώτη φάση θα πρέπει να υλοποιηθεί ένα γενικό κατασκευαστικό πρόγραμμα ώστε να πολλαπλασιαστούν οι ειδικές ράμπες στα πεζοδρόμια, όχι μόνον των κεντρικών δρόμων αλλά και των συνοικιών, προς διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Παράλληλα, είναι απαραίτητη η δημιουργία ραμπών, αλλά και χώρων στάθμευσης του Αναπηρικού Οχήματος σε κάθε δημόσιο κτήριο (πχ νοσοκομεία), αλλά και σε πάρκα, θέατρα, πλατείες, κινηματογράφους. Προτείνουμε, ακόμα, την κατασκευή ειδικών τουαλετών για ΑμεΑ σε όλους τους χώρους μαζικής εστίας, καθώς και σε κεντρικά σημεία του λεκανοπεδίου.

Επιπρόσθετα, θα μπορούσε να συγκροτηθεί από το υπάρχον προσωπικό του δήμου Αθηναίων μία ομάδα ανθρώπων ανά δημοτικό διαμέρισμα με αποκλειστικό έργο την, επί καθημερινής βάσης, «διαφύλαξη» των ραμπών. Η στάθμευση οχημάτων και δικύκλων, που κάνει απροσπέλαστες τις υπάρχουσες ράμπες, πρέπει να ελέγχεται συστηματικά και σε συνεργασία με την Τροχαία να τιμωρείται αυστηρά ώστε να μειωθούν τέτοιου είδους κρούσματα.

Αναπτύσσοντας συνεργασία με ομοσπονδίες ατόμων με μειωμένη όραση, θα πρέπει ο δήμος να υλοποιήσει άμεσα τις παροχές που ζητούν για τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους στην πόλη. Σ’ αυτό το πλαίσιο, μπορούν να αντιγραφούν όσα με

επιτυχία έχουν εφαρμοστεί σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και βασίζονται στην ενεργό συμμετοχή – σύμπραξη εθελοντών δημοτών, οι οποίοι δίνουν κυριολεκτικά χείρα βοηθείας σε όσους συνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη.

Επίσης, το Παναθηναϊκό Κίνημα, ως φορέας που προέρχεται από τον αθλητισμό και συγκεκριμένα από τον Σύλλογο που προάγει εδώ και πάνω από έναν αιώνα τα αθλητικά

ιδεώδη, προτείνει την εξασφάλιση εβδομαδιαίου ωραρίου άθλησης ΑμεΑ σε κλειστά γυμναστήρια και ανοιχτά κολυμβητήρια του Δήμου Αθηναίων.

Εκτός, όμως, από ζητήματα λειτουργικότητας της καθημερινότητας στην πόλη, είναι εξίσου σημαντικό το θέμα της παροχής οικονομικής ενίσχυσης των ατόμων με αναπηρία. Τα τελευταία 3,5 χρόνια η κεντρική κυβέρνηση προχωρεί σε οριζόντιες και άδικες περικοπές των μικρών οικονομικών επιδομάτων που λαμβάνουν. Σ’ αυτό το σημείο, ο δήμος Αθηναίων θα μπορούσε, λειτουργώντας ως πρωτοπόρος αφού είναι και ο μεγαλύτερος της χώρας, να αποφασίσει τη «ροή» πόρων (π.χ. το 0,01% επί των συνολικών ετήσιων εισπράξεων από τα δημοτικά τέλη) σ’ ένα ταμείο αλληλεγγύης αποκλειστικά προς άτομα με αναπηρίες.

Προς αποφυγή διασπάθισης ή «στρεβλής» διάθεσης αυτών των χρημάτων, ο δήμος μπορεί να θέσει αυστηρά κριτήρια ελέγχου των δικαιούχων, ώστε τα χρήματα να δίδονται σ’ όσους έχουν πραγματικά προβλήματα και ανάγκες. Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως μεγάλη «ανάσα» για τα ΑμεΑ θα ήταν η εξασφάλιση άδειας μικροπωλητών, σε όσους η αναπηρία ξεπερνάει ένα συγκεκριμένο ποσοστό (π.χ. 80% αναπηρία και άνω).

