Η 4η γενιά Nissan Micra 1.2 CVT
Στην 4η γενιά του, το Micra παραμένει ως όνομα και ως ιδέα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και πάλι στοχεύει στην «καρδιά» της κατηγορίας.
Κοιτώντας τις προηγούμενες γενιές, εύκολα κάνεις τον παραλληλισμό του μοντέλου με την πορεία της εταιρείας μέσα στο χρόνο. Το πρώτο, εν έτη 1982, ήταν ο αντικαταστάτης του Datsun Cherry και αυτό από μόνο τα λέει όλα. Η δεύτερη γενιά, 10 χρόνια μετά, συμπίπτει με τη σημαντική αύξηση του μεριδίου της Nissan, που προσφέρει αυτοκίνητα φτηνά και απλά επαρκή. Το μέχρι σήμερα Micra (Κ12), η πιο αμφιλεγόμενη αισθητικά πρόταση μικρού αυτοκινήτου από τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
Έτσι λοιπόν, φτάσαμε στο Micra (K13) με την καινούργια πλατφόρμα (V) που είναι ελαφρύτερη και σημαντικά καλύτερη από τις προηγούμενες που είχαν χρησιμοποιηθεί. Αισθητικά το νέο Micra μπορεί να μην είναι statement για την Nissan, κρίνεται όμως συνολικά πιο εύκολα αποδεκτό από περισσότερους. Έχοντας λοιπόν την αισθητική αποδοχή της πρώτης ματιάς, το Micra καλωσορίζει οδηγό και επιβάτες σε μια ευρύχωρη τηρουμένων των αναλογιών καμπίνα.
Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, είναι κοινός τόπος για την κατηγορία. Η αισθητική αναβάθμιση πίνακα οργάνων (που συνδυάζει ψηφιακές ενδείξεις και αναλογικά όργανα) και κεντρικής κονσόλας όμως, είναι απόλυτα καλοδεχούμενη. Πέραν της αισθητικής που έχει επικρατήσει η απλότητα, όλο το «πακέτο» είναι αναβαθμισμένο σε καίρια σημεία και ιδιαίτερα σε εκείνα που έχουν πραγματική σημασία για την καθημερινή συμβίωση. Στο δρόμο, η ανάρτηση με τα γόνατα εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω, δείχνει σωστά ρυθμισμένη, προσφέροντας απλόχερα άνεση. Αυτό έχει απόρροια τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς όμως η συνέχεια –χάρη και στο στάνταρ ESP- να περιλαμβάνει δυσάρεστες καταστάσεις.
Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έρχεται να τονίσει την ευκολία στους χειρισμούς και να δώσει άλλη διάσταση στην ευελιξία, αν συνυπολογιστεί στην πολύ μικρή ακτίνα των 4,5 μέτρων (στον κύκλο που διαγράφει με τον τιμόνι full lock). Ο τρικύλινδρος των 1,2 λίτρων και των 80 ίππων, με τις ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 (95 γρ/χλμ- χωρίς τέλη κυκλοφορίας και με ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο) και την αντίστοιχη κατανάλωση (5 λτ/100 χιλιόμετρα) συνδυάζεται ιδανικά με το CVT αυτόματο κιβώτιο που πραγματικά απογειώνει την ευκολία στις μετακινήσεις και κάνει το Micra αντίδοτο στο κυκλοφοριακό- τουλάχιστον για τον οδηγό του.
Το CVT, έχοντας θεωρητικά άπειρες σχέσεις και πρακτικά πάντα την κατάλληλη επιλεγμένη, είναι αγχολυτικό και προσφέρει κάποιες επιπλέον λειτουργίες, χάρη στις οποίες ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του μικρού μοντέλου κατά το δοκούν. Μια τέτοια είναι η δυνατότητα επιλογής προγράμματος Sport. Ο σχετικός διακόπτης βρίσκεται πάνω στον επιλογέα και με τη χρήση του, ο οδηγός βλέπει τις σ.α.λ. του κινητήρα να μην πέφτουν όταν αφήνει το γκάζι- στοιχείο που βοηθά τόσο το σύστημα πέδησης κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, όσο και την επιτάχυνση εκ νέου, αφού ο κινητήρας έχει στροφές όταν ο οδηγός θα ξαναπατήσει το γκάζι.
Το Micra ταξιδεύει με άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Εμπνέει σιγουριά στον οδηγό και ασφάλεια στους επιβάτες του, έχοντας μάλιστα στα χαρακτηριστικά του και ορισμένες «ξεχασμένες» από πολλούς κατασκευαστές, όπως είναι αυτή της λογικής διαμέτρου τροχών. Την ώρα που σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές έχουν ξεφύγει με τις 16άρες και άνω, το Micra έχει 14άρες στη βασική του και 15άρες στην πιο πλούσια. Με τιμή 12.880€ για την έκδοση Acenta CVT (με απόσυρση), το Micra σίγουρα γίνεται πιο θελκτικό και αξίζει την προσοχή όλων όσοι θέλουν ένα μικρό και οικονομικό από όλες τις απόψεις αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.