Opel Astra GTC 1.7 CDTI (photos)
Η τρίθυρη έκδοση του Astra είναι η πιο όμορφη. Με τον 1.7 CDTI γίνεται ακόμα γοητευτικότερη.
Το Astra GTC είναι πιθανότατα το πιο συναρπαστικό Astra που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή. Στο πίσω μέρος, εκεί που εντοπίζονται οι περισσότερες διαφορές, η γραμμή του αμαξώματος δίνει σημαντικό τονισμό στο σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Λίγο οι φαρδιές και τριγωνικές πίσω κολώνες που αφήνουν μικρά πλευρικά παράθυρα, λίγο οι «ώμοι» του αμαξώματος που τονίζονται ιδιαίτερα πάνω από τους τροχούς, το αποτέλεσμα συνολικά δικαιολογεί το χαρακτηρισμό coupe. Στο εσωτερικό λίγα είναι τα στοιχεία διαφοροποίησης, γεγονός που σε πρώτη φάση δεν ενοχλεί εφόσον το Astra σε οποιαδήποτε εκδοχή του είναι καλαίσθητο και δείχνει ακόμα φρέσκο. Σε αυτό συμβάλλει και η έλλειψη οποιασδήποτε προσθήκης σε όργανα ελέγχου, στον έτσι και αλλιώς «λιτό» πίνακα πίσω από το τιμόνι.
Η καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής δίνει και εδώ το παρόν και λειτουργεί καταλυτικά για τις όποιες επικρίσεις. Οι χώροι για τους πίσω, σε σχέση με την πεντάθυρη εκδοχή αμαξώματος, σύμφωνα με την Opel δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο για γόνατα και κεφάλια και μόνο η κλειστοφοβική αίσθηση κάνει τη διαφορά, όπως και η αναμενόμενη δυσκολία στην επιβίβαση και την αποβίβαση. Ο προφανής δυναμισμός του GTC, αποκτά υπόσταση με την οδήγηση του μοντέλου, με τον 1.700άρη CDTI και τους 130 ίππους του να προσφέρουν όλα όσα θα ζητήσει κανείς για να συνδυάσει καλές επιδόσεις και δυναμισμό στο δρόμο, με χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Στη λειτουργία του, όλα γίνονται πολιτισμένα και με εξαιρετική ευκολία παρά την άγρια ηχητική χροιά του για όσους τον ακούν να δουλεύει απ’ έξω από το αυτοκίνητο.
Η παραπομπή στην αίσθηση από το αντίστοιχο πεντάθυρο, είναι εύλογη με τη διαφορά πως το GTC είναι εμφανώς πιο σφιχτό σε ανάρτηση, ακόμα και χωρίς την επιλογή Sport μέσω του σχετικού πλήκτρου που επενεργεί σε ανάρτηση, απόκριση γκαζιού και τιμονιού. Η ύπαρξη αυτής της επιλογής ωστόσο, κάνει το σύνολο ακόμα πιο ενδιαφέρον αφού δίνει την ευκαιρία για διαχωρισμό της διάθεσης από τη μεριά του οδηγού μεταξύ της μετακίνησης και της γρήγορης οδήγησης. Λόγω της σφιχτότερης ανάρτησης, λίγο πιο συμμετοχικό δείχνει και το τιμόνι προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, ενώ και η αλλαγές διεύθυνσης είναι όσο άμεσες μπορεί να ζητήσει κανείς. Όπως και η πρόσφυση από τους μεγάλους τροχούς με τις 19άρες (!) ζάντες. Αυτό σημαίνει πως η επέμβαση του παραδοσιακά για μοντέλο της Opel, μη απενεργοποιουμένου ESP, θα είναι αποτέλεσμα απότομων κινήσεων στο τιμόνι ή κακής εκτίμησης του δρόμου και της ταχύτητας. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα απόλυτα θελκτικό σύνολο και . η κατηγορία των hot hatch έχει ένα ακόμα εξέχον στέλεχος- αν και diesel. Κάτω από το συγκλονιστικό Astra OPC, υπάρχει χώρος για καλές εκδόσεις ιδιαίτερα στο κομψό GTC αμάξωμα και αυτή με τον CDTI 1.700άρη, είναι ανάμεσα στις καλύτερες.