Skoda Octavia 5 TDΙ
Μπορεί τα χιλιόμετρα που υπόσχεται η διαφήμιση του Octavia 5 TDΙ να φαίνονται υπερβολικά, σε βάζουν όμως στο κλίμα του αυτοκινήτου και αφού το οδηγήσεις για αρκετές μέρες, ξέρεις πως δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα.
Είναι γεγονός πως για τους εξοικειωμένους με τα βενζινοκίνητα, το να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα η αυτονομία με ένα γέμισμα, είναι ο ορισμός της ουτοπίας. Είναι επίσης γεγονός πως για να κινηθείς οικονομικά με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, ιδιαίτερα όταν αυτό προβάλει ως συγκριτικό του πλεονέκτημα τη χαμηλή κατανάλωση, πρέπει να γίνεις εκνευριστικός για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου μια και η ταχύτητά σου πρέπει να περιοριστεί σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που πετυχαίνει με κόπο μια Vespa 50 κ.εκ. της δεκαετίας του ’60.
Την εικόνα αυτή έρχεται να ταράξει για τα καλά, η πρόταση της Skoda με το μεγάλο αμάξωμα και το λογικό (ακόμα και για την Ελλάδα της κρίσης) κυβισμό των 1,6 λίτρων. Βλέπετε ο εν λόγω TDI έχει εκσυγχρονιστεί, με άμεσο ψεκασμό και κοινή γραμμή τροφοδοσίας, αποδίδει 105 ίππους και δυνεργάζεται αρμονικά με ένα 5άρι κιβώτιο που έχει εξαιρετική κλιμάκωση. Με τον τρόπο αυτό, το Octavia 5 γίνεται ακόμα πιο «θελκτικό» για το μέσο οικογενειάρχη. Μπορεί να βολέψει την οικογένεια χωρίς να επιβάλλονται παραχωρήσεις, ακόμα και σε ότι αφορά τις μεταφερόμενες αποσκευές (560 λίτρα είναι αυτά- με το πίσω κάθισμα στη θέση του) και μπορεί να κινηθεί χωρίς προσπάθεια από τη μεριά του οδηγού, με ιδιαίτερα οικονομική διάθεση.
Τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, τα χιλιόμετρα ήταν αρκετά και οι διαδρομές περιελάμβαναν κάθε είδους μετακίνηση (από το τυπικό «σπίτι- γραφείο» μέχρι και ταξίδι). Χωρίς περιορισμό στο ρυθμό –με το ταξίδι να είναι μάλλον... γρήγορο γιατί πως αλλιώς καλύπτεις 400+ χλμ. σε 4 και κάτι ώρες;- τα χιλιόμετρα που έγιναν με ένα ντεπόζιτο και πριν ανάψει το προειδοποιητικό λαμπάκι, ήταν αισίως 840! Η μέση κατανάλωση που σημειώθηκε από το trip computer ήταν 5,5 λίτρα/ 100 χλμ. Αυτό σημαίνει πως τα 4,5 λίτρα για τα 100 χλμ. είναι εύκολη υπόθεση και ουδόλως ψυχοφθόρα, αφού αρκούσε να περιοριστεί η ταχύτητα –του ταξιδιού τουλάχιστον- σε λογικά επίπεδα και το θαύμα θα γινόταν.
Τα δύο αυτά στοιχεία είναι από μόνα τους πολύ καλοί λόγοι για να «δει» κανείς αλλιώς την περίπτωση του μικρομεσαίου Skoda με το εξαιρετικό πάτημα και το ταξιδιάρικο στήσιμο. Φυσικά, η χαριστική βολή «έρχεται» από την τιμή αγοράς του που με 15.990€ είναι ό,τι πιο ολοκληρομένο μπορεί να αγοράσει κανείς.