Οι «δέκα εντολές» του «σερίφη» Ζήση Βρύζα
To «game over» του Θοδωρή Ζαγοράκη, έκανε «πάσα» το αστέρι του σερίφη στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ στον... αδερφό του, Ζήση Βρύζα. Το Onsports μπαίνει στο μυαλό του νέου προέδρου και αναλύει τις βασικές προτεραιότητές του.
Ο Βρύζας καλείται να κρατήσει όρθιο και ενωμένο τον ΠΑΟΚ και γιατί όχι, να τον πάει ένα βήμα πιο μπροστά. Η δεύτερη θητεία του στον προεδρικό θώκο, εμπεριέχει σαφώς υψηλότερο συντελεστή δυσκολίας από την πρώτη.
Αλλωστε και μόνο η παρουσία του… «μπαμπούλα» της UEFA πάνω από τον ουρανό της Τούμπας, φτάνει και περισσεύει για να προσθέσει ακόμη περισσότερες άσπρες τρίχες στα γκρίζα μαλλιά του. Επειδή όμως όπως έλεγε κάποτε και ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, «ακόμη και εάν δεν είμαι λιοντάρι, σε εμένα ανατέθηκε ο ρόλος να βρυχηθώ», από την στιγμή που ανάλαβε το σήμα του σερίφη, θα… βρυχηθεί!
Ως άνθρωπος και ως παράγοντας, έχει πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά και συνήθειες από τον Ζαγοράκη. Λειτουργεί περισσότερο με το τι πρέπει και λιγότερο με το συναίσθημα και το… τι θα πει ο κόσμος. Και ο «Ζαγόρ», μάλλον παρά ήταν… δημοκρατικός το διάστημα της θητείας του σε αρκετές περιπτώσεις.
Το Onsports καταγράφει δέκα από τις βασικές προτεραιότητες στην ατζέντα του νέου προέδρου του ΠΑΟΚ.
1) Όχι απλά καμπανάκι, αλλά καμπάνα της Παναγίας των Παρισίων (!) - για να θυμηθούμε τις αποκλειστικές δηλώσεις του Μάριου Λευκαρίτη στο Onsports - χτύπησε η UEFA στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Η ευρωπαϊκή ομοσπονδία δεν αστειεύεται και ουσιαστικά επιβάλλει …πρακτικές ΔΝΤ και «νόμους» Τρόικας στην ομάδα της Θεσσαλονίκης.
Συνεπώς, νούμερο ΕΝΑ προτεραιότητα, δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο από την κατάθεση ενός πλήρους φακέλου στην UEFA και η εξασφάλιση της αδειοδότησης εν όψει της νέας σεζόν. Ο ΠΑΟΚ οφείλει να αποδείξει με έργα, ότι η αλλαγή στην ηγεσία της ΠΑΕ δεν θα επιφέρει καμία παρέκκλιση απ΄ όσα υποσχέθηκαν να κάνουν μέχρι το καλοκαίρι για την αδειοδότηση και προς Θεού να μην παίξει με την... φωτιά.
2) Η μέγιστη δυνατά συσπείρωση του κόσμου. Ο Βρύζας παρέλαβε μία γεμάτη Τούμπα από τον Θοδωρή Ζαγοράκη την πρώτη φορά που φορούσε το προεδρικό κοστούμι. Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, η εικόνα στις εξέδρες δεν είναι το ίδιο… πυκνοκατοικημένη. Η οικονομική κρίση έχει αφήσει έντονο το αποτύπωμά της σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και οι οπαδοί του ΠΑΟΚ, ασφαλώς και δεν αποτελούν εξαίρεση σε ένα απονευρωμένο αγοραστικό περιβάλλον. Μεγάλο στοίχημα αποτελεί η επανάκτηση της εμπιστοσύνης των κλονισμένων οπαδών, οι οποίοι γύρισαν την πλάτη στην ομάδα, αλλά και των αγανακτισμένων και πολέμιων του Ζαγοράκη, οι οποίοι δημιούργησαν κλίμα διχασμού και εσωστρέφειας.
3) Η αναδιοργάνωση του εταιρικού προφίλ της ΠΑΕ. Μέχρι πρότινος, ο ΠΑΟΚ λειτουργούσε περισσότερο ως ομάδα και λιγότερο ως εταιρεία. Η πρόσληψη εξειδικευμένων συνεργατών για το οικονομικό και εμπορικό κομμάτι. Η αναζήτηση νέων χορηγών στο πλαίσιο αύξησης των εσόδων, όσο δύσκολο και εάν φαντάζει κάτι τέτοιο σε μια στεγνή από ρευστό αγορά.
4) Οι «μεταγραφές» προσώπων που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα - όπως ο Κατερινιώτης επιχειρηματίας Γιώργος Σαχπατζίδης - να βάζουν το χέρι στην τσέπη και να βγάζουν ενίοτε τα κάστανα από την φωτιά.
5) Η δυναμική εκπροσώπηση στα κέντρα των αποφάσεων. Με την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Βρύζας έδειξε τις διαθέσεις του. Εδωσε το παρών στο συμβούλιο της Super League και φυσικά, σκοπεύει να συνεχίσει τις επισκέψεις στα γραφεία της οδού Αστροναυτών και σε όποια άλλα θεσμικά κέντρα το απαιτήσουν οι συνθήκες.
6) Οι συζητήσεις με τους Γκαρσία, Χαλκιά, Ιβιτς, Λίνο, Μπαλάφα, Τσιρίλο και Σνάουτσνερ των οποίων τα συμβόλαια λήγουν το καλοκαίρι.
7) Οι συχνότερες επαφές με τους εκπροσώπους του Τύπου, με στόχο την επίσημη ενημέρωση του βασικού χρηματοδότη (βλ. κόσμος) για τα δρώμενα στην ομάδα.
8) Η ρύθμιση των χρεών της ΠΑΕ, κάτι που ρεαλιστικά την δεδομένη χρονική στιγμή, φαντάζει άκρως ρομαντικό, σε μία εποχή που τα δημόσια ταμεία... κυνηγούν μέχρι και το τελευταίο ευρώ.
9) Η εξέταση ποδοσφαιριστών, οι οποίοι υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαν να απασχολήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι τον ΠΑΟΚ, ούτως ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος στο καλοκαιρινό μεταγραφικό παζάρι.
10) Ακόμη περισσότερο βάρος στην παραγωγική διαδικασία και στην ανάδειξη παικτών μέσα από τα «αβγά» του συλλόγου, οι οποίοι θα αποτελέσουν τους μελλοντικούς ηγέτες της ομάδας.