Η BMW στο Παρίσι
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2012, τρεις εντυπωσιακές σχεδιαστικές μελέτες δείχνουν το δρόμο για ένα μέλλον της BMW.
Η BMW στέλνει μηνύματα ανανέωσης στους τομείς απόδοσης, ανώτερης ποιότητας και καινοτόμων τεχνολογιών με τα τελευταία μοντέλα της σε αρκετές κατηγορίες αυτοκινήτων. Οι καινοτομίες BMW Connected Drive και τα αξεσουάρ BMW M Performance ολοκληρώνουν την παρουσία της μάρκας στο Σαλόνι του Παρισιού.
Το BMW Concept Active Tourer κάνει την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2012 και δίνει μία πρώτη γεύση από τις μελλοντικές καινοτομίες στην premium μικρομεσαία κατηγορία. Με αυτή τη μελέτη, η BMW παρουσιάζει επαναστατικές λύσεις για το εσωτερικό και τη φιλοσοφία κίνησης, η οποία λανσάρει ένα φρέσκο συνδυασμό άνεσης και λειτουργικότητας με δυναμικές επιδόσεις και στυλ: ένα plug-hybrid drive σύστημα διασφαλίζει το υψηλότερο επίπεδο απόδοσης.
Με εξωτερικό μήκος 4.350 mm, σπορ αναλογίες και χαρακτηριστικές γραμμές, η σχεδιαστική μελέτη φέρνει την αισθητική γοητεία μιας BMW σε μία άλλη κατηγορία οχημάτων. Τα υπερυψωμένα καθίσματα, οι πλούσιοι χώροι για τον οδηγό και τους επιβάτες και η ευέλικτη αύξηση του χώρου αποσκευών είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του BMW Concept Active Tourer. Συνδυάζει ευελιξία και λειτουργικότητα με εξαιρετική οδηγική άνεση και όλα αυτά σε ένα premium ποιοτικό περιβάλλον. Μία ειδική έκδοση του BMW eDrive concept βασίζεται στο δυναμικό χαρακτήρα της μελέτης.
Το σύστημα περιλαμβάνει έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα και σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας συνδυασμένη ισχύ 190 hp και επιταχύνοντας το BMW Concept Active Tourer από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα. Το όχημα έχει μέση κατανάλωση μικρότερη από 2,5 L/ 100 km και εκπομπές CO2 κάτω από 60 g/km. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του plug-in υβριδικού αυτοκινήτου φορτίζεται σε μία συμβατική πρίζα. Η χωρητικότητά της επιτρέπει αυτονομία πάνω από 30 χλμ. στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Στο Παρίσι, το ευφυές σύστημα AWD xDrive κάνει πρεμιέρα στη BMW Σειρά 1. Το σύστημα αυτό, που κατανέμει τη ροπή μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, διατίθεται τώρα για το μικρομεσαίο μοντέλο για πρώτη φορά. Δύο μοντέλα παρουσιάζονται για λανσάρισμα στην αγορά: τα 120d xDrive και BMW M 135i xDrive. Το νέο entry πετρελαιοκίνητο BMW 114d θα παρουσιαστεί επίσης στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού: ο 4-κύλινδρος 1.6 με BMW TwinPower Turbo Technology αποδίδει 95 hp, με μέση κατανάλωση 4,1 – 4,3 L/ 100 km (στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών ανάλογα με τον τύπο ελαστικού που έχει επιλεγεί). Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν τώρα να επιλέξουν από πέντε βενζινοκινητήρες και έξι πετρελαιοκινητήρες για τη νέα 5-θ BMW Σειρά 1 και τη νέα 3-θυρη BMW Σειρά 1, συνδυάζοντας τη διάσημη οδηγική απόλαυση BMW με υποδειγματική απόδοση.
Η BMW i3 προαναγγέλλει μία νέα εποχή στην κατασκευή των αυτοκινήτων, όχι μόνο λόγω του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης αλλά και της καμπίνας επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα: η σχεδίαση εσωτερικού βασίζεται επίσης στη βιωσιμότητα. Η νέα έκδοση της BMW i3 Concept που παρουσιάζεται φέτος στο Παρίσι το δείχνει καθαρά. Για παράδειγμα, το ξύλο ευκαλύπτου που χρησιμοποιείται στο ταμπλό οργάνων προέρχεται από βιώσιμη αγροτική καλλιέργεια στην Ευρώπη, ενώ η επεξεργασία του γίνεται αποκλειστικά με φυσικές ουσίες. Το δέρμα υψηλής ποιότητας των καθισμάτων υπόκειται σε επεξεργασία μέσω ουσιών από φύλλα ελιάς. Επιπλέον, κομμάτια του ταμπλό οργάνων και των επενδύσεων θερών αποτελούνται από φυσικό μάλλινο ύφασμα.
