ΜΒΑ in Sports Management από το IST COLLEGE και την ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΟΠΑΠ

ΜΒΑ in Sports Management από το IST COLLEGE και την ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΟΠΑΠ

Το πρωτοποριακό μεταπτυχιακό πρόγραμμα του IST College και της ΚΑΕ Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ συνεχίζεται για 2ο έτος, σε μια πλέον κομβική περίοδο για τον κλάδο του Αθλητισμού.

Όταν πριν από περίπου ένα χρόνο η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ και το IST College ανακοίνωναν τη δημιουργία του πρώτου μεταπτυχιακού προγράμματος “Sports Management” στην Ελλάδα, το οποίο γίνεται υπό την αιγίδα μιας αθλητικής ομάδας, τα πράγματα τόσο για τον Παναθηναϊκό όσο και για τον ίδιο τον κλάδο ήταν πολύ διαφορετικά.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά, βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερη καμπή σε ότι αφορά τον αθλητισμό και οι λόγοι είναι πολλοί και σύνθετοι.

Ωστόσο, όσο ο κλάδος εξελίσσεται, είναι επιτακτική πια η ανάγκη για στελέχη - τεχνοκράτες, που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια των ομάδων - εταιρειών, αλλά και των ίδιων των αθλημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, σε μια εποχή που τα παραδοσιακά και σταθερά έσοδα (όπως εισιτήρια διαρκείας και αγώνων) παύουν να υφίστανται, η ανάγκη για εξεύρεση νέων πόρων είναι περισσότερο επίκαιρη παρά ποτέ. Η ίδια η πανδημία που έχει πλήξει το χώρο του αθλητισμού όπως και όλους τους υπόλοιπους τομείς της κοινωνίας μας, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για αλλαγή και εκσυγχρονισμό του ίδιου του μοντέλου λειτουργίας του κλάδου, ώστε να απευθυνθεί ανανεωμένο και βελτιωμένο στο φίλαθλο κοινό.     

20

Η υγειονομική κρίση ως ένα χρήσιμο Crisis Management Case Study

Το γεγονός ότι η κρίση της πανδημίας αιφνιδίασε αλλά και έπληξε τους περισσότερους είναι αδιαμφισβήτητο. Αντίστοιχα, η αθλητική βιομηχανία ως ένας από τους πλέον πληττόμενους κλάδους αναζητά τον βηματισμό της για την επόμενη ημέρα. Και ενώ οι περισσότερες ομάδες, σωματεία, εταιρείες προσπαθούν να μαζέψουν τις ζημιές, υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκείνες που κινούνται κόντρα στο ρεύμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι στοιχηματικές εταιρείες οι οποίες στην καρδιά του Lockdown με όλους τους αγώνες και τα αθλητικά γεγονότα σε αναστολή, επένδυσαν στο online betting και τελικά βγήκαν κερδισμένες. Αλλά και οι ίδιες οι εταιρίες αθλητικών προϊόντων, είδαν τις online πωλήσεις μέσω των e-shop να αυξάνονται σημαντικά δημιουργώντας μια νέα τάση εν μέσω κρίσης. Κοινό πεδίο των παραπάνω δεν ήταν άλλο από την άμεση αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας (από το φυσικό κατάστημα στο online και από τα sports στα e-sports αντίστοιχα) και την ακόμα πιο άμεση προσαρμογή στη νέα κατάσταση. Ο τρόπος για να επιτευχθεί ένα τέτοιο αποτέλεσμα δεν είναι άλλος, από τη νοοτροπία - κουλτούρα, άρα και δυνατότητα των στελεχών των εν λόγω εταιρειών να σκέφτονται και να δρουν επιχειρηματικά, να εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες αντιμετωπίζοντας τις απειλές και κυρίως να προβλέπουν τις εξελίξεις αλλά και την τάση του κοινού. Τα εργαλεία ώστε ο σκοπός αυτός να επιτευχθεί δεν είναι άλλα από τις γνώσεις, τις δεξιότητες αλλά και την κριτική σκέψη που καλλιεργούνται μέσα από την εξειδικευμένη, σύγχρονη εκπαίδευση σε ένα δυναμικό και γεμάτο προκλήσεις πεδίο όπως αυτό του Sports Management. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι φίλαθλοι δεν μπορούν να βρίσκονται στα γήπεδα, πολλοί από αυτούς συρρέουν στις οθόνες (e-sports teams) και κάποια από τα κορυφαία clubs δείχνουν να εκμεταλλεύονται απόλυτα τη συγκεκριμένη συγκυρία.

ist

Τα στελέχη - τεχνοκράτες που πρέπει να αποβάλλουν τον οπαδό που κρύβουν μέσα τους

