Daihatsu Terios 1.5: Μοναδική περίπτωση αγοράς (photos)
Το μοντέλο της Daihatsu είναι μοναδική περίπτωση αγοράς, αφού συνδυάζει στοιχεία που δεν έχουν «διασταυρωθεί» σε άλλο αυτοκίνητο.
Στην πρώτη γενιά του, το Daihatsu Terios ήταν μια φθηνή και αξιόπιστη λύση για όσους ήθελαν ένα μικρό και ικανό τετρακίνητο ή για όσους δεν μπορούσαν να δώσουν κάτι παραπάνω για να αποκτήσουν ένα μεγαλύτερο SUV. Το Μάρτιο του 1997, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο στην έκθεση της Γενεύης, έδωσε μήνυμα αισιοδοξίας στους καταπιεσμένους -τότε- από τη φορολογία των υψηλών κυβικών Έλληνες.
Ο κινητήρας των 1,3 λίτρων έμοιαζε κομμένος και ραμμένος για την ελληνική αγορά κι έδινε στο Daihatsu τον άτυπο τίτλο του μοναδικού 5θυρου SUV με τόσο μικρό κινητήρα. Πλέον, το τοπίο είναι πολύ διαφορετικό, τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στην κατηγορία των μικρών on-off οχημάτων. Παρά την ύπαρξη ανταγωνιστικών προτάσεων, το Terios εξακολουθεί και προσφέρει το κάτι παραπάνω σε δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης- στοιχείο που σε συνδυασμό με το 5θυρο αμάξωμά του, το καθιστά μοναδικό στο είδος του. Το αμάξωμα του Terios είναι καλαίσθητο και μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για όσους ψάχνουν ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο σε αυτό το μέγεθος.
Το φαρδύτερο (σε σχέση με το παρελθόν) αμάξωμα προσφέρει και αρκετό εσωτερικό πλάτος ώστε να μην βρίσκουν οι ώμοι των εμπρός επιβατών. Οι πίσω επιβάτες κάθονται επίσης πιο άνετα, έχοντας και τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μέχρι το ύψος των προσκέφαλων του πίσω καθίσματος, προσφέρει ωφέλιμο όγκο 380 λίτρων. Συνολικά, το εσωτερικό του Terios είναι καλαίσθητο, πείθοντας με την ποιότητα των υλικών του, ενώ διαθέτει και αρκετές θέσεις φύλαξης μικροαντικειμένων.
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης, με εξαίρεση την αντικατάσταση του οργάνου της θερμοκρασίας από τη σχετική λυχνία -που παραμένει αναμμένη μέχρι το ψυκτικό υγρό να φτάσει στη θερμοκρασία λειτουργίας. Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το νέο Terios είναι 1,5 λίτρου, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (DVVT) και απόδοση 105 ίππων. Το βάρος που έχει να αντιμετωπίσει είναι 1.170 κιλά.
Η λειτουργία του κινητήρα του συνοδεύεται από σχετικό θόρυβο και είναι κάπως τραχιά, ενώ σε ότι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή που μπορεί να σημειώσει κανείς με το Terios είναι αρκετά χαμηλή για τα δεδομένα των αυτοκινήτων του είδους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το Terios χρειάστηκε κατά μέσο όρο λίγο πάνω από 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ. (10,2 λίτρα, με συνθήκες κίνησης 70/30 στην πόλη και τον ανοιχτό δρόμο αντίστοιχα).
Στο δρόμο το νέο Terios ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις σύγχρονες απαιτήσεις, με τη σχετικά μαλακή ανάρτηση να απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά. Η όρθια θέση οδήγησης αυξάνει την αίσθηση του ύψους για τον οδηγό, θέτοντας έτσι ένα ψυχολογικό κυρίως όριο στις απαιτήσεις του για γρήγορη κίνηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση γίνονται αισθητές, ιδιαίτερα στην περίπτωση που και η άσφαλτος είναι καλή αυξάνοντας τα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι σε πολύ καλά επίπεδα.
Σε ότι αφορά τα χειριστήρια, το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και σχετικά ακριβές, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν απόλυτα σε νορμάλ χρήση. Εκεί όμως που το Terios δίνει ρέστα και κλείνει στόματα, είναι σε περιβάλλον μακριά από την άσφαλτο. Η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω, διευκολύνουν στις προσπελάσεις εμποδίων και την κίνηση σε έδαφος με έντονες κλίσεις.
Το Terios διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα, ώστε σε επιφάνειες με μεγάλη ολισθηρότητα να μπορεί κανείς να «ξελασπώσει». Είναι μοναδική περίπτωση και ως τέτοια παραμένει αρκετά καλή. Το Terios προσφέρει τις δυνατότητες αυτοκινήτων εκτός δρόμου με μεγαλύτερο «δέμας» αλλά σε τιμή (από 24.400€) που οριακά κολακεύει την επιλογή του.