Χασάπη έχω 50 λεπτά, δώσε μου κοτόπουλο!

Χασάπη έχω 50 λεπτά, δώσε μου κοτόπουλο!

Δεν έφταναν-φτάνουν τα μέτρα που πέρασαν και θα περάσουν είναι και που «φτύνουν» με αλαζονεία σε όσους τους επιστεύθηκαν.

Τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών δεν μπήκαν σε... «επικοινωνιακή διαβούλευση» προσφέροντας την ευκαιρία σε στελέχη της κυβέρνησης να «φτύσουν» έναν ακόμη λανθάνων -και ιδιαίτερα επικίνδυνο διαχωρισμό- όπως έκαναν με την πρώτη κατοικία, τα τέλη κυκλοφορίας, τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση, τον φόρο στο κρασί και ό, τι άλλο μας επιφυλάσσει η μοίρα. Η αύξηση των εισητηρίων στις αστικές συγκοινωνίες έγινε στα «μουλωχτά». Ευτυχώς όχι και στις κάρτες των απεριορίστων διαδρομών. Οχι ακόμη τουλάχιστον.

Θυμάμαι ακόμη την οργή του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη τον περασμένο Οκτώρβριο από το Βήμα της Βουλής να απαντά με δήθεν «επαναστική υπερηφάνεια» στην εκρηκτική πρόταση του πρώην προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, να μετατραπεί η λαθρεπιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα!

«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Δηλαδή, να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία έως πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο; Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας!»

Ναι, είναι το ίδιο στέλεχος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που έδωσε το πράσινο φως για τις αυξήσεις στα εισητήρια, παρά το γεγονός πως διαβεβαίωνε περί του αντιθέτου.

Τώρα που ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ άδειασε την θέση και αυξήθηκαν τα εισητήρια των αστικών συγκοινωνιών -μαζί με την φοροκαταιγίδα που έχει στο κεφάλι του ο κάθε άνθρωπος- μπορεί κάποιος να σκεφτεί πως: «Η εκτέλεση έχει πολλές και διαφορετικές μορφές» και να ρωτήσει: «Σε ποια ακριβώς εκτέλεση αναφερθήκατε τότε, κύριε υπουργέ;»

Μάταιη η ερώτηση και δυστυχώς μάταιη και η απάντηση...

Επιτρέπω στον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο μία φανταστική παρέμβαση στην... κουβέντα του γραπτού λόγο: «Σιγά την αύξηση που κάνετε και θέμα! Τα είκοσι σεντς;»

Και το κρασί έτσι δεν το είχε αντιμετωπίσει ο συμπαθής Ευκλείδης Τσακαλώτος; «Πενήντα σεντς παραπάνω το μπουκάλι»;

Αλλά, δεν θα θέλει ο άνθρωπος να επιστρέψει;

Ναι, το κανονικό εισητήριο κοστίζει 1.20 ευρώ και από την αρχή του νέου έτους θα κοστίζει 20 λεπτά περισσότερο, δηλαδή 1,40. Μηνίαια επιβάρυνση 42 ευρώ. Ετήσια επιβάρυνση 504 ευρώ. Αυτό ισχύει για κάποιον που χτυπά εισητήριο μία φορά την ημέρα για κάθε ημέρα του μήνα, δίχως επιστροφή...

Αν υπολογίσουμε τους εργαζόμενους που χτυπάνε το πρωϊ το εισητήριο και μετά την λήξη του οκτάωρου και βάλε -άρα δεν εμπίπτουν στο δωρεάν 70λεπτο που έτσι κι αλλιώς καταγράφεται ως μικρό ποσοστό επί του συνόλου των επιβατών - η μηνιαία επιβάρυνση ανέρχεται στο διπλάσιο λόγω επιστροφής. Δηλαδή, επιβάρυνση το μήνα: 80 ευρώ. Επιβάρυνση τον χρόνο: 1.008 ευρώ.

Στις παραπάνω τιμές, δεν συμπεριλαμβάνονται οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Όχι χαριστικά. Τα πρόχειρα στοιχεία που διαθέτω δείχνουν πως οι περιστασιακοί χρήστες των συγκοινωνιών υπερτερούν... τα μάλα από τους μόνιμους, δηλαδή όσους κάθε μήνα, εκδίδουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών.