H οικονομική και κοινωνική κρίση, όχι μόνον δεν πρέπει να λειτουργεί εις βάρος των πολιτιστικών δράσεων του δήμου, αλλά αντιθέτως τώρα -περισσότερο από ποτέ- υπάρχει ανάγκη ανάπτυξής τους. Αυτό επιβάλλεται να γίνεται σε συνεργασία με θεατρικά, μουσικά και καλλιτεχνικά σχήματα νέων, φιλόδοξων και ταλαντούχων ανθρώπων.

Πρέπει ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας να ανοίξει κι άλλο τις πόρτες του σε νέους καλλιτέχνες, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να δώσουν ώθηση στην πολιτιστική ζωή της πόλης.

Με την κατάλληλη οργάνωση και χωρίς να απαιτείται η δαπάνη σημαντικών πόρων μπορεί να δημιουργηθούν, ανά συνοικία της Αθήνας, μικρές «καλλιτεχνικές εστίες», που θα προσφέρουν διέξοδο δημιουργικότητας.

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβάνεται και η διδασκαλία της Ιστορίας της πόλης με πρωτοβουλία του δήμου. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τη θέσπιση τουλάχιστον μίας εβδομάδας ανά σχολικό έτος, που θα έχει τον τίτλο «γνωρίζουμε την πόλη μας» και θα περιλαμβάνει δράσεις όπως: ξενάγηση των παιδιών σε χώρους μεγάλης αρχαιολογικής σημασίας, ομιλίες, διοργάνωση εκδηλώσεων διαλόγου (όπου τα παιδιά θα θέτουν τα ερωτήματά τους και ειδικοί στην Ιστορία της πόλης θα απαντούν) και ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων για παιδιά με θεματολογία από την πορεία της Αθήνας στο χρόνο.

Για τα ελληνικά δεδομένα, ο δήμος Αθηναίων είναι και πολυπληθής και αχανής σε έκταση. Εάν σ’ αυτά τα δύο στοιχεία προσθέσουμε την διαχρονική γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι στην καθημερινότητα του ο πολίτης ταλαιπωρείται από δυσκίνητους, κοστοβόρους ή αναχρονιστικούς μηχανισμούς.

Για την εξυπηρέτηση του δημότη και την καλύτερη λειτουργία της πόλης, προτείνουμε την αλλαγή διοικητικής διάρθρωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών του δήμου Αθηναίων. Η μεταφορά ουσιαστικών αρμοδιοτήτων στα ήδη υπάρχοντα δημοτικά διαμερίσματα δίνει τη δυνατότητα της άμεσης επίλυσης καθημερινών προβλημάτων (από την αλλαγή μίας λάμπας έως την αποκατάσταση μίας λακκούβας).

Στόχος είναι ο δημότης να αποτελέσει τον συν-διαμορφωτή της ζωής στη γειτονιά. Έτσι, ανταποκρινόμαστε και στον πραγματικό ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που είναι να βρίσκεται εγγύτερα στον πολίτη απ’ ό,τι η εκάστοτε κεντρική εξουσία.

Μόνο με μία τέτοια διάρθρωση και την ενεργή συμμετοχή του πολίτη εκσυγχρονίζεται ουσιαστικά και εις βάθος η λειτουργία του δήμου, εξοικονομούνται πόροι που μπορούν να κατευθυνθούν σε όλους τομείς (π.χ. κοινωνικές δομές), αποδεσμεύονται «δυνάμεις» από κεντρικές υπηρεσίες του δήμου και τέλος επιταχύνεται η επίλυση των τοπικών προβλημάτων.

Ένα σημαντικό ζήτημα τόσο για την κοινωνική όσο και οικονομική ζωή της πόλης είναι η λειτουργία των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.

Σ’ αυτή την κρίσιμη συγκυρία, πρέπει να διασφαλίζεται η κάθε μορφής επιχειρηματικότητα (που τόσο έχει ανάγκη η πόλη) αλλά και η, κατά το δυνατόν, μη όχληση των κατοίκων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως και σε πολλές άλλες, δεν υπάρχει «μαύρο ή άσπρο» αλλά μπορεί να εξευρεθούν, με αμοιβαίες υποχωρήσεις και αλληλοκατανόηση, κοινά αποδεκτές λύσεις. μέσα στο πλαίσιο του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.

Πρόταση του Παναθηναϊκού Κινήματος είναι ότι αρχικά θα πρέπει ο δήμος να αξιώσει την κατάργηση της αναχρονιστικής πολυνομίας, που δημιουργεί ένας καθεστώς πλήρους σύγχυσης στους κατοίκους αλλά και στους ιδιοκτήτες.

Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να καθοριστούν οι χρήσεις γης, να επικαιροποιηθούν -όπου απαιτείται- οι ήδη υπάρχουσες, ώστε ο δυνάμει υποψήφιος επενδυτής να γνωρίζει εκ των προτέρων και με σαφήνεια τις «ιδιότητες» κάθε περιοχής.

Τα κριτήρια αδειοδότησης και λειτουργίας των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος πρέπει να προσαρμοστούν αποκλειστικά στις ανάγκες της πρωτεύουσας, που λόγω της έκτασής της και της συγκέντρωσης πληθυσμού, διαφέρουν από τις ανάγκες οποιασδήποτε άλλης ελληνικής πόλης.

Τέλος, η ελεγκτική διαδικασία, αφού απλοποιηθεί, να μην λαμβάνει άνευ σοβαρού και αποδεδειγμένου λόγου τη μορφή αναστολής της λειτουργίας των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, αλλά να συντελεί στη βελτίωση (προς μη όχληση των κατοίκων) του τρόπου λειτουργίας τους.

Η προστασία των ζώων είναι δείγμα του επιπέδου πολιτισμού μίας κοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει κάποια βήματα βελτίωσης στο συγκεκριμένο τομέα, όμως αυτά δεν αρκούν για να αλλάξει η συνολική εικόνα – αντιθέτως, ο δήμος Αθηναίων πρέπει να εντατικοποιήσει τις ενέργειές του στο συγκεκριμένο θέμα.

Το πρώτο βήμα είναι η αγαστή συνεργασία με τις φιλοζωικές οργανώσεις. Γι’ αυτό το λόγο το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει, αφού πραγματοποιηθεί εντός του προσεχούς καλοκαιριού μία επικαιροποιημένη καταγραφή όλων των φιλοζωικών σωματείων της πρωτεύουσας, να θεσμοθετηθεί μία τριμελής ομάδα, η οποία θα λειτουργεί ως «σύνδεσμος» μεταξύ του δήμου και των φιλοζωικών σωματείων.  Η τριμελής δημοτική ομάδα θα έχει ως έργο να συναντάται σε τακτή βάση, να καταγράφει και να αξιοποιεί τις καλύτερες και πιο άμεσα υλοποιήσιμες από τις προτάσεις των φιλόζωων.

Επίσης, μπορεί να δημιουργηθεί ένας ηλεκτρονικός κόμβος υιοθεσίας αδέσποτων ζώων με χιλιάδες μέλη και επισκέπτες. Ωστόσο, ο ρόλος του δήμου δεν πρέπει να περιορίζεται εκεί, αλλά να διατηρεί ένα αναλυτικό μητρώο όσων τελικά επιλέγονται να υιοθετήσουν τα ζώα, ώστε να αποτρέπεται το ενδεχόμενο τα αδέσποτα ζώα να καταλήξουν στα χέρια ασυνείδητων ή επιπόλαιων συνδημοτών μας.

