Skoda Citigo (photos)
Η Skoda κάνει τη ρελάνς και αποκαλύπτει τη δική της εκδοχή για το αυτοκίνητο πόλης.
Το Citigo έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από αυτοκίνητο της κατηγορίας, σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή.
Το Citigo ήρθε για να μας δείξει πως αντικειμενικά είναι ένα αυτοκίνητο που εκπροσωπεί το μέλλον της κατηγορίας και φέρνει άλλο «αέρα». Πολλά έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί για την «τριπλέτα» των μοντέλων του Ομίλου VW, τις διαφορές και τις ομοιότητες αλλά και για τη σκοπιμότητα της ύπαρξής τους. Όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν με αντίστοιχες περιπτώσεις (βλ. Citroen C1, Peugeot 107 και Toyota Aygo), χώρος υπάρχει για όλους κάτω από τον «ήλιο» της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς.
Για να μείνουμε όμως στα καθ’ ημάς, η ασφυκτικά συμπιεσμένη ελληνική αγορά που μας αφορά, μοιάζει ιδανική για να αναπτυχθεί το segment A. Κάτω από αυτό το πρίσμα, μοντέλα σαν το Citigo, έχουν «δρόμο ανοιχτό» μπροστά τους, μια και όπως φάνηκε στην προσεγμένη παρουσίαση του μοντέλου στους έλληνες δημοσιογράφους, η ελληνική αντιπροσωπεία θα το υποστηρίξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Για να μπαίνουμε σιγά σιγά στο θέμα, αισθητικά το Citigo είναι εύλογα οικείο. Έχει προηγηθεί –έστω και για λίγο- το VW Up! και η οπτική συγγένεια είναι έντονη. Τις διαφορές ορίζουν κάποιες λεπτομέρειες που διαχωρίζουν ως πιο premium την πρόταση της VW. Αυτό είναι μια επιλογή που έχει γίνει από τον Όμιλο VW και τηρείται απαρέγκλιτα σε όλες τις κατηγορίες όπου εντοπίζονται ανταγωνιστικά μοντέλα των τριών εταιρειών.
Κάτω από το εμπρός καπό, ο τρικύλινδρος του 1 λίτρου, θα προσφέρεται με δύο εκδόσεις απόδοσης, 60 και 75 ίππων. Είναι μια «τίμια» περίπτωση κινητήρα, με χαμηλά επίπεδα κραδασμών και θορύβων, που συνεργάζεται πολύ καλά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (σύντομα θα διατίθεται και αυτόματο) και δείχνει να νιώθει αρκετά άνετα με τα 929 κιλά του αμαξώματος. Αυτό που κάνει πραγματικά τη διαφορά –μια και να θυμίσουμε πως τρικύλινδρους κινητήρες έχουν κι άλλα μοντέλα, όπως επίσης και πλήρη εξοπλισμό- είναι το αποτέλεσμα που παίρνει ως αίσθηση ο οδηγός από το δρόμο στο σύνολο.
Αυτό που κάνει το Citigo (προφανώς και το Up!) να ξεχωρίζει πραγματικά από τα υπόλοιπα, είναι το αρχοντικό πάτημα που ορίζεται από το μεταξόνιο των 2.420 χιλ. Σε συνδυασμό δε και με τη ρύθμιση της ανάρτησης, κάνουν τα οδικά χαρακτηριστικά του μικρού της Skoda εξωπραγματικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο οδηγός του Citigo απολαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το αυτοκίνητο στο δρόμο, καθώς η ασφάλεια είναι το κυρίαρχο συναίσθημα που ακολουθεί το μικρό Skoda. Σταθερό και ασφαλές, το Citigo φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό του.
Από την άλλη, το όφελος του μεγάλου μεταξονίου, δεν περιορίζεται μόνο στο τι αντιλαμβάνεται ο οδηγός από το δρόμο. Έχει άμεση σχέση και με την άνεση που κάθονται οι πίσω επιβάτες και στην περίπτωση του Citigo, τα δεδομένα είναι απροσδόκητα καλά για εκείνους. Είναι χαρακτηριστικό πως δε θα χρειαστεί ο οδηγός να κάνει πιο μπροστά το κάθισμά του ακόμα και όταν πίσω του έχει επιβάτη παρόμοιου αναστήματος (περί των 1,80 μ.). Επίσης, από τη σωστή – όπως αποδεικνύεται στην πράξη- εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, προκύπτει και αξιόλογος σε όγκο χώρος αποσκευών 251 λίτρων, που γίνεται 951 λίτρων με την πλήρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Από εκεί και πέρα, το δελεαστικό πακέτο συμπληρώνει ο τιμοκατάλογος του Citigo. Με τιμή εκκίνησης τα 8.387€ (με απόσυρση στην έκδοση των 60 ίππων), το Citigo προβλέπεται πως θα αποτελέσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της Skoda, σε αυτή την τόσο απαιτητική κατηγορία της ελληνικής αγοράς.