Ηταν κι αυτός ένας τρόπος να κλείσει η «μαύρη τρύπα» της ελεύθερης μετακίνησης λόγω «capital controls».

Εδώ να επισημάνως πως σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ για το 2014, οι πωλήσεις των ειστητηρίων κάλυπταν το 73% του κόστους λειτουργίας των εταιρειών.

Το θέμα δεν είναι η αύξηση στα εισητήρια ή στο μπουκάλι με το κρασί, αλλά το απαξιωτικό ύφος στα 20 ή τα 50 σεντς-λεπτά.

Το θέμα δεν είναι ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση, αλλά η ευκολία-αλαζονεία με την οποία διαχώρισαν και διαχωρίζουν μεγαλοφώνως τους ανθρώπους σε πλούσιους και μη, αναλόγως το που πηγαίνουν το παιδί τους σχολείο.

Το θέμα δεν είναι η πρώτη κατοικία, αλλά η απαξίωση για τον αγώνα και την αγωνία μιας ζωής του δανειολήπτη ή συγγενών του να αποκτήσουν ένα ρημάδι κεραμίδι.

Το θέμα δεν ήταν το βοδινό, αλλά ο προκλητικός διαχωρισμός και η τεχνητή αβλεψία για το πόσοι τρώνε βωδινό (και από που εισάγεται αυτό) και πόσοι φθηνότερο κρέας.

Το πλέον επικίνδυνο είναι πως:

Τους είναι αδιανόητο να σκεφτούν πως ένας άνθρωπος δεν έχει μερικά «σεντς» παραπάνω να διαθέσει για έναν φόρο που εκείνοι σκέφτηκαν να βάλουν.

Τους είναι αδιανόητο να σκεφτούν πως ένας άνθρωπος χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες γιατί είναι το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς.

Οπως τους είναι αδιανόητο να σκεφτούν πως ένας άνθρωπος με ετήσιο εισόδημα 35.000 δεν είναι πλούσιος.

Όπως τους ήταν αδιανόητο να σκεφτούν πως ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει το σκ... του παξιμάδι προκειμένου το παιδί του να πάει στο πιο ακριβό σχολείο.

Επειδή, ακριβώς, τους είναι αδιανόητα τα αυτονόητα αυτής της ζωής, αριστερή κυβέρνηση δεν την λες.

ΥΓ. συνιστώ μία βόλτα στην Αγορά της Οδού Αθηνάς εκεί που κάθε πρωϊ συναντάς ανθρώπους που ζητούν από το χασάπη να τους βάλει τόσο κρέας από κοτόπουλος, όσο αντιστοιχεί σε 20 ή 50 σεντς. Γιατί τόσο τους περισσεύει στο πορτοφόλι τους.

ΥΓ1. έχω βρεθεί μάρτυρας και το ξέρω. Οι φτερούγες ένα ευρώ το κιλό...

ΥΓ2. Αγαπητέ Ευκλείδη στην Αγορά τα cents, τα λένε λεπτά...



Euroleague: Έγραψε ιστορία με 11 τρίποντα ο Ομπστ και διέλυσε τη Μπαρτσελόνα - Η βαθμολογία
Euroleague: Έγραψε ιστορία με 11 τρίποντα ο Ομπστ και διέλυσε τη Μπαρτσελόνα - Η βαθμολογία
ΑΕΚ: Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στη Νέα Φιλαδέλφεια - «Ο Μιχάλης να είναι το τελευταίο θύμα βίας»
ΑΕΚ: Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στη Νέα Φιλαδέλφεια - «Ο Μιχάλης να είναι το τελευταίο θύμα βίας»
Super League: «Ανάσα» για Πανσερραϊκό - Η βαθμολογία πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ
Super League: «Ανάσα» για Πανσερραϊκό - Η βαθμολογία πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ
Ζαλγκίρις - Παναθηναϊκός AKTOR 84-77: Κατώτερος των περιστάσεων στη Λιθουανία
Ζαλγκίρις - Παναθηναϊκός AKTOR 84-77: Κατώτερος των περιστάσεων στη Λιθουανία
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved