Η Alfa Romeo στην αναβίωση του Mille Miglia 2012
Κατά το φετινό αφιέρωμα για τον ιστορικό αγώνα "Mille Miglia", η ομάδα Alfa Romeo Historic Motoring θα παρατάξει τέσσερα επίσημα οχήματα του Μουσείου.
Πρόκειται για δύο μοντέλα από την προπολεμική περίοδο –το "1500 SS" και το "1750 GS"– και δύο μοντέλα από τη δεκαετία του ’50 –το "1900 SS" και το "2000 Sportiva"- τα οποία σύμφωνα με τους κανονισμούς, πήραν μέρος στον αγώνα Mille Miglia από το 1927 έως το 1957 και θριάμβευσαν έντεκα φορές, ρεκόρ που παραμένει αήττητο.
Ο αγώνας Mille Miglia 2012 ξεκινάει μία χρονιά γεμάτη επετείους για την Alfa Romeo. Εκτός από τα 50στά γενέθλια της Giulia και τον εορτασμό για τα 40στά της Alfetta, είναι η 80στή επέτειος από την πρώτη νίκη της “8C” στο Mille Miglia. Το 1932 οι Μπακόνιν Μπορτσακίνι και Αμέντεο Μπινιάμι πέρασαν τη γραμμή τερματισμού στην Μπρέσια με μια "8C 2300", ακολουθούμενοι από ένα ίδιο αυτοκίνητο και άλλες πέντε Alfa Romeo, που συμπλήρωσαν την κατάταξη μέχρι την έβδομη θέση.
Η "6C 1500 Super Sport" του 1928 (με αμάξωμα Stabilimenti Farina) είναι το πρώτο μοντέλο "turismo" της εποχής Jano. Η “1500” έκανε το ντεμπούτο της κερδίζοντας το 1927 στο Modena Circuit με την ομάδα των Έντσο Φεράρι και Τζούλιο Ραμπόνι. Κατάφερε την πρώτη από τις 11 νίκες της Alfa στο Mille Miglia της επόμενης χρονιάς, με τους Τζουζέπε Καμπάρι και Τζούλιο Ραμπόνι οι οποίοι σφράγισαν τη νίκη με ένα αυτοκίνητο παρόμοιο με αυτό του Μουσείου της Alfa Romeo.
Η "6C 1750 Gran Sport" του 1930 (με αμάξωμα Zagato) είναι ένα αυτοκίνητο που αποτέλεσε θρύλο στο Mille Miglia. Οι Τάζιο Νουβολάρι και Τζιοβάνι Μπατίστα Γκιντότι νίκησαν την έκδοση “1930” με μία “1750”, και ήταν αυτή η έκδοση με την οποία ο οδηγός από τη Μάντοβα κατέρριψε το ρεκόρ μέσης ταχύτητας 100 χλμ/ώρα καθ’ όλη τη διαδρομή. Η αντίθεση με τον Ακίλε Βάρτζι –επίσης πίσω από το τιμόνι μιας Alfa Romeo 1750- ήταν η επωδός του αγώνα που έφτασε στο αποκορύφωμά της με το θρυλικό προσπέρασμά του με κλειστούς τους προβολείς, εις βάρος του οδηγού της Galliate.
Η "1900 Super Sprint” του 1956 είναι ένα επιβλητικό gran turismo της δεκαετίας του ’50 και κορυφαίο της συλλογής της Alfa Romeo αυτή τη στιγμή (“το οικογενειακό σεντάν που κερδίζει αγώνες”). Η 1900 SS έλαβε μέρος σε μεγάλο αριθμό αγώνων Mille Miglia. Αποτέλεσε το αγαπημένο αυτοκίνητο πολλών ιδιωτών οδηγών, καθώς εγγυόταν ένα αποτελεσματικό συνδυασμό απόδοσης και αξιοπιστίας.
Η 2000 Sportiva κλείνει την ομάδα των αυτοκινήτων του Μουσείου της Alfa Romeo, ένα αποκλειστικό gran turismo με λαμπερή και δυναμική σπορ γραμμή. Η Sportiva σχεδιάστηκε από τον Φράνκο Σκαλιόνι τον ίδιο σχεδιαστή που δημιούργησε τις Giulietta Sprint και 33 Stradale. Από μηχανικής άποψης, η 2000 Sportiva προήλθε από το μοντέλο 1900 με την πολυπλοκότητα του πίσω άξονα De-Dion, λύση που υιοθετήθηκε για το σεντάν Alfetta 20 χρόνια αργότερα.