Αλλάζουν όλα με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ - Τι γίνεται με τα «1+1 δώρο»
Στόχος το «φρένο» στις παραπλανητικές πρακτικές.
Οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ αλλάζουν, καθώς ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις μειώσεις τιμών στοχεύει στον περιορισμό των παραπλανητικών πρακτικών.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, οι εκπτώσεις – είτε σε ποσοστό (π.χ. -20%) είτε σε χρηματική αξία (π.χ. 2 ευρώ φθηνότερα) – θα υπολογίζονται βάσει της χαμηλότερης τιμής που είχε το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες, αντί της προτεινόμενης τιμής που ίσχυε μέχρι σήμερα. Εξαίρεση αποτελούν τα νωπά και ευαλλοίωτα τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά, φρέσκο γάλα, τυριά και γιαούρτια, καθώς μπορεί να αλλοιωθούν πριν από το πέρας του μήνα.
Όσον αφορά τις προσφορές τύπου «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο», αυτές δεν θα εντάσσονται στον κανόνα της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών, αλλά θα ελέγχονται σύμφωνα με τη νομοθεσία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών. Επιπλέον, όσα προϊόντα προσφέρονται με αυτή τη μέθοδο, θα πρέπει να είναι διαθέσιμα και μεμονωμένα στο ράφι.
Τέλος, εξετάζονται παρεμβάσεις για τον περιορισμό της κυριαρχίας των μεγάλων προμηθευτικών εταιρειών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τη στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων και τη μείωση των τιμών.