Επιπλέον, προτείνουμε την έκδοση ενός δημοτικού εντύπου (με απόσπαση δημοσιογράφων που ήδη εργάζονται στα δημοτικά μέσα ενημέρωσης- συνεπώς χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για το ταμείο του δήμου) με θεματολογία αποκλειστικά εστιασμένη στην προστασία των ζώων.

Στο ίδιο πλαίσιο, πιστεύουμε ότι ο δήμος Αθηναίων, ως ο μεγαλύτερος ολόκληρης της χώρας, μπορεί να ηγηθεί σε μαζικές εκστρατείες ενημέρωσης εναντίον της κακοποίησης των ζώων. Προτείνουμε αυτές οι εκστρατείες να γίνονται δύο έως τρεις φορές κατ’ έτος και με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων «διαύλων» (διαδίκτυο, τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα).

Τη σημερινή εποχή η ανάπτυξη της Πληροφορικής και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι Νέες Τεχνολογίες μπορούν να συντελέσουν στο μέγιστο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του δημότη από τις υπηρεσίες του δήμου (με πιο θετικό αποτέλεσμα τη μείωση της γραφειοκρατίας), στην ενίσχυση της διαφάνειας, στην ενεργό συμμετοχή του δημότη στη λήψη των αποφάσεων και στη μείωση κόστους παροχής των υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε στον πρώτο μήνα εκλογής του νέου Δημοτικού Συμβουλίου να συγκροτηθεί μία  διαπαραταξιακή ομάδα, η οποία σε πολιτικό/ αυτοδιοικητικό επίπεδο θα θέσει συγκεκριμένους, δεσμευτικούς στόχους για τους τρόπους άμεσης απορρόφησης των χρηματοδοτικών ροών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΕΣ περιόδου μέχρι το 2020).

Αυτό θα οδηγήσει ώστε ο δήμος Αθηναίων, πάντοτε με αξιοποίηση της υψηλής τεχνογνωσίας και της άριστης επαγγελματικής κατάρτισης του υπάρχοντος προσωπικού της ΔΑΕΜ, να ρίξει το βάρος του για την επόμενη πενταετία σε ζητήματα, που άπτονται όχι μόνον της παροχής υπηρεσιών προς το δημότη αλλά και της, έστω μερικής, ανάσχεσης της ανεργίας.

Ειδικά, ως προς το τελευταίο ζήτημα, το οποίο απασχολεί μεγάλα στρώματα του πληθυσμού της Αθήνας, εκτιμούμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε «εστίες» εκπαίδευσης προσωπικού και κυρίως να βοηθήσουμε τη νεανική επιχειρηματικότητα μέσω συμβουλών ή ακόμη και συμπράξεων. Επίσης, μπορεί να λειτουργήσει ένας «κόμβος» προσφοράς εργασίας, όπου επιχειρήσεις ή και μεμονωμένοι ιδιώτες θα αναζητούν προσωπικό. Σε γενικότερο επίπεδο, ο δήμος Αθηναίων -πάντα με τις υπάρχουσες δομές του- μπορεί να διαδραματίσει έναν ακόμη πιο ενεργό ρόλο στη συγκρότηση και υλοποίηση υπερτοπικών και περιφερειακών σχεδίων ανάπτυξης.

Μία άλλη, συναφής πρότασή μας είναι ο δήμος Αθηναίων να πρωτοστατήσει στο εγχείρημα της «ψηφιακής διασύνδεσης» των ελληνικών πόλεων με τη λειτουργία δικτύων ανταλλαγής στρατηγικών αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Αυτά τα δίκτυα μπορούν να λειτουργήσουν και να διασυνδεθούν και με τα επαγγελματικά επιμελητήρια, τα πανεπιστήμια, τα ινστιτούτα και τα κοινωφελή ιδρύματα.

