Τα υπερ-αυτοκίνητα που δεν τα ξέρουμε (photos)
Όταν ο λόγος έρχεται στα super car κάποιες εταιρείες συνδέονται συνειρμικά αυτόματα μαζί τους. Εταιρείες όπως η Ferrari, η Lamborghini, εσχάτως η McLaren που επανήλθε στο προσκήνιο, η Bugatti, η Porsche και η Aston Martin.
Κι όμως υπάρχουν και άλλοι, μικρότερης εμβέλειας κατασκευαστές που ασχολούνται με το θέμα και πολλές φορές οι δημιουργίες τους είναι τόσο εξωτικές όσο και η χώρα προέλευσής τους. Ποιός περίμενε για παράδειγμα πως θα υπάρχει υπερ- αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στο Μαρόκο; Ή στο Λίβανο;
Το πρώτο ονομάζεται Laraki Epitome, είναι δημιούργημα της εταιρείας Laraki Automobiles που έχει έδρα την Καζαμπλάνκα και με τη σειρά της έχει ιδρυθεί από τον Μαροκινό σχεδιαστή Adbesslam Laraki, που κυρίως ασχολείται με πολυτελή γιότ. Το Epitome είναι όπως βλέπετε ένα πομπώδες super car, που χρησιμοποιεί το πλαίσιο και τον κινητήρα της Corvette C6 που έχει αποκτήσει διπλά turbo και τουλάχιστον 1.200 άλογα. Τα οποία γίνονται 1.750 αν χρησιμοποιηθεί αμόλυβδη 110 οκτανίων, που υπάρχει σε ένα επιπλέον ρεζερβουάρ. Όσο για την τιμή του Epitome -σύμφωνα με τον κ. Laraki θα κατασκευαστούν μόλις 9- κυμαίνεται γύρω στα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Ακόμα πιο ακριβό, καθώς θα κοστίζει πάνω από 3,4 εκατομμύρια ευρώ, είναι το Fenyr SuperSport της λιβανέζικης W Motors. Μάλιστα πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της μάρκας, καθώς έχει προηγηθεί το Lykan HyperSport των 740 ίππων που είχε πρωταγωνιστήσει και στο Furious 7. Το Fenyr είναι ακόμα πιο δυνατό, καθώς ο 6κύλινδρος boxer των 4.000 κυβικών που χρησιμοποιεί και κινεί και τις φτιαγμένες Porsche 911 του βελτιωτικού οίκου Ruf φτάνει για την περίσταση τα 900 άλογα. Που αρκούν για ένα 0-100 σε 2,7 δεύτερα και μια τελική πάνω από 400. H W Motors φιλοδοξεί να κατασκευάσει συνολικά 25 Fenyr.
Ακόμα πιο γρήγορο, μιας και φτάνει τα 435,31 χλμ./ ώρα και είχε διεκδικήσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας από τη Bugatti Veyron είναι το Venom GT WFE της αμερικάνικης Hennessey, με το WFE να σημαίνει World’ s Fastest Edition (WFE) -η Πιο Γρήγορη Έκδοση του Κόσμου σε ελεύθερη απόδοση. To Venom βασίζεται στη Lotus Elise, αν και λίγα στοιχεία της έχουν μείνει απαράλλαχτα, ενώ ο κινητήρας είναι και εδώ ο V8 των 7.000 κυβικών της Corvette που φτάνει τους 1.244 ίππους. Η συγκεκριμένη έκδοση του Venom κατέχει επίσημα το ρεκόρ Guinness στην επιτάχυνση 0-300 χλμ./ ώρα με χρόνο 13,63 δευτερολέπτων, ενώ κοστίζει 1.250.000 δολάρια. Στα πλάνα της Hennessey πάντως υπάρχει και το ακόμα πιο δυνατό (1.419 ίπποι), ακόμα πιο γρήγορο (τελική 470) και βέβαια ακόμα πιο ακριβό Venom F5.
Τον τίτλο του πιο γρήγορου στον κόσμο θα διεκδικήσει και το σουηδικό Koenigsegg One:1 (o τρίτος επίδοξος κάτοχος είναι η νέα Bugatti Chiron των 1.500 ίππων που θα διαδεχθεί το Μάρτιο την εστεμμένη Veyron). Το One:1 είναι το πρώτο αυτοκίνητο με έγκριση τύπου που αποδίδει ισχύ σχεδόν 1 MegaWatt. Για την ακρίβεια 1.341 ίππους, οι οποίοι έχουν να μετακινήσουν 1.341 κιλά και έτσι προκύπτει και η ονομασία One:1, καθώς σε κάθε ίππο αντιστοιχεί ένα μόλις κιλό. Το Koenigsegg One:1 είναι εξαιρετικά high tech, με ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία χρησιμοποιεί και δεδομένα από το GPS. Και τα 6 που έχουν προγραμματιστεί έχουν πουληθεί, ενώ πρόσφατα πουλήθηκε, έναντι σχεδόν 6 εκατομμυρίων ευρώ και το (ταλαιπωρημένο) αυτοκίνητο των δοκιμών εξέλιξης.
