Fiat Panda 4X4 1.3 Μultijet ΙΙ: Panda για (τα) πάντα (photos)
Είναι το μικρότερο SUV της αγοράς και έχει πολλές χάρες για να προσελκύει το ενδιαφέρον.
Εμφανισιακά το τετρακίνητο Panda διακρίνεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τις πλαστικές προσθήκες περιφερειακά (με ανάγλυφο το “4x4” στις φάσες των πίσω θυρών), τις ράγες οροφής και τις όμορφες ζάντες 15 ιντσών που φιλοξενούν ελαστικά για χιόνι και λάσπη (mud & snow). Οι αναρτήσεις της τετρακίνητης έκδοσης τα καταφέρνουν πολύ καλά, τόσο στο να εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών και τον αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου, την ίδια στιγμή που μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητικά χαρακτηριστικά για κίνηση σε κάθε έδαφος. Οι μηχανικοί της Fiat εξασφάλισαν και τα δύο, προσφέροντας ιδιαίτερη δυναμική στο αυτοκίνητο, με ξεχωριστή έμφαση στην άνεση και τις δυνατότητες εκτός δρόμου, άλλωστε και το κιβώτιο των ταχυτήτων συμβάλλει στη μέγιστη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε και μια έκδοση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα ειδικά σχεδιασμένη για την τετρακίνητη έκδοση, ενώ μπροστά βρίσκουμε τα γνωστά γόνατα MacPherson.
Ο οδηγός είναι τοποθετημένος ψηλά και έχει πολύ καλό περιμετρικό έλεγχο, ενώ την ίδια στιγμή έχει ότι χρειάζεται στη διάθεσή του, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και σε επίπεδο ισχύος από τον κινητήρα. Ο επιλογέας είναι τοποθετημένος ψηλά και δίνει πολύ καλή αίσθηση με θετικό κούμπωμα, ενώ όλη η διάθεση του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με τα χειριστήρια, είναι αυτή της ευκολίας στη χρήση. Στον ανοιχτό δρόμο το Panda 4x4 είναι όσο σταθερό είναι και τα χαμηλότερα προσθιοκίνητα «αδέρφια» του. Προσφέρει άνεση και ασφάλεια, καλύπτει αποστάσεις διατηρώντας άνετους τους επιβάτες του οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους χώρο 225 λίτρων για τις αποσκευές τους. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει και δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος κατά το διαμήκη άξονα που μπορεί να αυξήσει τη χωρητικότητα σε αποσκευές. Επιστρέφοντας στα των ικανοτήτων του αυτοκινήτου σημειώνουμε πως υπάρχει και η δυνατότητα ηλεκτρονικού «κλειδώματος» της τετρακίνησης σε ποσοστό 50%-50%, μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Το στοιχείο αυτό θα διευκολύνει σημαντικά τον οδηγό που θα βρεθεί μπροστά σε κάποιο προβληματικό σημείο της διαδρομής, είτε αυτή είναι στην άσφαλτο, είτε σε σημείο εκτός δρόμου.
Το Panda 4x4 με τον diesel 1.3 MultiJet II με τους 75 ίππους και με σύστημα Start&Stop, προσφέρει (σε σύγκριση με τον 1.2 Fire της προηγούμενης γενιάς) 30% μεγαλύτερη ροπή, κάτι που σε συνδυασμό και με την «κοντή» πρώτη σχέση του κιβωτίου των ταχυτήτων εξασφαλίζει πιο άνετα ξεκινήματα σε ανηφόρες και μεγαλύτερη ευελιξία. Το επίπεδο βασικού εξοπλισμού, είναι ιδιαίτερα πλούσιο για τα δεδομένα της κατηγορίας περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, air condition, 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ESP, ηχοσύστημα με ΜΡ3 Player, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15’’.
Η τιμή των 14.740€ για τη βασική έκδοση με τον κινητήρα 1,3 Multijet II μπορεί να φαίνεται υψηλή αλλά η μοναδικότητα του αυτοκινήτου αλλά και οι ικανότητές του, μάλλον τη δικαιολογούν.