Fiat Punto TwinAir
Με τον εξαιρετικό δικύλινδρο, το Fiat Punto γίνεται αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την παρουσίαση του Grande Punto (Μάιος 2005), κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί πως το σχήμα του ξεπεράστηκε και πλέον θεωρείται παλιό ή έχει κουράσει. Κάθε άλλο. Το Punto είναι μεταξύ των ομορφότερων της κατηγορίας. Ειδικά με τον TwinAir κινητήρα, που συνδυάζει τις επαρκείς επιδόσεις με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, η ομορφιά του ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της εμφάνισης. Εμφανισιακά το Punto έχει λίγες αλλά σημαντικές αλλαγές, που αφορούν τα φωτιστικά σώματα εμπρός –κυρίως- και πίσω, καθώς και την επανασχεδίαση των προφυλακτήρων αλλά και νέες ζάντες ελαφρού κράματος. Οι διαφορές αυτές είναι αλήθεια πως δύσκολα μπορεί να θεωρηθούν πως κάνουν πιο όμορφο το έτσι και αλλιώς καλοσχεδιασμένο μοντέλο. Ιδιαίτερα στα ανοιχτά χρώματα, όπου η αντίθεση με το σκούρο πλαστικό στους προφυλακτήρες βγάζει μάτι. Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι σίγουρα πιο εύκολα αποδεκτές και δείχνουν από την πρώτη στιγμή, αναβάθμιση ουσίας και όχι εντυπώσεων. Στα high lights της ανανεωμένης σειράς του Punto, είναι και το σύστημα πλοήγησης της Tom Tom που υποστηρίζει και μια σειρά λειτουργιών που έχουν να κάνουν από το ηχοσύστημα, μέχρι και τη συμπεριφορά του οδηγού, σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου αλλά και την εκπομπή καυσαερίων.
Για άλλη μια φορά, η τοποθέτηση του οδηγού είναι πολύ καλή. Η ιδανική θέση οδήγησης είναι απλή υπόθεση με τις ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού. Τη μεγαλύτερη διαφορά στην οδήγηση του Punto κάνουν οι αλλαγές στην ανάρτηση και η τονισμένη ηχομόνωση. Οι μεν αλλαγές στην ανάρτηση αφορούν τους ελαστικούς συνδέσμους που έχουν δώσει περισσότερη σαφήνεια στο σύστημα διεύθυνσης, έχοντας παράλληλα βελτιώσει ηχητικά, τόσο την κύλιση όσο και τη διαχείριση μεγάλων ανωμαλιών στο δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται όσο πρέπει για να υπάρχει ανά πάσα στιγμή η αίσθηση της στιβαρότητας, χωρίς από την άλλη να θίγεται η άνεση των επιβατών. Το τιμόνι είναι άμεσο και προσφέρει επάρκεια πληροφοριών στα χέρια του οδηγού, ενώ η ηχομόνωση συμβάλλει στην αναβάθμιση της συνολικής εικόνας που έχουν οι επιβάτες. Η χαρακτηριστική χροιά του δικύλινδρου φτάνει στα αυτιά των επιβατών αλλά όχι με ενοχλητική ένταση και όπως σε όλες τις εφαρμογές του συγκεκριμένου κινητήρα, όχι σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Συγκεκριμένα, στις χαμηλές στροφές πρέπει να στήσεις αυτί και στις ψηλές απλά τον «χάνεις», καθώς πραγματικά δεν ακούγεται ενώ εξαλείφονται και οι κραδασμοί- που ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές, είναι αυτοί που δίνουν το στίγμα της λειτουργίας του κινητήρα. Βέβαια, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το ότι ο συγκεκριμένος συνδυασμός έχει στόχο το περιορισμό των εξόδων κτήσης και χρήσης του πολύ καλού μικρού της Fiat. Στα πλεονεκτήματά του είναι τόσο η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, όσο και οι ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων που του εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Συνολικά το Fiat Punto με τον TwinAir προσφέρει όλα όσα θα ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Είναι μια ευχάριστη έκπληξη το ταίριασμα με το δικύλινδρο μοτέρ, που καταφέρνει και συνδυάζει χαμηλές εκπομπές ρύπων και αντίστοιχα περιορισμένη κατανάλωση, με τη δυνατότητα να μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και οικογενειακές μετακινήσεις.