Alfa Romeo MiTo Twinair 85 PS: Και την πίτα ολόκληρη (photos)
Με το δικύλινδρο σύνολο η Alfa Romeo MiTo γίνεται πιο προσιτή χωρίς ιδιαίτερες θυσίες
Η μικρή Alfa Romeo ακόμ και στη δυνατότερή της εκδοχή, δεν είναι το τυπικό απόλυτο αυτοκίνητο που θα συγκλονίσει τους petrolheads και θα σε κάνει να ονειρεύεσαι πίστες και track days. Έχει διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της sport οδήγησης. Αυτό είναι αν θέλετε και ένα από τα στοιχεία που την κάνει ξεχωριστή. Είναι σε σχέση με τα τυπικά μικρά GT σαφώς λιγότερο απόλυτη σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση, προσφέρεται για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με σημαντικά καλύτερο βαθμό άνεσης για τους επιβάτες της. Το «DNA» με το διακόπτη κάτω από την κεντρική κονσόλα φέρνει την απόδοση στα μέτρα των διαθέσεων του οδηγού και αυτό είναι ότι καλύτερο μπορεί να ζητήσει κανείς από τν Ιταλίδα με την εκπληκτική εμφάνιση.
Τώρα με την πιο πρόσφατη έκδοσή της, με τον λιλιπούτειο κινητήρα των 0,9 λίτρων και τους 85 ίππους η MiTo δίνει απαντήσεις οικονομίας την ίδια στιγμή που δεν κάνει καμία υποχώρηση σε θέματα στυλ. Ως γνήσια Alfa, έχει συνολικό πάτημα που τιμά το ένδοξο παρελθόν, αφήνοντας τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές να είναι το «παραθυράκι» στην άνεση για την καθημερινή χρήση. Ο κινητήρας συμπαραστέκεται με ομαλή λειτουργία, πολλή ροπή και σπιρτόζικη διάθεση για στροφάρισμα που ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες που δημιουργεί η χωρητικότητα των 875 κ.εκ. Η απόδοση των 85 ίππων, ακούγεται λίγη για τη MiTo αλλά στην πράξη αποδεικνύεται επαρκής. Το μόνο που δεν ταιριάζει στο σύνολο, είναι ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές, που μπορεί στο Fiat 500 να ακούγεται «χαριτωμένος», στην Alfa όμως είναι πραγματικά κάτι «ξένο». Οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι χάρη στη λειτουργική καινοτομία της παράλληλης κίνησης των δύο εμβόλων του συνόλου και την εξελιγμένη εφαρμογή αντίβαρων. Ιδιαίτερα όταν οι στροφές λειτουργίας ξεπεράσουν τις μεσαίες ενδείξεις του στροφόμετρου και πλησιάζουν το όριο περιστροφής. Εκεί είναι που το μικρό σύνολο των 875 κ.εκ. πραγματικά, με ένα μαγικό τρόπο, δεν εμφανίζει καθόλου κραδασμούς και μένει ιδιαίτερα χαμηλά σε ότι έχει να κάνει με το άκουσμα του.
Από την άλλη πάλι, κρατώντας τις στροφές του κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή της απόδοσης η οικονομία που επιτυγχάνει είναι αντάξια diesel μοντέλου. Στα 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι η κατανάλωση που ανακοινώνει η Alfa Romeo, κάτι που στην πράξη μεταφράζεται σε +1,5 λίτρα αλλά και πάλι είναι πολύ καλό νούμερο. Με τα 98 γρ. CO2/ χλμ. η ΜiTo Twinair απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας ενώ φυσικά έχει και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.