Τέμπη: Τα μοιραία λάθη και οι παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία

Τέμπη: Τα μοιραία λάθη και οι παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία

Δεκάδες είναι ακόμα τα ερωτήματα που υπάρχουν σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η τραγωδία στα Τέμπη, με τις απόψεις να επικεντρώνονται κυρίως στα μοιραία λάθη του σταθμάρχη καθώς και στα χρόνια προβλήματα και παραλείψεις που υπάρχουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους και βύθισε την Ελλάδα και τις οικογένειες των θυμάτων στο πένθος, μίλησε ο συνταξιούχος μηχανοδηγός, Ζαφείρης Βελής ο οποίος ανέλυσε τα έως τώρα δεδομένα.

«Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί εδώ είναι γιατί δεν έγινε δυνατό να μπλοκαριστεί το ανθρώπινο λάθος. Εκεί πιστεύω ότι πρέπει να επικεντρωθεί η έρευνα» σχολίασε αρχικά.

Και συνέχισε: «Για άλλη μία φορά προσπαθούν να τα φορτώσουν όλα σε ένα εργαζόμενο και να μείνουν οι πραγματικές αιτίες στο απυρόβλητο. Αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια και έχει ενταθεί την τελευταία περίοδο, από την ιδιωτικοποίηση και μετά, είναι ότι τα συστήματα ασφαλείας – που είναι αυτά που θα μπλοκάρουν το πιθανό λάθος που θα κάνει ο κάθε εργαζόμενος- δεν υπάρχουν».

Εξήγησε ο κ. Βελής ότι αυτά τα συστήματα δεν υπάρχουν γιατί είναι κόστος και μειώνουν την κερδοφορία. Υπογράμμισε ότι η έλλειψη ασφαλείας δεν είναι μόνο μέσα στην κυκλοφορία των τρένων, αλλά και στους χώρους εργασίας.

Σχετικά με το κομμάτι των καταγγελιών που είχαν γίνει από τους συνδικαλιστές μηχανοδηγούς προς τους υπεύθυνους φορείς σχολίασε ο κ. Βελής: «Τουλάχιστον από το 1984 που άρχισα να εργάζομαι εγώ, συνέχεια κινητοποιούνταν κι έστελναν εξώδικα και έκαναν και απεργίες για αυτά τα συστήματα ασφαλείας».

Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις

Την ίδια ώρα όλο και περισσότερα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τις μοιραίες κινήσεις του σταθμάρχη καθώς τους διαλόγους που είχε με τον μηχανοδηγό το μοιραίο βράδυ, αλλά και για τις συνθήκες που επικρατούσαν στον σταθμό της Λάρισας, ενώ σαν «βόμβα» έπεσε η καταγγελία του Αλέξη Κούγια ότι υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης στην βάρδια αλλά πήγε σπίτι του.

Το STAR αποκάλυψε τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη λίγο πριν φτάσει στον σταθμό της Λάρισας το μοιραίο τρένο. Μέσα στον σταθμό υπάρχει μία καφετέρια όπου, ένα τέταρτο πριν φτάσει ο συρμός, πήγε ο σταθμάρχης για να αγοράσει έναν καφέ. Στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς το βάθος της αποβάθρας και επέστρεψε στο πόστο του. Κάμερες ασφαλείας υπάρχουν παντού στον σταθμό και οι κινήσεις του έχουν καταγραφεί ενώ τις επιβεβαιώνουν και εργαζόμενοι στο καφέ. Σύμφωνα με το STAR δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και αναφέρουν πως τη μοιραία βραδιά ακούγονταν από το σταθμαρχείο οχλαγωγίες και μουσική, σαν κάποιος να έκανε γλέντι. Ο σταθμάρχης φέρεται να είναι σε κακή ψυχολογική κατάσταση και τα πρώτα λόγια που είπε ήταν «κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Στο μεταξύ, στο μικροσκόπιο των ειδικών βρίσκεται το ηχητικό ντοκουμέντο με τη συνομιλία του σταθμάρχη Λάρισας και τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο συγκεκριμένο απόσπασμα φέρεται να ακούγεται και μία τέταρτη φωνή, ωστόσο ανεξάρτητα από αυτά όπως λένε οι ειδικοί «κάτι δεν πάει καλά». Εκείνο που επισημαίνουν όλοι είναι απουσία δύο λέξεων που ενδεχομένως να είχαν αλλάξει την πορεία των γεγονότων. Στη συνομιλία δεν ακούγεται ούτε η λέξη «ανόδου» ούτε και «καθόδου» που θα διευκρίνιζε σε ποια γραμμή κινείται το επιβατικό τρένο.

Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας οι λέξεις αυτές δεν ακούστηκαν. Ο σταθμάρχης στις συνομιλίες δεν αναφέρει τη λέξη «άνοδο» και ο μηχανοδηγός δεν λέει «Βασίλη μπαίνω στην γραμμή καθόδου», αν και οριστικά συμπεράσματα δεν μπορούν να βγουν, καθώς δεν έχει γίνει γνωστό τι άλλο έχουν πει μεταξύ τους. Όπως υποστήριξε στο Star ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νικόλαος Τσουρίδης βάσει του κανονισμού ο μηχανοδηγός πρέπει να κάνει αναγγελία διαδρομής και να αναφέρει ρητά αν κατευθύνεται στην άνοδο ή την κάθοδο, ενώ και ο σταθμάρχης πρέπει να περιγράψει τη διαδρομή ή την αλλαγή διαδρομής.

«Υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης που έφυγε από τη βάρδια»

Διαβάστε περισσότερα στο Newsbomb.gr



UEFA: Ενός λεπτού σιγή στα ευρωπαϊκά ματς για τα θύματα της κακοκαιρίας «DANA»
UEFA: Ενός λεπτού σιγή στα ευρωπαϊκά ματς για τα θύματα της κακοκαιρίας «DANA»
Αταμάν: "Όταν μας πει η Euroleague που θα γίνει το Final-4 θα πω για τα εισιτήρια"
Αταμάν: "Όταν μας πει η Euroleague που θα γίνει το Final-4 θα πω για τα εισιτήρια"
Δ. Γιαννακόπουλος για Αγγελόπουλους: «Τακτικές λυπηρές, αν όχι επικίνδυνες»
Δ. Γιαννακόπουλος για Αγγελόπουλους: «Τακτικές λυπηρές, αν όχι επικίνδυνες»
Europa League, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ - ΠΑΟΚ: Ρουμάνος διαιτητής στο «Ολντ Τράφορντ»
Europa League, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ - ΠΑΟΚ: Ρουμάνος διαιτητής στο «Ολντ Τράφορντ»
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved