Όταν η εξέλιξη έρχεται μέσα από τις οικογενειακές αξίες και την επιμονή στην ποιότητα
Από τους Baby boomers στη Generation X και από τους Millennials στη Gen Z. Μπορεί να υπάρχει ανάμεσά μας χάσμα γενεών, που μοιάζει κάποιες φορές αγεφύρωτο, ωστόσο, υπάρχουν και μερικές συνήθειες, κάποιες αξίες, που έχουν καταφέρει να «σπάσουν» το φράγμα του χρόνου και αποτελούν ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο που ενώνει το χθες με το σήμερα.
Από τις πολύτιμες οικογενειακές αξίες που πέρασαν από γενιά σε γενιά, μέχρι τα διαχρονικά έθιμα του τόπου μας, που κρατούν άσβεστη τη «φλόγα» της παράδοσης στις καρδιές μας και τα αγαπημένα προϊόντα που γνωρίσαμε από τους μεγαλύτερους, αγαπήσαμε πολύ και σκοπεύουμε να συστήσουμε και στα παιδιά μας, καθώς «κρύβουν» μία ιστορία παράλληλη με την ιστορία της Ελλάδας. Ο λόγος, φυσικά, για τα προϊόντα της εταιρείας Παπαδοπούλου, τα οποία εδώ και 100 χρόνια δεν έχουν σταματήσει να μας προσφέρουν ανεκτίμητες στιγμές απόλαυσης και να μας δίνουν λαχταριστές αφορμές για να έρθουμε πιο κοντά με όσους αγαπάμε.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να γνωρίσουμε καλύτερα την ιστορία μας ή απλώς, να πραγματοποιήσουμε ένα νοητό «ταξίδι» στο παρελθόν, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να «ξετυλίξουμε» την ιστορία της εταιρείας Παπαδοπούλου. Μία ιστορία που αποδεικνύει πως οι οικογενειακές αξίες, η παράδοση και η ποιότητα αποτελούν βασικά συστατικά της επιτυχίας.
Ένα γενναίο βήμα που άνοιξε τον δρόμο για την κατάκτηση της «κορυφής»
Αρκετά χρόνια προτού η εταιρεία Παπαδοπούλου βρεθεί στην «κορυφή» των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών, είχε διανύσει μία σπουδαία πορεία καινοτομιών, μία ανοδική διαδρομή γεμάτη αγάπη, μεράκι και σεβασμό στον καταναλωτή. Στην πραγματικότητα, η οικογένεια Παπαδοπούλου ήταν εκείνη που σύστησε στους Έλληνες την τέχνη και την απόλαυση του μπισκότου το 1922, όταν και το ταξίδι της από την Κωνσταντινούπολη στη Μασσαλία, την οδήγησε τελικά στον Πειραιά, με μία ανεκτίμητη συνταγή στις αποσκευές, αυτή του μπισκότου Πτι-Μπερ. Με επιμονή και σκληρή εργασία, η οικογένεια κατάφερε να ανοίξει τα επόμενα χρόνια το πρώτο της μικρό εργοστάσιο στα Πετράλωνα, ακολούθησε η πρώτη μεγάλη βιομηχανική μονάδα της εταιρείας στη λεωφόρο Πέτρου Ράλλη το 1957, ενώ μέχρι τη δεκαετία του ‘60 είχε καταφέρει να αποκτήσει ηγετική θέση στον κλάδο της μπισκοτοποιίας στη χώρα μας.
Κατά τη μεταβατική δεκαετία του ‘80, λοιπόν, η επωνυμία «Παπαδοπούλου» ήταν συνώνυμη της ποιότητας και της απόλαυσης για κάθε ελληνική οικογένεια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός τρίτου εργοστασίου στην περιοχή του Βόλου. Ωστόσο, ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος, ο οποίος βρισκόταν ακόμη στο «τιμόνι» της επιχείρησης, δεν επαναπαύτηκε.
Στα αριστερά διαφήμιση για τα Γεμιστά τη δεκαετία του 1980 και στα δεξιά διαφήμιση του 1985
Αντιθέτως, αποφάσισε να ανταποδώσει την αγάπη και την αποδοχή του ελληνικού κοινού, κάνοντας μία δυναμική είσοδο στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων και δημιουργώντας το 1989 τα παξιμαδάκια Kripsies, τα οποία αναβάθμισαν τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων και συντέλεσαν ώστε να συμπεριληφθεί η εταιρεία Παπαδοπούλου στις 20 μεγαλύτερες επιχειρήσεις βάσει πωλήσεων.
Γιορτάζοντας 100 χρόνια με μία έκθεση που «ξετυλίγει» την πιο απολαυστική ιστορία
Αυτή η διαδρομή «ξετυλίχθηκε» μέσα από τη βιωματική έκθεση «Παπαδοπούλου 100. Η ιστορία της Εταιρείας 1922-2022» στο Μουσείο Μπενάκη, μια έκθεση που ουσιαστικά υπενθύμισε σε όσους την επισκέφτηκαν ότι η ιστορία της αγαπημένης μας μπισκοτοποιίας, είναι παράλληλη με την ιστορία της Ελλάδας. Όλα αυτά μέσα από πλούσιο υλικό από το Ιστορικό Αρχείο της Εταιρείας Παπαδοπούλου.Η έκθεση βασίστηκε σε δέκα νοηματικά συνδεδεμένες ενότητες και προσκαλούσε τους επισκέπτες σε ένα συναρπαστικό «οδοιπορικό» με σημείο εκκίνησης τον έναστρο ουρανό. Πιο αναλυτικά, όσοι επισκέφτηκαν την έκθεση γνώρισαν τη φιλοσοφία της εταιρείας Παπαδοπούλου μέσα από πολυάριθμα ιστορικά τεκμήρια και μία ανεκτίμητη κληρονομιά που αναδείκνυε τη σημαντικότητα της επωνυμίας, αλλά και τους λόγους που κατέκτησε την «κορυφή».
Στα αριστερά εορταστική διαφήμιση της δεκαετίας του 1980 και στα δεξιά διαφήμιση του 1999
Μεταξύ άλλων, οι επισκέπτες μυήθηκαν στην τέχνη του μπισκότου -και όχι μόνο- μαθαίνοντας περισσότερα για την παραγωγή των αγαπημένων τους προϊόντων και τον έναν αιώνα παρουσίας της εταιρείας Παπαδοπούλου στο ελληνικό επιχειρείν, μέσα από «πλούσιο» οπτικοακουστικό υλικό με φωτογραφίες, ιστορικά εκθέματα και animation βίντεο.
Η έκθεση σύστησε επίσης στο ελληνικό κοινό και πολλές λαχταριστές ιστορίες, με έμπνευση από τις ζύμες, τα μπισκότα και τα ψωμιά της εταιρείας, ενώ έδωσε την ευκαιρία σε κάθε επισκέπτη να γνωρίσει καλύτερα και το ανθρώπινο πλέγμα που υπάρχει πίσω από τα αγαπημένα του προϊόντα, αλλά και να μάθει περισσότερα για την οικογένεια και την ιστορία της με τον πιο διαδραστικό τρόπο και μέσα από ένα θεατρικό σκηνικό που θύμιζε ένα κυριακάτικο γεύμα και μας σύστηνε τα μέλη της οικογένειας Παπαδοπούλου.
Μία σοκολατένια περίοδος που εμπλούτισε με γεύση την καθημερινότητά μας
Όπως απέδειξε η ιστορία, η «κορυφή» ήταν μόνο η αρχή για την εταιρεία Παπαδοπούλου, αλλά και η αφορμή για να οδηγηθεί σε νέες, διαφορετικές ιδέες, οι οποίες θα ενθουσιάζαν το κοινό. Η δεκαετία του ‘90 έμελλε να είναι μία από τις πιο δημιουργικές περιόδους για την οικογένεια Παπαδοπούλου, αφού τα αγαπημένα προϊόντα του ελληνικού κοινού, δηλαδή τα Πτι-Μπερ, τα Μιράντα και τα Γεμιστά θα εμπλουτίζονταν με την επικάλυψη απολαυστικής σοκολάτας, προσφέροντας στους Έλληνες πρωτόγνωρες εμπειρίες απόλαυσης. Αρκεί να θυμηθούμε πόσες φορές έχουμε ενδώσει στα Πτι-Μπερ με επικάλυψη σοκολάτας γάλακτος, για να συνειδητοποιήσουμε πόσο πιο γευστική έγινε η καθημερινότητά μας χάρη στις συγκεκριμένες προσθήκες.
Ωστόσο, αυτή η σημαντική στροφή προς τη σοκολάτα δεν ήταν η μόνη μεγάλη αλλαγή που προέκυψε τη δεκαετία του ‘90, αφού το 1996 ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος έπειτα από πολλά ακούραστα και δημιουργικά χρόνια προσφοράς και μελέτης πάνω στην τέχνη του μπισκότου, έδωσε τη σκυτάλη στην κόρη του, Ιωάννα Παπαδοπούλου, η οποία με τη σειρά της έναν χρόνο μετά εγκαινίασε ένα καινούργιο εργοστάσιο στα Οινόφυτα, εκεί όπου στεγάζεται η παραγωγή των πρώτων φρυγανιών Παπαδοπούλου με την επωνυμία Goldies. Είναι η ίδια χρονιά που τα μπισκότα ολικής άλεσης Digestive με τη σφραγίδα «Παπαδοπούλου» λανσάρονται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά και κερδίζουν μία θέση σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό.
Δύο χρόνια μετά την αλλαγή της χιλιετίας, ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος, ο ευρηματικός άνθρωπος που όταν ήταν παιδί πουλούσε χύμα τα σπιτικά μπισκότα της μητέρας του και κατάφερε να ανεβάσει στην κορυφή την εταιρεία Παπαδοπούλου, η οποία καθόρισε τις διατροφικές συνήθειες εκατομμύρια ανθρώπων, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 93 ετών. Παρόλα αυτά, άφησε πίσω του μία τεράστια κληρονομιά, μία απολαυστική παρακαταθήκη 100 χρόνων, την οποία μοιράζεται και απολαμβάνει όλη η Ελλάδα μέχρι σήμερα και θα συνεχίσει να περνάει από γενιά σε γενιά. Και αν υπάρχει κάτι που μπορεί να μας διδάξει η κινηματογραφική ιστορία του, είναι πως όταν η αγάπη, το μεράκι και οι οικογενειακές αξίες συνδυάζονται με την επιμονή στην ποιότητα, μπορούν να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά μοναδικό, το οποίο θα αγαπηθει πολύ, για αυτό και θα αντέξει στον χρόνο.
ΠΗΓΗ: Cnn.gr