Opel Corsa 1.3 CDTI: Δεύτερη νεότητα (photos)
Η έκδοση του Corsa με το diesel σύνολο των 1,3 λίτρων είναι ότι πρέπει.
Μπορεί να έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την παρουσίασή του, είναι όμως τόσο καλό σαν σύνολο που δε μπορεί να αφήσει κανέναν από όσους ψάχνουν για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας ασυγκίνητο. Η συνολική του αξία με την ποιότητα στην κατασκευή και τη συναρμολόγηση, είναι κάποια από τα στοιχεία που έχουν κάνει το Corsa ακαταμάχητο σε ότι έχει να κάνει με πωλήσεις. Όσο και αν το ψάχνει ο ανταγωνισμός, αυτό το σύνολο δύσκολα αντιμετωπίζεται. Αν στη συνολική εικόνα προσθέσουμε τα 5 αστέρια του Euro NCAP και το άπαιχτο 1.300άρη diesel σύνολο (η σκούφια του οποίου κρατάει από τη Fiat που φημίζεται για τη μαεστρία της στο είδος) τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σκούρα για τον ανταγωνισμό μια και το Opel Corsa δίνει λύσεις σε ακόμα περισσότερα προβλήματα και περνάει από μια δεύτερη νεότητα σε ότι αφορά την παρουσία του στην αγορά. Η εικόνα του αμαξώματος είναι πλέον οικεία αλλά δε μπορεί να θεωρηθεί ξεπερασμένη. Παραμένει σύγχρονη και προβάλει τη στιβαρότητα του αμαξώματος, η οποία έτσι και αλλιώς τονίζεται από την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες. Στο εσωτερικό υπάρχει η γνωστή διάταξη στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας αλλά και στον πίνακα των οργάνων, που συνδυάζονται ιδανικά με νεοτερίστικα στοιχεία, όπως είναι ο εσωτερικός φωτισμός των διάφανων χειριστηρίων για τα φώτα, το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό. Γενικά η συνολική εικόνα είναι πολύ θετική και προδιαθέτει ευχάριστα αφήνοντας μόνο την υφή των πλαστικών να προδίδει την ηλικία του αυτοκινήτου.
Το Corsa είναι σε γενικές γραμμές πολύ ευχάριστο για κίνηση μέσα στην πόλη. Το τιμόνι βοηθάει τους ελιγμούς και δίνει την αίσθηση που περιμένει κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο κατασκευασμένο να εξυπηρετεί μεταξύ άλλων και τις αστικές μετακινήσεις. Οι διαστάσεις του είναι ικανοποιητικές για την εξυπηρέτηση μέχρι και 4 ενηλίκων, ενώ έχει παραμείνει βολικό και για τις διαδικασίες στάθμευσης. Στον ανοιχτό δρόμο οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται από τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση η οποία φροντίζει για την «ισορροπία» μεταξύ της απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου και της εμφάνισης τάσεων για πλεύση. Είναι πολύ θετικό το γεγονός πως ο πίσω άξονας δείχνει πολύ στιβαρός και δεν επηρεάζεται η πορεία του αυτοκινήτου, ακόμα και στην περίπτωση έντονου φρεναρίσματος μέσα σε κάποια στροφή. Το Corsa ακολουθεί χωρίς πρόβλημα απότομες αλλαγές διεύθυνσης, αναδεικνύοντας τόσο τη δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ανάρτησης αφού η απλή διάταξη με τα γόνατα εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω λειτουργεί υποδειγματικά, όσο και την καλή δομή της πλατφόρμας πάνω στην οποία έχει βασιστεί. Το σύνολο είναι απόλυτα αρμονικό και εμπνέει ασφάλεια.
Σχετικά με τον κινητήρα CDTI των 1,3 λίτρων για τον οποίο έχουμε ξεμείνει από επαίνους, πρέπει να σημειώσουμε πως και στο Corsa αποδεικνύεται επιτυχημένη προσθήκη. Ιδιαίτερα οικονομικός και όσο πρέπει ψυχωμένος, ο 1.300άρης είναι όσο πολιτισμένος μπορεί να γίνει ένας diesel κινητήρας και ταιριάζει «γάντι» στο Corsa. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως αναβαθμίζει το σύνολο, δίνοντάς του όλα τα στοιχεία που μπορεί να ζητήσει όποιος ζητάει αυτοκίνητο μικρό για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.