Citroën Hybrid Air Tecnology
Έχοντας την πρωτιά στην εφαρμογή μιας σειράς πρωτοποριακών λύσεων, η Citroën συνεχίζει την τεχνολογική της επίθεση με το σύστημα Hybrid Air.
Παραμένοντας συνεπής στον στόχο της για την εξέλιξη τεχνολογιών που θα είναι διαθέσιμες για το ευρύ κοινό και θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη σε καθημερινή χρήση, η Citroën παρουσιάζει ένα πλήρως υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, πεπιεσμένο αέρα και υδραυλική ισχύ.
Το σύστημα Hybrid Air προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων, ενώ αποτελεί μια τεχνολογία που βρίσκεται μέσα στο DNA της μάρκας. Το υβριδικό σύστημα Hybrid Air προσφέρει υψηλή απόδοση και μέση κατανάλωση μικρότερη των 3λίτρων/100χλμ. χωρίς τη χρήση επιπλέον στοιχείων μπαταρίας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία ταιριάζει ιδιαίτερα σε οχήματα της κατηγορίας B & C (C3, C4), καθώς και σε επαγγελματικά μοντέλα. Στη Γενεύη θα παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο Citroën C3 που χάρη στο εν λόγω σύστημα καταναλώνει μόλις 2,9 λίτρα/100χλμ. και εκπέμπει 69 γρμ./χλμ. CO2. Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών φτάνει σε αστικές συνθήκες το 45% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
To 1955 παράλληλα με τη DS, η Citroën παρουσίασε μία πρωτοποριακή ιδέα: ένα σύστημα που συνδύαζε τον πεπιεσμένο αέρα με ένα υδραυλικό σύστημα υψηλής πίεσης και το οποίο ήλεγχε την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το ημι-αυτόματο κιβώτιο. Τρία χρόνια αργότερα, το 1958, οι μηχανικοί της Citroën εξέλιξαν ένα πρωτότυπο 2CV που χρησιμοποιούσε ένα υβριδικό σύστημα όπου υδραυλική πίεση και πεπιεσμένος αέρας συνεργάζονταν με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η αγορά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά ούτε και η τεχνολογίες που θα του επέτρεπαν τη μαζική παραγωγή.
Σήμερα όμως η τεχνολογία Hybrid Air είναι έτοιμη να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το σύστημα βασίζεται σε δοκιμασμένες τεχνολογίες και υποσυστήματα: Έναν κινητήρα βενζίνης PureTech, τη μονάδα αποθήκευσης συμπιεσμένου αέρα, μια υδραυλική αντλία-κινητήρα και ένα αυτόματο πλανητικό σύστημα μετάδοσης. Το γκρουπ PSA κατοχύρωσε 80 πατέντες κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου προσφέρει τρεις λειτουργίες: Κίνηση με τη χρήση αέρα και μηδενικές εκπομπές ρύπων, κίνηση αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συνδυασμένη κίνηση όπου ο θερμικός κινητήρας και ο υδραυλικός κινητήρας παράγουν έργο ταυτόχρονα. Στην πρώτη περίπτωση το όχημα κινείται χωρίς να εκπέμπει ρύπους (Zero Emission Vehicle). Ο πεπιεσμένος αέρας κινεί τους τροχούς μέσω των υδραυλικών κινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες το αυτοκίνητο υπολογίζεται ότι θα κινείται με αυτό τον τρόπο κατά 60% με 80% στο αστικό περιβάλλον. Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου η μονάδα πεπιεσμένου αέρα επανατροφοδοτείται. Όταν το όχημα κινείται αποκλειστικά με τη χρήση αέρα, μη μέγιστη ταχύτητα είναι τα 70 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, το όχημα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συγκεκριμένη επιλογή χρησιμοποιείται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, ενώ και εδώ κατά την επιβράδυνση επανατροφοδοτείται η δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα.