Opel Adam: Style Über Alles (photos)
Το Opel Adam είναι μια ακόμα επιλογή στη μικρή κατηγορία με γνώμονα το στυλ. Οδηγώντας το διαπιστώνει κανείς πως είναι και πολύ καλό αυτοκίνητο.
Το Adam είναι όσο εντυπωσιακό φαίνεται στις φωτογραφίες. Με διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 3.546 x 1.627 x 1.488 χιλ. προδιαθέτει για επαρκείς χώρους επιβατών, ενώ χάρη στο παιχνίδισμα της διχρωμίας στο αμάξωμα και την καμπίνα μπορεί να πείσει για τη διάθεσή του να κερδίσει τις εντυπώσεις. Στην καμπίνα των επιβατών, το Adam διακρίνεται με τις αισθητικές επιλογές που προσφέρει, εκτός της πετυχημένης εφαρμογής της διχρωμίας. Τα υλικά που συναντώνται εκεί είναι ποιοτικά, ενώ πολύ καλού επιπέδου είναι και η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων- χαρακτηριστική της Opel που έχει σημειώσει άλματα βελτίωσης τα τελευταία χρόνια στον τομέα. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, το νεότευκτο μοντέλο της Opel προσφέρει καλή ευρυχωρία. Οι πίσω επιβάτες πρέπει να κάνουν συμβιβασμούς σχετικά με το χώρο για τα γόνατα, ενώ για την κατηγορία στην οποία ανήκει το Adam το πλάτος είναι παραπάνω από επαρκές.
Ο χώρος των αποσκευών είναι μάλλον μικρός και τα 170 λίτρα του προσφέρονται για τη μεταφορά λίγων πραγμάτων. Ο κινητήρας με τον οποίο διατίθεται το Adam είναι ο γνωστός Ecotec των 1,4 λίτρων με τους 100 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. που ταιριάζει αρκετά στα χαρακτηριστικά του μοντέλου, καθώς είναι όσο ψυχωμένος χρειάζεται για να κινηθεί κανείς με σβέλτο ρυθμό. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση και κάνει τις μετακινήσεις άνετες αφού οι στροφές λειτουργίας στο ταξίδι παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται και αρκούντως οικονομικό το μικρό μοντέλο. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το σύνολο των 1,4 λίτρων προσφέρει στο Adam επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,5” ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 185 χλμ./ώρα. Τα οδικά χαρακτηριστικά του Adam με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου και τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση είναι πολύ θετικά. Οι κλίσεις στις στροφές δεν έχουν εξαλειφθεί προς όφελος της άνεσης των επιβατών και ουσιαστικά είναι αυτές που θέτουν τα όρια για τον οδηγό, μαζί με το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι (με τη μεγάλη διάμετρο). Η διάταξη της ανάρτησης είναι κλασσική, με τα γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Το συνολικό νεανικό προφίλ του Adam μπορεί να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία, ενώ χάρη και στην τιμολογιακή του τοποθέτηση στην αγορά (από 12.969€ με απόσυρση για την έκδοση με το μοτέρ των 1,4 λίτρων, ενώ διατίθεται και με κινητήρα 1,2 λίτρων και 70 ίππους με 12.036€) μια αξιόλογη εμπορική πορεία είναι ένα ορατό ενδεχόμενο.