Η BMW Motorrad απαντά ομοίως στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η μελλοντική αστική μετακίνηση επιστρατεύοντας καινοτόμες φιλοσοφίες οχημάτων. Ένα πρωτότυπο – που επίσης διέπεται από τη φιλοσοφία ηλεκτροκίνησης – παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2012. Στο BMW C evolution, ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης προσφέρει επιδόσεις επιπέδου maxi scooter με συμβατικό κινητήρα καύσης. Με απόδοση συνεχούς ισχύος 11kw και μέγιστης 35kw, ο υδρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας δημιουργεί ιδανικές προϋποθέσεις για ανώτερη οδηγική απόλαυση στην κατηγορία. Επιπλέον, η συμπαγής μπαταρία προσφέρει αυτονομία πάνω από 100 km και μπορεί να επαναφορτιστεί σε οικιακή πρίζα, ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι αν και έχει σχεδιαστεί κυρίως για χρήση στις καθημερινές μετακινήσεις, το BMW C evolution υπερβαίνει τα όρια της αστικής μετακίνησης.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον γεγονός φέτος στο Παρίσι είναι η Ευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας BMW Σειράς 7. Η ναυαρχίδα της γκάμας BMW εμφανίζεται ανανεωμένη σχεδιαστικά σε όλα τα επίπεδα. Το πιο εντυπωσιακό νέο οπτικό στοιχείο είναι οι προαιρετικοί προβολείς με πλήρη λειτουργικότητα LED εκατέρωθεν της μάσκας BMW που επίσης έχει υποστεί κάποιες διακριτικές αλλαγές. Στο εσωτερικό, η εμπειρία του ταξιδιού παίρνει άλλη διάσταση με τη χρήση νέων υλικών και τη βελτιστοποιημένη ακουστική άνεση. Το ταμπλό οργάνων πολλαπλών λειτουργιών, τα τρισδιάστατα γραφικά του Control Display και το υψηλών προδιαγραφών Bang & Olufsen surround system είναι κάποια από τα στοιχεία που επιτείνουν την οδηγική απόλαυση.
Το πολυτελές sedan είναι εξαιρετικά προηγμένο και σε τεχνολογία κίνησης. Όλα τα μοντέλα εφοδιάζονται τώρα με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στάνταρ, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων της νέας BMW Σειράς 7 μειώνονται μέχρι 25%, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα. Η αυτόματη λειτουργία start/stop, η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και η δεύτερη γενιά του διακόπτη οδηγικής εμπειρίας με ECO PRO mode και λειτουργία coasting επιτρέπουν πρόσθετη οικονομία καυσίμου. Η βελτιστοποιημένη ανάρτηση και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης για όλα τα μοντέλα με πίσω κίνηση ανεβάζουν τον πήχη στην οδηγική άνεση. Το σύστημα αερανάρτησης με αυτόματη ρύθμιση ύψους στον πίσω άξονα είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα. Το πιο εντυπωσιακό νέο χαρακτηριστικό σε ότι αφορά τους κινητήρες είναι ο ισχυρότερος εν σειρά 6-κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο που κινεί τη νέα BMW 750d xDrive. Η μονάδα αυτή που χρησιμοποιεί τριπλή υπερσυμπίεση αποδίδει μέγιστη ισχύ 381 hp, επιταχύνοντας το πολυτελές sedan από στάση στα 100 km/h σε 4,9”.
Η απόδοση της νέας BMW Σειράς 3 Sedan υπογραμμίζεται και πάλι με μία εκτεταμένη γκάμα κινητήρων. Το ρόλο του entry βενζινοκίνητου μοντέλου αναλαμβάνει τώρα η νέα BMW 316i Sedan. Αυτή χρησιμοποιεί μία έκδοση 1.6 L της νέας γενιάς 4-κύλινδρων κινητήρων με BMW TwinPower Turbo Technology, που αποδίδει 136 hp και μέγιστη ροπή 220 Nm. Το νέο μοντέλο BMW 316i Sedan εφοδιάζεται στάνταρ με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 8-τάχυτο αυτόματο.
Με την ευκαιρία του Σαλονιού του Παρισιού, η BMW παρουσιάζει το πρώτο βενζινοκίνητο μοντέλο που δημιουργήθηκε με γνώμονα την απόδοση. Η BMW 320i EfficientDynamics Edition Sedan έχει την ίδια τεχνολογία οικονομίας καυσίμου με τα υπόλοιπα μοντέλα BMW αλλά και πρόσθετα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και ειδική ρύθμιση κινητήρα και κλιμάκωση μετάδοσης. Σε αυτή την έκδοση, ο κινητήρας 1,6 L BMW TwinPower Turbo Technology αποδίδει μέγιστη 170 hp. Η έκδοση BMW 320i EfficientDynamics Edition Sedan επιταχύνει από στάση σε 100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα, συνδυάζοντας το νεύρο ενός αθλητή με μέση κατανάλωση – στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών – 5,3 lit./ 100 km. Αυτό σημαίνει ότι είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο μοντέλο της τρέχουσας γκάμας BMW.