Γοητευτική η νέα Mercedes CLA 180 (photos)
Το 4θυρο κουπέ της Mercedes θα κλέψει καρδιές.
Τον Απρίλιο του 2012 στη Έκθεση του Πεκίνου η εταιρεία παρουσίασε το Concept Style Coupé και η αντίδραση του κόσμου ήταν παραπάνω από ενθαρρυντική. Ο Πρόεδρος της Daimler AG, Dr Dieter Zetsche, λέει πως τον παρότρυνε πάρα πολύς κόσμος για να εγκρίνει την παραγωγή του. Οπότε οι επιλογές του ήταν περιορισμένες και έτσι λιγότερο από ένα χρόνο μετά παρουσιάστηκε η CLA.
Παρότι 4θυρη διατηρεί το coupe σχήμα και το βασικό χαρακτηριστικό είναι η αυξημένη κλίση του πίσω παρμπρίζ. Το μπροστά μέρος η σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα του μοντέλου είναι αναπόφευκτα παρόμοια με της A-Class- της οποίας η CLA είναι η τετράθυρη εκδοχή. Ο τρίτος όγκος έχει προστεθεί με ιδιαίτερη επιτυχία και φαίνεται πολύ ταιριαστός στο σύνολο. Η CLA βασίζεται στην πλατφόρμα MFA της Mercedes-Benz, την οποία χρησιμοποιούν οι νέες A και Β Class. Η πλατφόρμα αυτή προορίζεται για τα προσθιοκίνητα compact μοντέλα της εταιρείας.
Συνολικά η CLA είναι πολύ όμορφη και ελκυστική, αφήνοντας τις διαστάσεις της να την φέρνουν πολύ κοντά στη μεσαία πρόταση της εταιρείας και να απειλεί με «εμφύλιο». Αυτό είναι όμως ένα μάλλον υπολογισμένο ρίσκο από την Mercedes που δεν διστάζει απέναντι σε αυτήν την πρόκληση, θεωρώντας πως ο χαρακτήρας της κάθε πρότασης ορίζει εν πολλοίς και το αγοραστικό της κοινό.
Τώρα το κατά πόσο η C-Class και οι πωλήσεις της δεν θα επηρεαστούν από την ανταγωνιστική ύπαρξη της CLA μέσα στις εκθέσεις της εταιρείας (και μάλιστα με λίγο καλύτερη τιμολογιακή τοποθέτηση) αυτό είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα δείξει. Στο εσωτερικό της CLA πληθαίνουν οι ενδείξεις για τη συγγένεια με την A-Class. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί Ο χώρος αποσκευών με τη χωρητικότητα των 470 λίτρων είναι εξαιρετικός για τις ανάγκες 5 ατόμων.
Ο 4κύλινδρος 1.600άρης turbo αποδίδει 122 ίππους και συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ως βασική επιλογή. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την απόδοση του κινητήρα και ιδιαίτερα με τη χαρτογράφησή του. Η σχετικά αραιή κλιμάκωση δίνει πόντους οικονομίας στη χαλαρή κίνηση, ενώ αν θέλει ο οδηγός να οδηγήσει πιο γρήγορα θα πρέπει να επιμείνει στο γκάζι και να αναζητήσει την απόδοση του κινητήρα στα υψηλότερα πεδία του στροφομέτρου.
Επιμένοντας στο γκάζι, η ραθυμία που εντοπίζει ο οδηγός που κρατάει τις στροφές του κινητήρα χαμηλά, μεταμορφώνεται σε προθυμία για εξάντληση του στροφομέτρου με τη βοήθεια και του κινητήρα που αποκαλύπτει την άλλη του πλευρά. Σε κάθε περίπτωση είναι μοναδικά πολιτισμένος ο κινητήρας και με τη βοήθεια της ηχομόνωσης οι επιβάτες αισθάνονται την premium κατασκευή. Αυτός είναι και ο βασικότερος στόχος που φαίνεται πως πετυχαίνει η Mercedes, η οποία μετά την απόλυτη επιτυχία της A-Class, πάει και ένα βήμα πιο πέρα τις διεκδικήσεις της σε επίπεδο εν δυνάμει αγοραστικού κοινού μικρότερης ηλικίας.