Νέο Astra BiTurbo
Το Ισχυρότερο Πετρελαιοκίνητο Astra Όλων των Εποχών. Η οικογένεια Astra τώρα με νέο κινητήρα 2.0 BiTurbo CDTI 195 hp με ροπή 40,1 kgm.
Η γκάμα του Opel Astra αναβαθμίζεται με τον κορυφαίο diesel κινητήρα: τον τετρακύλινδρο 2.0 BiTurbo CDTI με 195 hp και μέγιστη ροπή 40,1 kgm. Ο κινητήρας διατίθεται με τρεις εκδόσεις αμαξώματος: 5θ, GTC coupé και Sports Tourer station wagon. Καμία άλλη μάρκα δεν προσφέρει τέτοια ποικιλία μοντέλων diesel υψηλών επιδόσεων στη συμπαγή κατηγορία. Με τελική ταχύτητα 226 km/h, το 5θ Astra BiTurbo CDTI είναι το ταχύτερο Astra diesel όλων των εποχών (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Παράλληλα με τις δυναμικές επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, ο κινητήρας BiTurbo είναι επίσης πολύ αποδοτικός. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία Start/Stop που είναι στάνταρ σε όλα τα Astra BiTurbo, το GTC καταναλώνει μόνο 4,9l/100 km (Sports Tourer και 5θ 5,1 l/100km). Οι εκπομπές ρύπων του GTC είναι 129 g/km (134 g/km για 5θ και station wagon).
Έχοντας λανσαριστεί στις αρχές του 2012 στο Opel Insignia, ο κινητήρας 195 hp εισάγει την προηγμένη τεχνολογία σειριακού BiTurbo στην οικογένεια Astra και συνοδεύεται από σύστημα δύο intercooler. Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις Astra υψηλών επιδόσεων θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία από το φθινόπωρο, ενώ αναμένονται στις εκθέσεις των Διανομέων μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ανάλογα με το φορτίο του τετρακύλινδρου diesel του Astra BiTurbo, δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικών διαστάσεων λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής επιταχύνει γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται καλά και ελαχιστοποιείται η υστέρηση turbo. Ξεκινώντας από τις 1.250 rpm, ο οδηγός μπορεί ήδη να εκμεταλλεύεται τα 32,6 kgm –δηλαδή το 80% της μέγιστης ροπής των 40,1 kgm που είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει αρχικά τον εισερχόμενο αέρα, και στη συνέχεια να αναλαμβάνει ο μικρότερος. Μία συνεχώς ελεγχόμενη βαλβίδα παράκαμψης οδηγεί μέρος των καυσαερίων στο μεγάλο υπερσυμπιεστή. Αυτό συνεπάγεται ομαλή επιτάχυνση. Στις υψηλότερες στροφές (από περίπου 3.000 rpm) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας την ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Πολύ σημαντικό για τον 2.0 BiTurbo CDTI ήταν να διασφαλιστεί η ταχεία αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι στις μεσαίες στροφές.
Ο αέρας εισαγωγής του κινητήρα προσαρμόζεται ιδανικά στις στροφές και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών διαφορετικού μεγέθους. Στις χαμηλές στροφές ένα πρόσθετο ψυγείο που συνδέεται αποκλειστικά με το μικρό υπερσυμπιεστή διασφαλίζει ότι η μικρή ποσότητα αέρα περνά απευθείας στο θάλαμο καύσης. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής αρχίζει να εμπλέκεται περισσότερο. Ο μεγαλύτερος όγκος αέρα που διαχειρίζεται ψύχεται από ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Καθώς η διάταξη του χώρου του κινητήρα του Astra είναι διαφορετική από του Insignia, οι μηχανικοί επινόησαν μία έξυπνη λύση διαχωρίζοντας τη μονάδα του intercooler εσωτερικά σε ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Αυτό διαφέρει από τον BiTurbo κινητήρα του Insignia, όπου τα ψυγεία βρίσκονται σε ξεχωριστές θέσεις. Και τα δύο ψυγεία του κινητήρα του Astra BiTurbo είναι αερόψυκτα.