Alfa Romeo Giulietta TCT 1.4 170 PS
Στην έκδοση αυτή, δεν είναι μόνο «Θεά» και γρήγορη. Είναι και «εύκολη». Όπως ακριβώς πρέπει για την πλειοψηφία του αντρικού πλυθησμού που εκτιμά το κάλλος.
Κατά την πλειοψηφεία του Τύπου που ασχολείται με το αυτοκίνητο, το ότι η Giulietta (και η Alfa Romeo γενικότερα) δεν είχε ένα «τεχνολογικά προηγμένο» αυτόματο κιβώτιο –όπως το trendy DSG του Ομίλου VW- ήταν «ντισαβαντάζ».
Εδώ και λίγο καιρό όμως, η A.R. απάντησε και σε αυτή την απαίτηση, που προσωπικά θεωρώ πως είναι περισσότερο προϊόν των απανταχού πεφωτισμένων κεφαλών του marketing και λιγότερο μια πραγματική ανάγκη. Τώρα πια η γκάμα της Giulietta εμπλουτίζεται και με τη σχετική έκδοση. Με αυτόματο κιβώτιο Twin Clutch Technology, εξ ου και το TCT ή «διπλού συμπλέκτη».
Ο διπλός συμπλέκτης χρησιμεύει στην κάθετη μείωση του χρόνου που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί μια αλλαγή –προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Η μόδα θέλει το χρόνο αυτό να μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και ξαφνικά οι λάτρεις της τεχνολογίας και της λεπτομέρειας, ανακάλυψαν ένα ακόμα πεδίο δόξης λαμπρό...
Με απλή, κοινή λογική, η τεχνολογική εξέλιξη των κιβωτίων του είδους, έχει πολύ περισσότερη αξία στους τομείς της ευκολίας και γιατί όχι στη μείωση της κατανάλωσης που μπορούν να πετύχουν έναντι των «κοινών» αυτόματων. Αυτό ακριβώς είναι το στοιχείο που εκτιμάται και στη συγκεκριμένη έκδοση της κούκλας Giulietta.
Οι 170 ίπποι του ψυχωμένου 1.400άρη, «σερβίρονται» στο μέσο οδηγό για να τους εκμεταλλευτεί εκεί που έχει τη μεγαλύτερη σημασία: στον ανοιχτό δρόμο. Εκεί που το αρχοντικό πάτημα της όμορφης Ιταλίδας, με τα «γόνατα» της ανάρτησης εμπρός και τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, σε κάνει να θέλεις να ξεζουμίσεις το μοτέρ (στέλνοντας βέβαια την κατανάλωση στα ύψη- αλλά αυτή είναι άλλη κουβέντα).
Εκεί βέβαια και με την προϋπόθεση πως το δεξί πόδι κρατάει φυτεμένο το γκάζι στη μοκέτα, θα μπορέσει κανείς να διακρίνει και να ευχαριστηθεί την αμεσότητα των αλλαγών του TCT, είτε χρησιμοποιήσει τα paddles που κοσμούν το τιμόνι, είτε αφήσει την πλήρως αυτόματη λειτουργία να κάνει αυτό που ορίζει η υψηλή τεχνολογία που συνοδεύει το σύνολο.
Το σίγουρο είναι πως εκεί έχει νόημα όλο το στήσιμο της κατασκευής, με το άμεσο τιμόνι, το ηλεκτρονικό μπλοκέ, τα δυνατά φρένα και το σύστημα DNA (με τα τρία προγράμματα Dynamic, Normal και All weather που ρυθμίζουν ανάλογα την απόδοση του κινητήρα) να κάνει το fine tuning της συννενόησης του οδηγού με το αυτοκίνητο. Κατά τα άλλα, μέσα στην πόλη, η ευκολία της Giulietta με το TCT, είναι το στοιχείο που θα κάνει τη διαφορά κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Χωρίς ιδιαίτερη πίεση, το αυτοματο κιβώτιο εκμεταλλεύεται πανεύκολα την εξαιρετική ροπή του κινητήρα (το peak της απόδοσης είναι 25,5 kgm και εμφανίζεται στις 2.500 σ.α.λ.) και κάνει τις μετακινήσεις παιχνιδάκι, κρατώντας και την κατανάλωση καυσίμου χαμηλά (κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες ήταν 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.).
Κοντολογίς, με 1.600€ επιπλέον στην τιμή της κορυφαίας Giulietta (αυτής των 170 ίππων), το TCT κάνει τη διαφορά και αυξάνει τη γοητεία του αυτοκινήτου. Στα οικονομικά δεδομένα της απόκτησης, το momentum αναμφίβολα δεν είναι καλό, αφού για αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ. και παρά τα οφέλη που προσφέρει σε κόστος ασφάλισης, τελών κυκλοφορίας και φορολογίας, η τιμή είναι υψηλή.
Βγάζοντας βέβαια τον κυβισμό από την εξίσωση, η Alfa Romeo Giulietta (για πολλούς και μόνο για το όνομα) αξίζει και με το παραπάνω. Από εκεί και πέρα, όσο μπορεί να αφορά κάποιον η γνώμη μας, η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου σε σχέση με τη χειροκίνητη αντίστοιχη έκδοση, μάλλον αξίζει τη διαφορά των € και διαμορφώνει τη βασική τιμή του στα 24.250€ (23.290€ με απόσυρση).