Η Κίνα δημιουργεί νέα δεδομένα γύρω από το marketing στο ποδόσφαιρο
Το 31% των Κινέζων, σχεδόν 450.000.000 άνθρωποι, σύμφωνα με μία μελέτη της Nielsen, είναι παθιασμένοι με το ποδόσφαιρο, που μαζί με τους αγώνες του ΝΒΑ και τα κορυφαία τουρνουά τένις είναι τα αθλήματα που παρακολουθούν περισσότερα στην ασιατική χώρα.
Η μελέτη επισημαίνει ότι η Ρεάλ Μαδρίτης είναι ο δημοφιλής ποδοσφαιρικός σύλλογος στην Κίνα, αφού την παρακολουθούν περισσότεροι από 127.000.000 φίλαθλοι.
Πίσω από την Ρεάλ βρίσκονται Ίντερ και Μίλαν, με 106 εκατομμύρια φιλάθλους η καθεμιά. Είναι περίεργο πως στην κορυφαία τριάδα της κατάταξης δεν υπάρχει ούτε μία ομάδα από την Premier League, που έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην προβολή της στην Κίνα.
Πολλές ομάδες εργάζονται σκληρά για να αναπτυχθεί η φήμη τους στην Κίνα, όπως η Βαρκελώνη, που πρόσφατα υπέγραψε τρεις σχετικές συμβάσεις ή η Μπάγερν και η Γιουβέντους.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ της εταιρείας που έκανε τη μελέτη εξήγησαν κάποιες ιδιαιτερότητες της κινεζικής αγοράς: «Για εκείνους που ακολουθούν το ποδόσφαιρο στην Ανατολή συχνά οι παίκτες είναι οι πιο σημαντικοί ομάδες.
Αυτό δημιουργεί μια ταύτιση με μεμονωμένα άτομα, όπως συμβαίνει στον κινηματογράφο σε αστέρες του Χόλιγουντ. Δεν είναι δύσκολο, λοιπόν, να βρούμε ανθρώπους που ακολουθούν διαφορετικές ομάδες και να είναι οπαδοί ανάμεσα σε αντίπαλους συλλόγους. Ως εκ τούτου, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καταρτίσει κάποιος ένα χάρτη με τις επιθυμίες των Κινέζων για ευρωπαϊκούς συλλόγους».