Οι δράσεις εθελοντισμού είναι απαραίτητες ώστε να αναπτύσσεται το αίσθημα αλληλεγγύης σε μία κοινωνία και παράλληλα οι δημότες να αισθάνονται «ενεργό κομμάτι» στη λειτουργία μίας πόλης. Μέχρι σήμερα, ο δήμος Αθηναίων δεν έχει αναπτύξει τέτοιες δράσεις στο βαθμό που θα έπρεπε και θα μπορούσε εάν αναλογιστούμε το συνολικό πληθυσμό της πόλης.

Αντιθέτως, άλλες πολύ μικρότερες (σε έκταση και πληθυσμό) πόλεις της χώρας έχουν καταφέρει να επιδείξουν πολύ πιο ουσιαστικά αποτελέσματα σ’ αυτό τον τομέα.

Πέραν της λειτουργίας του γραφείου Εθελοντισμού του Δήμου Αθηναίων, το Παναθηναϊκό Κίνημα προτείνει τη διοργάνωση δύο φορές το μήνα ή όπου είναι εφικτό ακόμη τακτικότερα εκδηλώσεων – ενημερώσεων ανά Δημοτικό Διαμέρισμα, όπου οι κάτοικοι είτε μεμονωμένα είτε ομαδικώς (ως μέλη εθελοντικών οργανώσεων) θα προσέρχονται για να καταθέσουν τη δική τους πρόταση για ένταξη σε προγράμματα.

Η άμεση επικοινωνία των στελεχών του δήμου με τον δημότη μπορεί να «ενεργοποιήσει» τα αντανακλαστικά και να ωθήσει, μέσα από μία αμφίδρομη σχέση, στην παραγωγή ενός έργου πολύ χρήσιμου για την πόλη. Για να συμβεί αυτό, ο δήμος οφείλει να απορρίπτει γραφειοκρατικές διαδικασίες και καθυστερήσεις και να δημιουργεί «κίνητρο» στους δημότες με τους εξής τρόπους:

  •  αποδεχόμενος σχέδια και προτάσεις, εφόσον αυτά κατατίθενται εγγράφως, τεκμηριώνονται και έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
  •  αναθέτοντας, από τη δική του πλευρά, συγκεκριμένο έργο σε κάθε ενδιαφερόμενο με αναλυτική στοχοθεσία (έναρξη και ολοκλήρωση προγράμματος)
  •  δημιουργώντας αίσθηση οικειότητας
  •  καλύπτοντας μέσα από το δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό αυτές τις δράσεις, ώστε αφενός να αναγνωρίζεται το έργο των εθελοντών αφετέρου να δημιουργούνται «πρότυπα» και για άλλους ενδιαφερόμενους να ενταχθούν στις συγκεκριμένες ομάδες.

Το πρόγραμμά αυτό εκπονήθηκε από μια ομάδα ανθρώπων, μελών και φίλων/ συνεργατών του Παναθηναϊκού Κινήματος, με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες από την πόλη της Αθήνας ή/ και την ειδικότητά τους σε διάφορους τομείς.

Με αφορμή την ανάγκη συγγραφής ενός επιλόγου, για λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους αυτούς που αγκάλιασαν τον σκοπό μας και θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, μολονότι το σήμα μας είναι το τριφύλλι,  δεν ήταν όλοι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού.

Ήταν όμως υπέρμαχοι της ιδέας της ύπαρξής και της προώθησης ενός κινήματος πολιτών που έχουν να προτείνουν κάτι διαφορετικό και ανεξάρτητο και που όλοι έχουν ως κοινό γνώμονα την αγάπη για την πόλη, παρόμοιους προβληματισμούς καθημερινότητας και όραμα για ένα καλύτερο μέλλον, ο καθένας από τη δική του σκοπιά.

Ερχόμαστε λοιπόν στον λόγο ύπαρξης ενός επιλόγου στις προγραμματικές δηλώσεις ενός συνδυασμού που συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές για την Αθήνα, αν και αυτό είναι κάτι που δεν συνηθίζεται.

