Opel Meriva τώρα και με αυτόματο κιβώτιο
Η Opel αναβαθμίζει τον «πρωταθλητή ευελιξίας & εργονομίας» Meriva θέλοντας να ικανοποιήσει τους πελάτες που δίνουν έμφαση στην άνεση.
Το μοντέλο-ηγέτης της Ευρωπαϊκής κατηγορίας Monocab-B (25% μερίδιο αγοράς το 2011) διατίθεται τώρα κατόπιν παραγγελίας στη βενζινοκίνητη εκδοχή 1.4 turbo (120 hp) με αυτόματο κιβώτιο, επιπλέον της αυτόματης έκδοσης 1.7 CDTI diesel.
Το νέο αυτόματο Meriva 1.4 υιοθετεί τώρα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο νέας γενιάς με βελτιστοποιημένες τριβές και ομαλότερες, ταχύτερες αλλαγές σχέσεων. Το Meriva 1.7 CDTI automatic (110hp) απολαμβάνει επίσης τα οφέλη του νέου κιβωτίου. Το νέο Meriva 1.4 turbo με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο αποδίδει 120 hp και πλούσια ροπή 20,4 kgm από τις 1.750 rpm. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,9” και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωση στο μικτό κύκλο είναι 7,2 λίτρα/100 χλμ. (169 γρ./χλμ CO2).Το Meriva με ίδιο κινητήρα αλλά μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο καταναλώνει 6,4 λίτρα/100 χλμ. Το Meriva 1.7 CDTI (110 hp) με αυτόματο κιβώτιο προσφέρει εντυπωσιακή ροπή 28,5 kgm από τις 2.300 σ.α.λ. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,9” με τελική ταχύτητα 178 χλμ./ώρα. Καταναλώνει 6,1 λίτρα καυσίμου στο μικτό κύκλο, που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 160 γρ./χλμ.
Η δεύτερη γενιά εξατάχυτων αυτόματων κιβωτίων της Opel λανσάρεται το καλοκαίρι του 2012 εν όψει του νέου model year. Εκτός από την αυξημένη απόδοση, τα αυτόματα κιβώτια νέας γενιάς προσφέρουν ταχύτερες αλλαγές και μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Εξάλλου, λόγω του μικρότερου μετατροπέα ροπής, έχει μειωθεί και η αδράνεια. Η αυξημένη απόδοση οφείλεται στη βελτιστοποιημένο σύστημα γραναζιών, συμπλεκτών, ρουλεμάν και τσιμουχών.
Η σκληρότητα των ελατηρίων απόσβεσης είναι πλέον σχεδόν η μισή με θετικές προεκτάσεις στην απόσβεση των κραδασμών. Νέες γραμμικές ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες άμεσου ελέγχου χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των σχέσεων. Είναι ελαφρύτερες και υποστηρίζουν ταχύτερους χρόνους αλλαγών. Αποτέλεσμα: ο χρόνος απόκρισης να μειωθεί μέχρι 60% (100 χιλιοστά του δευτερολέπτου) ενώ ο συνολικός χρόνος αλλαγής μειώθηκε κατά 40%. Όπως στο προηγούμενο κιβώτιο, οι αλλαγές σχέσεων στο εξατάχυτο αυτόματο νέας γενιάς γίνονται και μηχανικά μέσω ActiveSelect, με πίεση του επιλογέα εμπρός ή πίσω. Ο προσαρμοζόμενος ηλεκτρονικός έλεγχος κιβωτίου περιλαμβάνει πολλές έξυπνες λειτουργίες.
Ενδεικτικά αναφέρουμε την αυτόματη επιλογή νεκράς όταν το όχημα είναι σταματημένο για οικονομία καυσίμου ή το πρόγραμμα οδήγησης σε κλίσεις που προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων ανάλογα με την κλίση της ανηφόρας ή κατηφόρας. Κάτι επίσης θετικό είναι η μείωση των διαστάσεων της μονάδας του κιβωτίου κατά 30%. Από το 2010 που έκανε ντεμπούτο η δεύτερη γενιά του, το Opel Meriva ηγείται της Ευρωπαϊκής κατηγορίας Monocab-B. Το 2011, ο πρωταθλητής ευελιξίας & εργονομίας πέτυχε μερίδιο 25%, ενώ στη Γερμανία το ποσοστό έφτασε το 43%.
Μέχρι και τον Απρίλιο του 2012 περισσότεροι από 218.000 Ευρωπαίοι πελάτες επέλεξαν τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου. Στις στατιστικές βλαβών ADAC του 2011 που δημοσιεύτηκαν το Μάιο, το Opel Meriva έφερε και πάλι το καλύτερο αποτέλεσμα μικρού πολυμορφικού, επομένως είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα οχήματα στη Γερμανία.