Ford Focus 1.0 Ecoboost: Κι όμως, χιλιάρι! (photos)
Με μόλις 999 κ.εκ. το μικρομεσαίο Focus έχει τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα οικονομικής φύσεως.
Η αλήθεια είναι πως σε πρώτη ανάγνωση, ο συνδυασμός ξενίζει. Μόλις 999 κ.εκ. τρικύλινδρου κινητήρα για το αμάξωμα του Focus ακούγονται προφανώς λίγα. Οι μηχανικοί όμως της Ford, έχουν κάνει ένα μικρό θαύμα, καθώς στην πράξη σχεδόν τίποτα δεν προδίδει αυτή την ευχάριστη ιδιαιτερότητα του ικανότατου όπως πάντα Focus στη συγκεκριμένη έκδοση. Για το μοντέλο, δεν έχουν μείνει και πολλά να ειπωθούν. Είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας, προσφέροντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ανάλογη ασφάλεια, χώρους και εξοπλισμό που το καθιστούν ικανό να κερδίσει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλο μικρομεσαίο. Η θέση οδήγησης είναι υποδειγματική, με τις ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα να δίνουν τη δυνατότητα στους οδηγούς κάθε σωματότυπου να βρουν την ιδανική στάση. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα στα υλικά της καμπίνας και την συναρμολόγηση, είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και υπόσχεται μακροχρόνια απροβλημάτιστη συμβίωση.
Το κυρίως πιάτο του ενδιαφέροντος, έχει να κάνει με τον κινητήρα και πόσο καλά τα καταφέρνει αντιμετωπίζοντας τα 1.200 περίπου κιλά του αμαξώματος. Ε, λοιπόν, εκεί είναι η μεγάλη έκπληξη και μάλιστα είναι απόλυτα θετική. Η υψηλή τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί στο μηχανικό σύνολο, έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο το να μην καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για μοτέρ με τρεις κυλίνδρους αλλά και το να εντυπωσιάζεται με την απόδοση και τη ζωντάνια που δείχνει. Πρακτικά χωρίς lag, αφού η μέγιστη τιμή της ροπής των 17,3 kgm (20,4 kgm overboost) κάνει την εμφάνισή της στις 1.500 σ.α.λ. και αυτό σημαίνει πως το σύνολο δε χρειάζεται «ξεζούμισμα» για να κινηθεί από απλά ικανοποιητικά, έως σβέλτα. Οι 6 σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων «απλώνουν» επαρκώς την απόδοση και μπορεί να ταξιδέψει κανείς με περισσή άνεση, κρατώντας ταυτόχρονα χαμηλά την κατανάλωση. Μια και μιλάμε για κατανάλωση, αξίζει να κρατήσει κανείς πως τα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι μια εύκολα πραγματοποιήσιμη μέτρηση- κάτι που πετύχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε μικτές συνθήκες κίνησης και με σχετική… ελευθερία στο γκάζι. Οι εκδόσεις με 100 και 125 ίππους του Focus είναι εδώ και προκαλούν όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν τα καλά του downsizing στους κινητήρες, έχοντας σημαντικό όφελος στο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με maximum εκμετάλλευση των διαστάσεων. Η τιμή των 14.100€ για το Focus με τους 100 ίππους (Trend) και αυτή των 15.515€ για την ακόμα δυνατότερη, τοποθετούν πολύ καλά το μοντέλο στο δύσκολο αγοραστικό στίβο της συγκεκριμένης κατηγορίας και προκαλούν τους υποψηφίους αγοραστές για μια πιο κοντινή ματιά.