Η Lagonda είναι μια Aston Martin για τον Bond του Ian Fleming
Οι πειραματισμοί της βρετανικής εταιρείας με τα πολυτελή τετραθέσια είναι πολύ πιο παλιά από ότι τα νέα SUV της μας αφήνουν να νομίζουμε.
Είναι γνωστό ότι ο λογοτεχνικός James Bond των βιβλίων του Ian Fleming ήταν περισσότερο εραστής της καλής ζωής και όχι της δράσης. Αυτός ήταν και λόγος που όταν δεν ψώνιζε είδη πολυτελείας, καπνικά και κοστούμια ραμμένα πάνω του, έκανε βόλτες με μια Bentley, ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερη έμφαση στην άνετη και πολυτελή μετακίνηση, παρά στις επιδόσεις. Οι ανάγκες του κινηματογραφικού θεάματος ήταν αυτές που οδήγησαν τον Sean Connery να στραφεί στην πολύ πιο αθλητική Aston Martin, μιας και οι σκηνές καταδίωξης με ένα «πλαδαρό» αυτοκίνητο θα σκότωναν το θέαμα, αν δεν προσέφεραν σκηνές γέλιου.
Όμως η Aston Martin δεν ήταν πάντα η εταιρεία εκείνη που έδινε βάση στα αυστηρά δίπορτα αυτοκίνητα. Λίγο μετά τον πόλεμο απέκτησε τη Lagonda, μια εταιρεία με εμφανή ροπή στην τετράτροχη χλιδή και παρά τα σκαναμπανεβάσματα, στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 αποφάσισε να την αναστήσει παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο που θεωρητικά θα πάντρευε την πολυτέλεια μιας Rolls Royce με τις επιδόσεις μιας Aston Martin, μια ιδέα που τότε φάνταζε μάλλον τρελή.
Το πρώτο δείγμα αυτής της προσέγγισης ήταν η Aston Martin Lagonda πρώτης γενιάς η οποία κυκλοφόρησε το 1974. Αν με μια πρώτη ματιά η σιλουέτα της θυμίζει την Aston Martin V8 εκείνης της εποχής, είναι γιατί πράγματι πρόκειται για μια V8 με ξεχειλωμένο μεταξόνιο για να βρεθεί χώρος για τις δύο επιπλέον πόρτες και το πίσω κάθισμα. Κάτω από το μακρύ καπό της βρίσκεται ο ίδιος 7λιτρος κινητήρας που είχε η Vantage. Κάπως έτσι βγήκε το πρώτο τετράθυρο κουπέ σαν αυτά που έχουν πλέον σχεδόν όλες οι φίρμες στην γκάμα τους, κάνοντας τη σχετικά άσημη Aston Martin Lagonda ένα από τα πιο πρωτοποριακά και επιδραστικά αυτοκίνητα. Αλλά γιατί είναι άσημη;
Η αλήθεια είναι ότι μάλλον βρέθηκε πολύ μπροστά από την εποχή της και η Aston Martin μπορεί να ήθελε ένα πολυτελές σεντάν επιδόσεων στην γκάμα της, αλλά φοβήθηκε πως η τόσο μεγάλη ομοιότητα με τα δίπορτα οχήματά της θα έπλητταν το κύρος των σπορ μοντέλων της. Η Aston Martin Lagonda πρώτης γενιάς ολοκληρώθηκε με μόλις 7 αυτοκίνητα για να δώσει τη θέση της στην πολύ γωνιώδη και τετράγωνη Lagonda που θυμόμαστε όλοι από τα τέλη της δεκαετίας του ΄70.
Ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του που όμως έβαλε τον σπόρο για μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που βγήκαν μερικές δεκαετίες αργότερα. Ίσως χρειαζόταν μια μικρή βοήθεια από τον Ian Fleming και λίγη περισσότερη πίστη στο project.
Διαβάστε περισσότερα στο Ratpack.gr