Skoda Fabia RS (photos)
Η γνωστή μας Fabia με τον εξαιρετικό TSI, τους 180 ίππους και το απίθανο DSG, γίνεται ένα αυτοκίνητο ικανό να «καταπιεί» κάθε απόσταση.
Μπορεί εμφανισιακά να θεωρείται συντηρητική. Μπορεί να μη «βγάζει» προς τα έξω και πολύ sport προφίλ. Μπορεί να θέλει γνώσεις για να τη διακρίνεις από τις πιο «ταπεινές» εκδόσεις. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις από τη στιγμή που θα αρχίσει να κυλάει τους τροχούς του.
Η Fabia RS, δείχνει να ξεφεύγει από τα όρια των μικρών sport μοντέλων και πάει το «παιχνίδι» σε άλλα επίπεδα. Με το χαρισματικό κινητήρα που είναι παντού «γεμάτος» και με τη βοήθεια του κιβωτίου των ταχυτήτων με το διπλό συμπλέκτη (DSG), πρακτικά δεν «κρεμάει» ποτέ, η Fabia RS ξεφεύγει κατά πολύ από το πλαίσιο του μικρού sport αυτοκινήτου. Μπαίνεις και κάθεσαι στις καθισματάρες με την έντονη πλευρική στήριξη, ρυθμίζεις ύψος και απόσταση τιμονιού και εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος. Στο αστικό περιβάλλον, η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου λειτουργεί ως αγχολυτικό αφού ο οδηγός έχει ένα πεντάλ λιγότερο να ασχοληθεί.
Στον ανοιχτό δρόμο όμως, η χειροκίνητη λειτουργία επιβάλλεται αβίαστα, αφού είναι πραγματική απόλαυση οι ακαριαίες αλλαγές των 7 ταχυτήτων. Η ιδιαιτερότητα είναι πως για να το ευχαριστηθείς πραγματικά, πρέπει να πας πάρα πολύ γρήγορα. Για να απλωθούν οι σχέσεις του κιβωτίου και να «φορτώσει» επαρκώς ο κινητήρας, σημαίνει αυτόματα πως τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν κατακόρυφα και μπορεί να είναι το σύνολο αντάξιο των προσδοκιών, με δεδομένο το καλό tuning της ανάρτησης και του πλαισίου, η λιγοψυχία του οδηγού όμως καραδοκεί. Η κορυφαία Fabia ξεπερνάει με το δυναμισμό και το βάθος της απόδοσής της το οδικό δίκτυο που έχουμε στα υπόψη, πέριξ των αστικών κέντρων και «στέκεται» επάξια σε διεθνείς αυτοκινητοδρόμους. Εκεί που χωρίς υστερικά όρια ταχύτητας, η κάλυψη των αποστάσεων θέλει δύναμη και «άπλωμα»- αμφότερα στοιχεία του χαρακτήρα της FabiaRS.
Το αυτοκίνητο πραγματικά αδικείται σε καταστάσεις καθημερινής χρήσης και κάλυψης μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Ναι, διεκπεραιωτικά τα καταφέρνει μια χαρά. Μέχρι και οικονομικό αποδεικνύεται, αφού μπορεί και «σπάει» προς τα κάτω το όριο των 6,5 λτ./100 χλμ. με τη σχετική προσοχή από τη μεριά του οδηγού. Εκεί όμως που δείχνει από τι πάστα έχει φτιαχτεί, είναι στον ανοιχτό δρόμο με την καλή άσφαλτο (ναι, έχουμε και κάποιους τέτοιους στην Ελλάδα...). Εκεί που ο οδηγός που μπορεί θα κεφαλαιοποιήσει τις ικανότητες του συνόλου και θα ταξιδέψει ταχύτατα και με ασφάλεια. Με το ακριβές και ευχάριστα βαρύ τιμόνι και τα αποδοτικότατα φρένα, που δύσκολα θα κουραστούν αλλά και την ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και τη ρύθμιση που είναι αρκετά φιλική για τους επιβάτες και την υγεία της σπονδυλικής στήλης.
Σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα πολιτισμένο (φροντίζει για αυτό ο κλιματισμός και η πολύ καλή ηχομόνωση αλλά και το αποδοτικό ηχοσύστημα), με πλήρη εξοπλισμό και αρκετά καλή ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Το 5θυρο αμάξωμα δίνει και το άλλοθι της πρακτικότητας. Οι 17άρες με τα 40άρια λάστιχα και τις κόκκινες δαγκάνες σε κοινή θέα, μπορεί να φαίνονται υπερβολικές για το μέγεθος της Fabia, δίνουν όμως το στίγμα των ικανοτήτων του αυτοκινήτου. Και είναι από τις λίγες φορές που η συγκεκριμένη επιλογή διάστασης ζαντών- ελαστικών, είναι τόσο surmesure με τις ικανότητες του συνόλου. Χαλάλι το κόστος της πανάκριβης σε αυτή τη διάστασης γόμας.
Η τιμή εκκίνησης της κορυφαίας σε απόδοση Fabia, είναι 18.990€ (17.790€ με απόσυρση) και είναι μάλλον λογική με δεδομένες τις ικανότητές της.