Κοντά στη Σουηδία και πιο συγκεκριμένα στη Δανία κατασκευάζεται το Zenvo ST1, που συγκαταλέγεται στα πιο άγρια μοντέλα αυτής της συνομοταξίας. Τόσο άγριο που ο Darth Vader του Star Wars αυτό θα επέλεγε. Με τον V8 του των 6.800 κυβικών να αποδίδει 1.104 άλογα, που επιταχύνουν τα σχεδόν 1.600 κιλά του από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε 3,0 δεύτερα. Το εσωτερικό του πάντως, που παραπέμπει σε super car της δεκαετίας του ’90, ούτε τόσο άγριο δείχνει, ούτε συμβαδίζει με τα σχεδόν 1.000.000 ευρώ που αναγράφονται στο ταμπελάκι της τιμής του.
Από τη Νότια Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα την Ισπανία προέρχεται το GTA Spanο, που κατασκευάζει η Spania GTA και κινείται από έναν V10 8.000 κυβικών, που αποδίδει 925 άλογα με τη βοήθεια 2 turbo, που αρκούν για ένα 0-100 σε 2,9 δεύτερα και μια τελική 370 χλμ./ ώρα. Το GTA Spano θα κατασκευαστεί συνολικά μόλις 99 φορές, με το κόστος του καθενός να ανέρχεται σε περίπου 700.000 ευρώ. Γεγονός είναι πως οι Ισπανοί θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο ευφάνταστοι σε ότι αφορά την ονομασία του υπερ- αυτοκινήτου τους, ενώ και στο παρελθόν υπήρχαν υπερ- αυτοκίνητα από την Ιβηρική, τα διάσημα Hispano Suiza, που μεσουρανούσαν στο μεσοπόλεμο.
Από την Ιταλία, την πατρίδα των πιο γνωστών κατασκευαστών υπερ- αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα από τη Φλωρεντία, προέρχεται το Mazzanti Evantra V8. Evantra στην αρχαία ετρουσκική διάλεκτο σημαίνει μοναδικό, πολύτιμο αντίκείμενο, ενώ είναι και η θέα της αθανασίας. Το υπερ- αυτοκίνητο της Mazzanti πάντως έχει στοιχεία μοναδικότητας, μιας και κάθε χρόνο κατασκευάζονται μόλις 5 και αν, ενώ ιδιαίτερο γνωρισμά του είναι οι πόρτες του που ανοίγουν με ανάποδη φορά. Ο κινητήρας του είναι ένα V8 7.000 κυβικών με 701 άλογα, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 3,2 δεύτερα και η τιμή του κυμαίνεται στις 800.000 ευρώ. Περίπου.
Σχεδόν τα διπλάσια κοστίζει η 9ff GT-9R και αν πείτε ότι πρόκειται για μια Porsche 911 δεν θα κάνετε λάθος. Στην πράξη όμως οι αλλαγές και οι μετατροπές του γερμανικού οίκου βελτιώσεων 9ff είναι τόσες πολλές -τόσο στο αμάξωμα όσο και στον 6κύλινδρο μπόξερ- που ουσιαστικά μιλάμε για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο που αποδίδει 1.400 ίππους και χάρη και στη σοφιστικέ αεροδυναμική του φτάνει τα 437 χλν./ ώρα -0,5 Mach στην αεροπορική ορολογία. Το 0-300 σε μόλις 13,0 δεύτερα είναι ύποπτο για ρεκόρ, κατασκευάζεται μόνο κατόπιν παραγγελίας και όριο στην περαιτέρω αύξηση της ισχύος θέτει το σύστημα μετάδοσης.
Τα προβλήματα της μετάδοσης τα έχουν λύσει, απ’ ότι λένε, οι μηχανικοί της Devel, μιας αραβικής εταιρείας με έδρα το Ντουμπάι, που κατασκευάζει ή ακριβέστερα φιλοδοξεί να κατασκευάσει το Devel Sixteen. Το οποίο έχει 16κύλινδρο(!) κινητήρα -από εκεί προέρχεται και η ονομασία του- με 7.200 κυβικά και 4 turbo, ο οποίος αποδίδει 5.000 ίππους, επιταχύνει το αμάξωμα που μοιάζει με διαστημόπλοιο από στάση μέχρι τα 100 σε 1,8 δεύτερα και μπορεί να το κινήσει μέχρι και με 560 χλμ./ ώρα. Τώρα γιατί όλα αυτά μας ακούγονται σαν παραμύθια της Χαλιμάς δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε… Πάντως οι άνθρωποι της Devel δημοσιοποίησαν ένα βίντεο από τις δοκιμές του V16 των 5.000 ίππων… Για να δούμε, ενώ η τιμή, αν ποτέ ανακοινωθεί, θα είναι και αυτή παραμυθένια.