WRC: Θρίαμβος του Ροβάνπερα και στην Κένυα
Ο νεαρός Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα (Toyota) πρώτευσε στο τέταρτο ράλι του παγκόσμιου πρωταθλήματος WRC αυτή τη σεζόν, νικώντας σήμερα (26/6) στο Ράλι της Κένυας κι αυξάνοντας το προβάδισμά του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Στα 21 του χρόνια του ο Ροβάνπερα επιβεβαιώνεται ως ο άξιος διάδοχος των Γάλλων Σεμπαστιέν Λεμπ και Σεμπαστιέν Οζιέ, που έχουν κατακτήσει μαζί 17 τίτλους τα τελευταία 18 χρόνια (9 ο Λεμπ, 8 ο Οζιέ). Αν μάλιστα ο Σκανδιναβός στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στο τέλος της σεζόν, θα ήταν μακράν ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC στην Ιστορία.
Οι δύο Γάλλοι ήταν επίσης παρόντες στην Κένυα, όπου έτρεξαν ο Λεμπ για τη Ford και ο Οζιέ, νικητής της διοργάνωσης πέρυσι, για την Toyota. Όμως, ο Λεμπ αντιμετώπισε μηχανικές δυσλειτουργίες και ο Οζιέ έχασε όλες τις πιθανότητες μετά από το λάστιχο που έπαθε την Παρασκευή, ενώ ήταν επικεφαλής.
«Η κακή τύχη ήταν ακόμα μαζί μου αυτό το Σαββατοκύριακο. Χωρίς το τρύπημα θα ήταν μια εντελώς διαφορετική ιστορία», είπε ο Οζιέ μετά τον τερματισμό. Να υπογραμμιστεί πως είχε ήδη «παραχωρήσει» τη νίκη στον Λεμπ στο Μόντε Κάρλο, τον Ιανουάριο, ακριβώς για τον ίδιο λόγο!
Ο τελευταίος, 48 ετών πλέον, παραδέχτηκε επίσης ότι ήταν «απογοητευμένος» με την απόδοσή του στην Κένυα. Ερωτηθείς για την επόμενη εμφάνισή του στο WRC, είπε ότι θα μπορούσε να είναι στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο (σ.σ. Ράλι Ακρόπολις), αλλά «τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμα».
Ο Ροβάνπερα τερμάτισε μπροστά από τους «ομόσταβλούς» του στη γιαπωνέζικη ομάδα, τον Βρετανό Έλφιν Έβανς και τον Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα, ενώ ο Οζιέ τερμάτισε σε πάνω από 2 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα μετά τον Φινλανδό.
Η Hyundai είδε τον Βέλγο οδηγό της Τιερί Νεβίλ στην 5η θέση, παρά την ποινή δέκα λεπτών που του επιβλήθηκε επειδή δεν πέρασε τη γραμμή τερματισμού της 13ης ειδικής το Σάββατο, μετά από πρόσκρουση σε δέντρο.
Ο Εσθονός Οτ Τάνακ, παγκόσμιος πρωταθλητής το 2019, είχε σπάσει έναν άξονα άξονα λίγες ώρες νωρίτερα και αποσύρθηκε. Ο Τάνακ, νικητής του προηγούμενου Ράλι της Σαρδηνίας, θα είναι σε θέση να πάρει την εκδίκησή του στην επόμενη διοργάνωση, στα μέσα Ιουλίου «εντός έδρας» (Εσθονία), αλλά θα δυσκολευτεί να προλάβει τον Ροβάνπερα στο πρωτάθλημα.
Ο Φιλανδός έχει 145 βαθμούς, έναντι 80 του Νεβίλ και 62 του Τάνακ, με επτά αγώνες να απομένουν ακόμα. Το Ράλι Κένυας, το οποίο επέστρεψε στο ημερολόγιο του WRC πέρυσι μετά από 18 χρόνια απουσίας, έχει ανταποκριθεί στη φήμη του με τραχείς διαδρομές, συσσωρεύοντας σκόνη και λάσπη σε ένα μεγαλειώδες σκηνικό, διάσπαρτο από άγρια ζωή.
Στις 18 ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν (η 14η ακυρώθηκε την Κυριακή επειδή ο Σουηδός Όλιβερ Σόλμπεργκ, με Hyundai, ακινητοποιήθηκε και μπλόκαρε τη στενή πίστα), οι αγωνιζόμενοι είδαν τα πάντα. Η σκόνη αρχικά, η οποία εισέβαλε στην καμπίνα κι έφραξε τα φίλτρα αέρα, μαλακή και λεπτή άμμος και μετά η βροχή του Σαββάτου, που μεταμόρφωσε την πορεία σε μια παγίδα λάσπης.
«Πρέπει να πω ότι είναι ένας από τους πιο δύσκολους ράλι που έχω κάνει. Αλλά όλα τα αυτοκίνητα είναι εκεί, δεν είχα κανένα πρόβλημα, η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά», είπε ο Ροβάνπερα.
Να σημειωθεί επίσης η επίδοση του Έλληνα βετεράνου Ιορδάνη Σερδερίδη, που στα 58 χρόνια του και για μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του στο κορυφαίο επίπεδο, στο WRC, τερμάτισε 7ος με το Ford του, περισσότερο από 30 λεπτά πίσω από τον Ροβάνπερα, που είναι νεότερός του κατά 37 χρόνια!
Από εκεί και ύστερα, την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν -κατά σειρά αναφοράς- οι: Κρεγκ Μπριν (Ιρλανδία/M-Sport Ford), Ιορδάνης Σερδερίδης (Ελλάδα/Ford), Σεμπαστιέν Λεμπ (Γαλλία/M-Sport Ford), Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda), Όλιβερ Σόμπεργκ Oliver Solberg - Elliot Edmondson (Σουηδία/Hyundai).
Ο επόμενος αγώνας είναι το Ράλι Εσθονίας, που θα διεξαχθεί στο διάστημα 14-17 Ιουλίου.
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 145 βαθμοί
2. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 80
3. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 62
. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 62
5. Κρεγκ Μπιν (Ιρλανδία/Ford) 60
6. Έλφιν Έβανς (Βρετανία/Toyota) 57
7. Σεμπαστιέν Λεμπ (Γαλλία/Ford) 35*
8. Σεμπαστιέν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 34*
9. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 34
10. Γκας Γκρίνσμιθ (Βρετανία/Ford) 28
* Οι Λεμπ και Οζιέ δεν συμμετείχαν σε όλους τους αγώνες της σεζόν, το 2022.
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota 246 βαθμοί
2. Hyundai 184
3. M-Sport/Ford 144
ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟ 2022
Μόντε Κάρλο: Λεμπ
Σουηδία : Ροβάνπερα
Κροατία : Ροβάνπερα
Πορτογαλία : Ροβάνπερα
Σαρδηνία/Ιταλία: Τάνακ
Κένυα : Ροβάνπερα