Η υγειονομική κρίση του COVID-19 μας οδήγησε σε πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα γύρω από την ίδια τη λειτουργία του κλάδου. Το πιο σημαντικό από αυτά όμως, είναι πως ο χώρος δεν έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα ανάχωμα απέναντι στις εκάστοτε κρίσεις. Και αυτό διότι το οικοδόμημα του Sports Industry, ειδικά στη χώρα μας, είναι έτσι χτισμένο ώστε να τροφοδοτείται από τους ίδιους τους παράγοντες- ιδιοκτήτες και εν συνεχεία τους φιλάθλους, άρα όταν το ένα μέρος της εξίσωσης εκλείψει το ίδιο οικοδόμημα μοιραία καταρρέει. Η ανάγκη λοιπόν για εξ ορθολογική προσέγγιση και στρατηγική βιωσιμότητας και εν συνεχεία ανάπτυξης ενός σωματείου ή εταιρείας δεν είναι επίκαιρη αλλά διαχρονική. Και για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη, πρέπει να βρεθούν τα βήματα εκείνα, η στρατηγική και οι ενέργειες, που τροφοδοτούν (όχι μόνο οικονομικά) ένα σωματείο ή εταιρεία από τη βάση του, αλλά ταυτόχρονα προσελκύουν το ενδιαφέρον από το εξωτερικό περιβάλλον. Τα στελέχη του αύριο λοιπόν, πρέπει να είναι οπλισμένα με υπομονή και επιμονή, στην προσπάθεια που κινείται στην κατεύθυνση αυτή, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να λειτουργούν ως σωστοί επαγγελματίες και όχι με βάση το συναίσθημα που ενδεχομένως τους συνδέει με τον χώρο εργασίας τους ο οποίος τυγχάνει να είναι και η ομάδα που υποστηρίζουν. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις πρέπει πια να λαμβάνονται με γνώμονα τη μοναδικό λογική και το όφελος της οντότητας που πρωτίστως πρέπει να θεωρείται εταιρεία και στη συνέχεια ομάδα. Άλλωστε, όπως πολλοί εργάζονται σε μια βιομηχανία τσιγάρων που διαφέρει από τη μάρκα που καπνίζουν, ή σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στην οποία δεν υπάρχει η αγαπημένη τους μάρκα, γιατί να πρέπει να μπορούμε  εργαζόμαστε μόνο στην ομάδα που υποστηρίζουμε;  

26

Το ΜΒΑ in Sports Management και τα λάθη που δεν κοστίζουν

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, αξίζει να αναφέρουμε πως το πρόγραμμα σπουδών που έχουν από κοινού δημιουργήσει η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ και το IST College, είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να διδάσκει τα στελέχη να αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως οι παραπάνω, ενώ παράλληλα εισάγει έννοιες, δραστηριότητες και δεδομένα τα οποία αποτελούν το μέλλον του κλάδου (π.χ. e-sports). Tο πιο σημαντικό όμως είναι, ότι μέσα από την πρακτική και σύγχρονη εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιείται σε όρους αγοράς από στελέχη της αγοράς, δίνεται η ευκαιρία στους φοιτητές να έρθουν σε άμεση επαφή με όλο το φάσμα της αθλητικής βιομηχανίας (που έχει σίγουρα τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία) ενώ παράλληλα διαμορφώνουν δικές τους εμπεριστατωμένες ιδέες, απόψεις και στρατηγική πριν ακόμα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα σπουδών. Ακόμα, όμως και η αξιολόγηση των απόψεων αυτών η οποία γίνεται μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, έχει χαρακτήρα βοηθητικό και όχι τιμωρίας. Γιατί πολύ απλά αν κάποιος σπουδαστής δεν έχει καταρτίσει μια επιτυχημένη Sports Marketing στρατηγική μέσα από την διάδραση και την αξιολόγηση θα μάθει από τα λάθη του και σίγουρα θα τη βελτιώσει. Αν όμως κάνει το ίδιο σφάλμα ως εργαζόμενος, ενδεχομένως να του κοστίσει τη δουλειά του!

 

Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το MBA in Sports Management εδώ


Serie A: «Κόλλησαν» στο 0-0 Μίλαν και Γιουβέντους - Κορυφή για Ίντερ και Αταλάντα
Serie A: «Κόλλησαν» στο 0-0 Μίλαν και Γιουβέντους - Κορυφή για Ίντερ και Αταλάντα
Premier League: Σε βαθιά κρίση η Σίτι - Πάρτι της Τότεναμ (4-0) στο Etihad - Ευκαιρία για Λίβερπουλ
Premier League: Σε βαθιά κρίση η Σίτι - Πάρτι της Τότεναμ (4-0) στο Etihad - Ευκαιρία για Λίβερπουλ
Έλληνες του εξωτερικού: Μυθικός Τζόλης με 4 γκολ για την Μπριζ - Χατ-τρικ ο Κουλούρης
Έλληνες του εξωτερικού: Μυθικός Τζόλης με 4 γκολ για την Μπριζ - Χατ-τρικ ο Κουλούρης
Super League: Πέφτει από την κορυφή ο Άρης - Η βαθμολογία πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ
Super League: Πέφτει από την κορυφή ο Άρης - Η βαθμολογία πριν το Ολυμπιακός - ΑΕΚ
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved