Ρονάλντο και Nike για πάντα μαζί
Ο Κριστιάνο Ρονάλντο έκανε κυριολεκτικά το συμβόλαιο της ζωής του.
Η Nike προσέφερε ένα δισ. δολάρια στον σούπερ της Ρεάλ Μαδρίτης για να διαφημίζει για πάντα τα προϊόντα της και ο κόσμος σχολιάζει με δέος, όμως είναι γεγονός ότι ο Ποροτογάλος θα πρέπει να αισθάνεται και αδικημένος.
Η αλήθεια είναι ότι όποιος διάβασε την παραπάνω φράση μπορεί να έχει σπάσει ήδη την οθόνη του, σκεπτόμενος ότι τόσα χρήματα θα τα δει στη ζωή της η συντριπτική μειοψηφία των ανθρώπων στον πλανήτη. Όμως υπάρχει εξήγηση και μάλιστα πειστική.
Σύμφωνα με το Forbes που μετέδωσε την είδηση το 2016 ήταν πολύ κακή χρονιά από οικονομικής άποψης για την εταιρία – κολοσσό της ένδυσης και των υποδημάτων.
Οι πωλήσεις στη Λατινική Αμερική μειώθηκαν αρκετά και σε συνάρτηση με το κοινό που στράφηκε στον βασικότερό της αντίπαλο, την Adidas, τα έσοδα μειώθηκαν κατά πολύ.
Παρ' όλα αυτά η Nike έχει την ευτυχία να την διαφημίζει ο πιο δημοφιλής άνθρωπος στον κόσμο. Ο Κριστιάνο Ρονάλντο. Ο άνθρωπος με τα πιο «ισχυρά» social media αφού οι 260 εκατομμύρια θαυμαστές και haters του δίνουν αυτό τον τίτλο με βάση τo Hookit, ενός προγράμματος που κάνει μετρήσεις για κέρδη προερχόμενα από τα social media ενός προσώπου.
Τα κέρδη αυτά λοιπόν πλησίασαν τα 500.000.000 δολάρια. Αριθμός... εξωφρενικός, για μια εταιρία που το 2016 ήταν η χειρότερη του δείκτη Dow 30 του αμερικανικού χρηματιστηρίου, με απώλειες 19%.
Κατά τη διάρκεια του 2016, ο Πορτογάλος έκανε 1.703 αναρτήσεις στα social media, που είχαν συνολικά 2.25 δισ. αντιδράσεις (like, κοινοποιήσεις, σχόλια). Από αυτά, το λογότυπο της Nike εμφανίστηκε στις 347 αναρτήσεις και συγκέντρωσαν 477.000.000 αντιδράσεις.
Κάπως έτσι ο αμερικανικός κολοσσός αποφάσισε να προσφέρει στον Κριστιάνο Ρονάλντο ένα «ισόβιο» συμβόλαιο, αφού το ίματζ που έχει δημιουργήσει ο Πορτογάλος και η απήχησή του στον κόσμο, αποτελεί κέρδος και για εκείνη.
Και για τον λόγο αυτό η συμφωνία του ενός δισ. μόνο εξωπραγματική δεν πρέπει να μας φαίνεται, αν υπολογίσει κανείς τα έσοδα της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.