Citroen DS4
Τα μοντέλα της Citroen με το κωδικό πρόθεμα «DS» είναι ξεχωριστά. Αυτό το εμπεδώσαμε με την ξεχωριστή DS4!
Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω από τα τυπικά, έτσι όπως αυτά προσφέρονται από την σαφώς πιο «γήινη» C4, η Citroen έχει την εναλλακτική πρόταση που ακούει στο όνομα DS4.
Λίγο από crossover, λίγο από coupe και όλες οι πολυτέλειες μιας λιμουζίνας, συνθέτουν ένα σύνολο που δε μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Η DS4 με το δυναμικό μοτέρ των 1,6 λίτρων που αποδίδει 200 ίππους, δίνει ρέστα απέναντι σε ένα κοινό που ζητάει το εξεζητημένο, το διαφορετικό.
Αντιμετωπίζοντάς την με τα τυπικά κριτήρια που είθισται να χρησιμοποιούνται απέναντι σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, η DS4 στη συγκεκριμένη έκδοση, δικαιολογεί μεν τα σχεδόν 28 χιλιάδες € της τιμής της με όλα όσα προσφέρει, από την άλλη όμως αφήνει και κάποια κενά- ακόμα και για όσους παραβλέψουν το γεγονός πως μιλάμε εν τέλει για ένα 5θυρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο.
Ο κινητήρας είναι δυνατός και προσφέρει τη δύναμή του για απόλυτη εκμετάλλευση μέσω και του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Το πλαίσιο ανταποκρίνεται ιδανικά. Δίνει την αίσθηση της ιδιαίτερης ακαμψίας και της τονισμένης στιβαρότητας, σε βαθμό που σε κάνει να απορείς αν όντως είναι... Citroen.
Στο εσωτερικό βολεύονται άνετα 4 ενήλικοι για ευχάριστα ταξίδια, με όλα τα καλούδια που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς για να αισθανθεί άνετα. Ειδικά οι μπροστινοί που έχουν στη διάθεσή τους τα υπέρ-άνετα και κορυφαία σε στήριξη καθίσματα. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι εξαιρετικοί σε όλες τις διαστάσεις για τους επιβάτες και καλοί για τις αποσκευές, με 385 λίτρα χωρητικότητα όταν το αυτοκίνητο επιλεγεί με κιτ επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα.
Η DS4 ταξιδεύει άνετα και ξεκούραστα, σε οποιοδήποτε ρυθμό επιλέξει ο οδηγός, ενώ μπορεί να αποδειχτεί και αρκετά οικονομική κρατώντας τη μέση κατανάλωση κοντά στην ένδειξη των 6 λίτρων/ 100 χλμ. Η ηχομόνωση φροντίζει για το πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας, που είναι πλούσια σε ποιοτικό δέρμα- ενώ αντικειμενικά η δυνατότητα «επέκτασης» του παρμπρίζ μέχρι πάνω από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού, δίνει άλλο «άερα» στο σύνολο, προσφέροντας και πόντους πρεστίζ (εκτός από αυτούς της ευρυματικότητας).
Συνοψίζοντας τα παραπάνω, η DS4 καταφέρνει αυτό που «υπόσχεται» και σε κάνει να νιώσεις πως η διαφορετικότητα δεν είναι επίφαση αλλά πραγματικό δομικό στοιχείο του χαρακτήρα της. Αυτά που πρέπει να διαπραγματευτεί ο ενδιαφερόμενος, είναι κάποια αυτονόητα για τα τυπικά 5θυρα, όπως είναι αυτό του ανοίγματος των πίσω πλαϊνών παραθύρων. Όσο και αν ακούγεται... κάπως, τα πίσω παράθυρα στη DS4 δεν ανοίγουν –πιθανότατα για να τονιστεί η coupe υπόσταση του χαρακτήρα της.
Αν ξεκινήσεις από εκεί, μετά σε ενοχλεί και το σχήμα των πίσω θυρών (με το οξύ εξόγκωμα που φέρει και την «κρυφή» χειρολαβή) που δυσκολεύει την πρόσβαση, αφήνοντας και μικρότερο του αναμενόμενου άνοιγμα για τους πίσω. Σε γενικές γραμμές πάντως, η DS4 πείθει τόσο ως premium, όσο και ως σπορ μικρομεσαίο και αυτό είναι βασικό αν αναλογιστεί κανείς το πόσο σημαντικοί είναι ανταγωνιστές.