Ακρίβεια: «Ζαλίζουν» οι τιμές και στις λαϊκές αγορές – Το μαρούλι πωλείται φθηνότερα στη… Γερμανία
Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής, με την κατάσταση (και) στις λαϊκές αγορές να έχει φθάσει στο απροχώρητο.
Την… ανιούσα έχουν λάβει οι τιμές σε όλα τα βασικά αγαθά, με την ακρίβεια να εξελίσσεται στο νούμερο 1 πρόβλημα για κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα.
Οι ανατιμήσεις στα ράφια αλλά και τους πάγκους των λαϊκών αγορών χτυπούν… «κόκκινο», αφού παρατηρείται αλματώδης αύξηση των τιμών σε σειρά βασικών προϊόντων. Το κόστος για τους καταναλωτές είναι ιδιαίτερα «βαρύ», με τα νοικοκυριά να βλέπουν το διαθέσιμο εισόδημα να «εξανεμίζεται» και να αγοράζουν μονάχα τα απολύτως απαραίτητα.
Στα… ύψη βρίσκονται οι τιμές (και) στις λαϊκές αγορές, ένα μαρούλι πωλείται φθηνότερα στη… Γερμανία
Οι τιμές σε λαϊκές αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εμφανίζουν δυσανάλογα μεγάλες αποκλίσεις, ειδικά στο μπρόκολο. Σε αγορά της πρωτεύουσας, η τιμή του ανέρχεται στα 2 ευρώ – 4,5 ευρώ το κιλό, ενώ, στη Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται από 1,5 ευρώ – 2 ευρώ το κιλό, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ALPHA.
Σε σούπερ μάρκετ της Αθήνας, ένα κιλό μπρόκολο κοστίζει 3,15 ευρώ / κιλό, ενώ, η αντίστοιχη μέση τιμή σε καταστήματα της Θεσσαλονίκης είναι 1,95 ευρώ / κιλό.
«Με 4 ευρώ, αγοράζεις μισό κιλό κρέας»
Με τη μέση τιμή του να φθάνει τα 2,5 ευρώ το κιλό, στη Γερμανία ανέρχεται στα 1,99 ευρώ το κιλό. Όπως είναι φυσικό, και το κάθε «κομμάτι» είναι σαφώς ακριβότερο.
Η τιμή στο μαρούλι iceberg παρουσιάζει επίσης αποκλίσεις σε σύγκριση με τη γερμανική αγορά, καθώς στη χώρα μας πωλείται για 1,70 ευρώ το τεμάχιο, σε σύγκριση με τα 1,19 ευρώ.
Χωρίς «φρένο» οι ανατιμήσεις στο ελαιόλαδο, «καίει» η τιμή του τενεκέ
Το «πρώτο» λάδι νέας σοδειάς έφυγε από τους παραγωγούς με τιμή αυξημένη κατά 120% σε σύγκριση με το 2021, φθάνοντας τα 9,25 ευρώ ανά λίτρο. Αυτό το γεγονός οδηγεί σε «έκρηξη» της τιμής και του τενεκέ, ο οποίος φθάνει να κοστίζει περίπου 100 ευρώ περισσότερο, σε σύγκριση με πέρυσι.
Το ελαιόλαδο έχει μετατραπεί σε «πράσινο χρυσό», με την τιμή του να κινείται μονάχα ανοδικά και τους καταναλωτές να χρειάζεται να «βάλουν» βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μάλιστα, αρκετοί κάνουν λόγο για κόστος – «θάνατος», μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Διαβάστε περισσότερα στο Newsbomb.gr