Η ίδια η ουσία της δημιουργίας του Παναθηναϊκού Κινήματος και ως εκ τούτου της εκπόνησης αυτού του προγράμματος βρίσκεται πίσω από την απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα. Είμαστε ένας πυρήνας ανθρώπων που δημιουργήθηκε για να δώσει φωνή σε δίκαια αιτήματα και όχι ένας αμιγώς πολιτικός φορέας με ίδιους σκοπούς και βροντερές λύσεις σε δισεπίλυτα προβλήματα.

Ο βιωματικός χαρακτήρας του προγράμματός μας πηγάζει από αυτή τη διαφοροποίηση σε σχέση με τους άλλους συνδυασμούς, ενώ ταυτόχρονα κάνει απαραίτητη την διαφοροποίηση της ύπαρξης ενός επιλόγου σε ένα πρόγραμμα δημοτικών εκλογών.

Αφού το πρόγραμμα έλαβε την τελική του μορφή, την οποία σας παραθέτουμε εδώ, προστέθηκε στο συνδυασμό μας ένας εξαιρετικός μα ιδιαίτερος άνθρωπος. Το «εξαιρετικός» το καταλαβαίνει κανείς εύκολα γνωρίζοντάς τον.

Η ιδιαιτερότητα του έγκειται στο γεγονός ότι είναι πολίτης με ειδικές ανάγκες. Η δική του σκοπιά, λοιπόν, είναι διαφορετική από των πολλών.
Ως εκ τούτου, διαβάζοντας το πρόγραμμά μας είχε τις δικές του ιδέες/ παρεμβάσεις σε αυτό.

Παρεμβάσεις σημαντικές που όμως δεν μπορούσαν κατά τη γνώμη μας να χωρέσουν χωρίς να δημιουργήσουν πρόβλημα στη συνοχή ενός έτοιμου κειμένου, μολονότι τα ΑμεΑ κατέχουν ένα ξεχωριστό χώρο στο πρόγραμμα αυτό.

Είναι όμως παρεμβάσεις τόσο σημαντικές που να πρέπει να παρατεθούν κάπου. Κρίναμε ότι ο καταλληλότερος χώρος είναι αυτός. Δηλαδή με αυτές να κλείσει το πρόγραμμά μας. Σας τις παραθέτουμε παρακάτω συνοπτικά:

ΚΙΝΗΤΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ- ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Να προβλέπεται στο λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί στους σταθμούς πληροφοριών η δυνατότητα χρήσης από ΑμεΑ με οποιουδήποτε τύπου αναπηρία. Παραδείγματος χάριν να υπάρχει φωνητική χρήση για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Πρόβλεψη αντικατάστασης κάδων συγκέντρωσης απορριμμάτων και ανακύκλωσης από νέους που θα διαθέτουν σύστημα ανοίγματος και με το χέρι – το αντίστοιχο του πεντάλ που υπάρχει σήμερα- έτσι ώστε να χ?



Super League: «Δοκιμασίες» για Άρη και ΟΦΗ πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ | Το πρόγραμμα και η βαθμολογία
Super League: «Δοκιμασίες» για Άρη και ΟΦΗ πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ | Το πρόγραμμα και η βαθμολογία
ΑΕΚ: «Ιστορική βραδιά» στην «OPAP Arena», «κίνηση ματ» ο Μάριος Ηλιόπουλος – Τα πρωτοσέλιδα (23/11)
ΑΕΚ: «Ιστορική βραδιά» στην «OPAP Arena», «κίνηση ματ» ο Μάριος Ηλιόπουλος – Τα πρωτοσέλιδα (23/11)
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Εκπληκτικός «Greek Freak»! Τριπλ νταμπλ στην τρίτη σερί νίκη των Μπακς
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Εκπληκτικός «Greek Freak»! Τριπλ νταμπλ στην τρίτη σερί νίκη των Μπακς
FIFPro: Έρευνα για την ασφάλεια των ποδοσφαιριστών που «καίει» τη FIFA
FIFPro: Έρευνα για την ασφάλεια των ποδοσφαιριστών που «καίει» τη FIFA
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved