Formula 1: Το μεγάλο κόλπο της Mercedes - Γιατί ο Χάμιλτον ήταν άπιαστος στη Βραζιλία
Formula 1: Η κίνηση ματ της Mercedes στο Γκραν Πρι του Ιντερλάγκος, που έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στη μάχη του Λιούις Χάμιλτον με τον Μαξ Φερστάπεν.
Η μάχη για τον τίτλο στη Formula 1 έχει ανάψει για τα καλά... Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν άπιαστος στο Γκραν Πρι του Ιντερλάγκος παρότι ξεκίνησε από την 20η θέση του sprint race το περασμένο Σάββατο και τη 10η θέση της εκκίνησης την Κυριακή.
Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε τη νίκη και μείωσε στους 14 βαθμούς τη διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, με τρεις αγώνες να απομένουν, ενώ αναμένεται και η απόφαση για το αίτημα της Mercedes να τιμωρηθεί ο Ολλανδός για το συμβάν στο 48ο γύρο και την πρώτη προσπάθεια του Χάμιλτον να τον προσπεράσει.
Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Βρετανός οδηγός ήταν ανίκητος στη Βραζιλία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο... μεγάλο κόλπο της ομάδας του που πήρε ένα ρίσκο και δικαιώθηκε. Αυτό δεν ήταν άλλο από την απόφαση να αλλάξει τον κινητήρα στη W12 στις ελεύθερες δοκιμές του Ιντερλάγκος κι ας επέφερε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.
Ο Χάμιλτον έκανε 14 προσπεράσεις σε 24 γύρους στο Sprint race του Σαββάτου και 9 προσπεράσεις στον αγώνα της Κυριακής. Και όπως εξήγησε ο διευθυντής ομάδας της Mercedes Άντριου Σόβλιν, ο φρέσκος κινητήρας έκανε το μονοθέσιο του Βρετανού ανίκητο. «Δεν υπήρχε κάποιος τεχνικός λόγος για την αλλαγή, δεν πιστεύαμε ότι υπήρχε κάποιο ρίσκο να εμφανίσει πρόβλημα ο κινητήρας, και δεν νομίζω ότι τέτοιο ρίσκο υφίσταται και για το μέλλον.
Παρότι αυτοί οι κινητήρες πιέζονται απίστευτα σκληρά και ποτέ δεν μπορείς να πάρεις την αξιοπιστία τους για δεδομένη, υπάρχει ένα δέλεαρ να δεχθείς μια ποινή σε έναν αγώνα Sprint. Αν κερδίσεις το Σάββατο μπορείς να πάρεις περισσότερους βαθμούς και να περιορίσεις το μειονέκτημα. Επίσης, αυτή ήταν μια πίστα που ελπίζαμε ότι ήταν εφικτές οι προσπεράσεις, ώστε να ανακτήσουμε τις χαμένες θέσεις, και το αποδείξαμε και τις δύο ημέρες», είπε ο Σόλβιν.
Η Red Bull μάλιστα έριξε τα καρφιά της για αυτή την κίνηση: μέσω του συμβούλου της Χέλμουτ Μάρκο: «Φάνηκε σαν όλοι οι άλλοι να είχαν μία ταχύτητα λιγότερη στο κιβώτιο σε σχέση με τον Χάμιλτον. Η Mercedes κατάφερε να δημιουργήσει ένα αριστούργημα με αυτή τη ρουκέτα για την αποφασιστικής σημασίας καμπή του πρωταθλήματος», ενώ ο Σέρχιο Πέρεθ πρόσθεσε: «Ήταν εντυπωσιακή η ταχύτητά του στην ευθεία. Τις περισσότερες φορές κοιτούσα τους καθρέπτες και ήταν τόσο μακριά, και την αμέσως επόμενη στιγμή στο τέλος της ευθείας ήταν δίπλα μου. Ήταν λίγο τρελό, και ήταν σαν να είχε έρθει από άλλο πλανήτη».
Από την πλευρά του ο διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, σημείωσε: «Είναι σημαντικό να καταλάβουμε από που προήλθε η ταχύτητά τους. Προφανώς είχαν νέο κινητήρα. Επίσης, έτρεχαν με άνωση επιπέδου Μονακό και όταν πέρασε τον Μαξ ήταν περίπου 30 km/h ταχύτερος, σε αυτό το γύρο. Οπότε, είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουμε. Είναι θέμα της FIA να διοικεί και να περιφρουρεί το σπορ, οπότε εμπιστευόμαστε τις δοκιμές και τις έρευνές της. Δεν μπορούσε κανείς να ανταγωνιστεί τη Mercedes στη Βραζιλία. Αμυνθήκαμε όσο μπορούσαμε. Ο Μαξ έκανε το καλύτερό του, αγωνίστηκε σκληρά, αλλά δεν υπήρχε ελπίδα».