Volvo V40 Cross Country
Η νέα έκδοση Cross Country, είναι η «παντός δρόμου» εκδοχή του νέου Volvo V40 και θα κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι.
Πριν δεκαπέντε χρόνια, το 1997, η Volvo με το V70 Cross Country έφερε μία μικρή επανάσταση, δημιουργώντας μία εντελώς νέα κατηγορία οχημάτων. Σε λίγες ημέρες, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, η Volvo παρουσιάζει στο premium τμήμα της μικρομεσαίας κατηγορίας (premium C segment) το νέο Volvo V40 Cross Country, ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει μοναδικά την all-road αντοχή και το δυναμισμό, με την κομψότητα και τον premium χαρακτήρα.
«Το νέο V40 Cross Country είναι φτιαγμένο για όσους επιζητούν λίγη περιπέτεια στην καθημερινότητά τους. Και όταν θελήσουν να αποδράσουν από την πόλη, φορτώνοντάς το με όλον τον εξοπλισμό του extreme sport που αγαπούν ή τις βαλίτσες τους και με τέσσερις φίλους για παρέα, είναι το ιδανικό όχημα», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Λεξ Κερσεμάκερς, Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Προϊόντων & Γραμμής Παραγωγής της Volvo Car Corporation, συμπυκνώνοντας σε τρεις γραμμές τον χαρακτήρα του νέου V40 Cross Country.
Υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στην XC και την Cross Country σειρά της Volvo. Η σειρά XC έχει πιο έντονο τον SUV εκτός δρόμου χαρακτήρα, είτε αυτός συνδυάζεται με τετρακίνηση είτε όχι, με οχήματα «παντός εδάφους». Από την άλλη, η Cross Country σειρά έχει καθαρά crossover χαρακτήρα. Το εμπρός τμήμα του V40 Cross Country ξεχωρίζει από τον σκούρου χρώματος προφυλακτήρα με την ενσωματωμένη, χρώματος αλουμινίου ποδιά, τη γρίλια με το κυψελωτού σχήματος πλέγμα και τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος τη διαφορά κάνει ο σκουρόχρωμος προφυλακτήρας με την ενσωματωμένη χρώματος αλουμινίου ποδιά που διατίθεται και με τα διακριτικά στοιχεία Cross Country. Στο πλάι, το κάτω τμήμα διατρέχει ένα ίδιου χρώματος σκούρο πλαστικό που νοητά ενώνει τον εμπρός με τον πίσω προφυλακτήρα ενώ τον τόνο δίνουν και εδώ οι χρώματος αλουμινίου μαρσπιέδες. Το Volvo V40 Cross Country δείχνει – και είναι – υπερυψωμένο σε σχέση με το V40, με τον οδηγό να κάθεται 40mm πιο ψηλά. Άλλο στοιχείο του V40 Cross Country που τραβάει την προσοχή είναι και το χρώμα του λανσαρίσματος, μία εντυπωσιακή απόχρωση του χαλκού με την ονομασία Raw Copper. Το ίδιο χρώμα συναντάμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είτε στις ραφές των καθισμάτων είτε στην κεντρική κονσόλα – η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος γίνεται με την κωδική ονομασία Copper Dawn. Φίλοι, αποσκευές και εξοπλισμός για κάθε sport βρίσκουν τη θέση τους στο V40 Cross Country. Η θέση του συνοδηγού διπλώνει ώστε να δημιουργήσει άπλετο χώρο για τη μεταφορά sport εξοπλισμού. Η πλάτη του πίσω καθίσματος – σχεδιασμένο για να φιλοξενεί άνετα τρεις ενήλικες – διπλώνει σε αναλογία 40/60.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να δεχθεί διάφορα αξεσουάρ για μεγαλύτερη χρηστικότητα. Με εξαίρεση την Τ3 έκδοση (των 150 ίππων) του 1.600άρη βενζινοκινητήρα, όλοι οι άλλοι κινητήρες του V40 είναι διαθέσιμοι και στο V40 Cross Country. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά έχει ο 1.6 Τ4 των 180 ίππων με τα 27,5 χλγμ. μέγιστης ροπής, κατανάλωση σε μικτές συνθήκες 5,5 l/100km και έχει εκπομπές C02 129 g/km. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο Powershift, επίσης έξι σχέσεων. Με τη χρήση διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζονται πιο γρήγορες αλλαγές που επιτυγχάνουν ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Ίδιου – αν όχι μεγαλύτερου – ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά και ο γνωστός και δημοφιλής πετρελαιοκινητήρας 1.6 D2 των 115 ίππων με το εντυπωσιακό νούμερο των 29 χλγμ. ροπής (περιλαμβάνει 1,5 περίπου χλγμ. ροπής που αποδίδεται σε λειτουργία overboost). Η κατανάλωσή του σε μικτές συνθήκες είναι 3,8 l/100km που αντιστοιχεί στο επίσης εντυπωσιακό 99 g/km για τις εκπομπές C02. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο γνωστός μας από το V40 πεντακύλινδρος δίλιτρος D4 κινητήρας των 177 ίππων, είναι διαθέσιμος και στο V40 Cross Country. Αποδίδει 40 κιλά ροπής σε ένα ευρύ φάσμα στροφών με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο και 8,6 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο. Η μικτή κατανάλωση είναι 4,4 και 5,2 l/100km με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Η εκπομπή ρύπων C02 για το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο είναι αντίστοιχα 117 και 137 g/km. Διαθέσιμος είναι επίσης ο ίδιος κινητήρας σε διαφορετική χαρτογράφηση και με την ονομασία D3, που αποδίδει 150 ίππους και 35,6 χλγμ. ροπής. Και αυτός συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν start/stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ανεξάρτητα αν συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το V40 Cross Country διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση, διαθέσιμη αποκλειστικά με τον πεντακύλινδρο 2.5 Τ5 βενζινοκινητήρα των 254 ίππων, με τα 40,8 χλγμ. ροπής, νούμερο το οποίο συμπεριλαμβάνει 4 περίπου χλγμ. ροπής διαθέσιμων σε κατάσταση overboost κατά την επιτάχυνση. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωσή του σε μικτές συνθήκες είναι 7,8 l/100km στην προσθιοκίνητη και 8,3 l/100km στην τετρακίνητη έκδοση. Για να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία ιδίως σε απότομες αλλαγές ύψους, το νέο V40 Cross Country διαθέτει Σύστημα Ελέγχου Καθόδου (Hill Descent Control) στην έκδοση Τ5 που είναι εξοπλισμένη με τετρακίνηση. Το σύστημα αυτό ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου κατά την κάθοδο σε επιφάνειες με μεγάλη κλίση. Το νέο V40 Cross Country διαθέτει και λειτουργία Εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Hold), που επιτρέπει την πιο άνετη εκκίνηση σε ανηφορικές επιφάνειες.Η Volvo Car Corporation αναμένει ετήσιες πωλήσεις του νέου V40 Cross Country περίπου 17.000 μονάδων. Το 50% αυτών των αυτοκινήτων θα διοχετευθούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου. Η έναρξη της παραγωγής είναι προγραμματισμένη για τα τέλη του 2012.