Citroen DS3 1.6 THP 156 PS
Η Citroen χτυπάει στην καρδιά της υποκατηγορίας των premium μικρών αυτοκινήτων, με μια πρόταση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Η επιλογή από την εταιρεία για την επαναφορά του κωδικού “DS” είχε να κάνει με τη διάθεσή της να προσφέρει το κάτι παραπάνω στην αγορά, προφανώς για να μεγαλώσει το πάρκο των υποψηφίων πελατών.
Οι μέχρι τώρα προτάσεις που έχουν λανσαριστεί, έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα και καταφέρνουν να δώσουν το κάτι παραπάνω, απευθυνόμενες σε εκείνους που το ψάχνουν. Το DS3 είναι η πρώτη από τις περιπτώσεις αυτές.
Είναι ένα δυναμικό τρίθυρο μικρό, με αρκετές δόσεις πολυτέλειας, που χάρη και στο εξαιρετικό υπετροφοδοτούμενο σύνολο των 1,6 λίτρων, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Ζώντας λίγες μέρες με το αυτοκίνητο και κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα σε μικτές κυκλοφοριακές συνθήκες, το συμπέρασμα είναι ιδιαίτερα κολακευτικό για το μοντέλο της Citroen. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Η εξωτερική εμφάνιση είναι σχετικά «τραβηγμένη», ξεπερνώντας –από λίγο έως πολύ, υποκειμενικό είναι το θέμα- τα όρια του εξεζητημένου. Αυτό είναι κάτι που στην αρχή μπορεί και να μην αρέσει. Στο τέλος όμως της εμπειρίας, η αισθητική αποδεικνύεται ιδιαίτερα ταιριαστή στο σύνολο. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύνολο είναι αρκετά funky.
Στο εσωτερικό, η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα είναι εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγοριας. Μεγάλα και άνετα, στηρίζουν από κάθε άποψη τα σώματα και στην πράξη είναι όσο sport μπορεί να ζητήσει ο οδηγός σε δρόμους με στροφές αλλά την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα ξεκούραστα για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Γενικότερα το εσωτερικό είναι πολυτελές και ιδιαίτερα καλαίσθητο, που σε «τραβάει» να είσαι εκεί και να «γράφεις» χιλιόμετρα.
Ο αποδοτικός κλιματισμός, το εξαιρετικό ηχοσύστημα, είναι δύο επιπλέον στοιχεία που προσθέτουν πόντους στην απόλυτα θετική συνολική αίσθηση ποτυ αποκομίζει κανείς. Στο δρόμο, το DS3 χαρακτηρίζεται από το «ανοιχτό» του πάτημα, που προσδίδει αρχοντιά στα περάσματα από καμπές και ανοιχτές στροφές, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Ακόμα όμως και σε κλειστά κομμάτια, το DS3 δε θα κάνει τον οδηγό του να αισθανθεί άβολα, καθώς υπό κανονικές συνθήκες (και με τη συνδρομή των χαμηλοπρόφιλων 17αριών) δεν εμφανίζεται προδιατεθειμένο να γλιστρήσει.
Αυτό θα συμβεί μόνο με τους σχετικούς χειρισμούς από τη μεριά του οδηγού- για τον οποίο το «άγρυπνο» ESP (με διακόπτη, απενεργοποιείται μέχρι τα 50 χλμ./ώρα) φροντίζει να επαναφέρει την τάξη. Ο τελευταίος έχει στα χέρια του το σχετικά ελαφρύ τιμόνι –που όμως είναι άμεσο και ακριβές- και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, χάρη στο οποίο εκμεταλλεύεται τη δύναμη του 1.600άρη. Ο κινητήρας με το ελάχιστο lag, είναι παντού «γεμάτος» και πάντα πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός στο ταξίδι, με σταθερή μέση ωριαία ταχύτητα.
Σε τέτοιες συνθήκες, το στοιχείο που πραγματικά «λάμπει» είναι το set up της ανάρτησης και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου. Είναι αναμφίβολα τιμητικό για το DS3 το ότι στο συγκεκριμένο τομέα, είναι ελάχιστα υποδεέστερο από το Renault Clio Sport (των 2 λίτρων και των 200 ίππων) που είναι κορυφαίο σε ότι έχει να κάνει με το συγκεκριμένο τομέα.
Συνοψίζοντας, το Citroen DS3 είναι από τα αυτοκίνητα που έχουν το χαρακτήρα να σε «τραβήξουν» και να σε κρατήσουν κοντά τους, είτε κοιτώντας μόνο κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (τον κινητήρα, τα φρένα, το στήσιμο, την άνεση και το κορυφαίο εσωτερικό, ακόμα και την εμφάνιση που σίγουρα έχει το κοινό της ή τον S. Loeb που... τον εντοπίζει κανείς όπου θέλει), είτε βλέποντας το γενικότερο σύνολο.
Είναι μια πολύ συνεπής και προσεγμένη πρόταση, που μόνο μετά από εκτεταμένη επαφή μαζί της μπορείς να διακρίνεις πως είναι πιο hip ακόμα και από το δημιουργό του είδους (λέγε με Mini).