Abarth 500

Abarth 500

Με το 500 σε όλες τους τις εκδόσεις, περνάς καλά. Με τούτο εδώ το «τούμπανο» που έχει πολλά τατουάζ το σήμα του Σκορπιού όμως, περνάς καλύτερα καθώς συνεχώς χαμογελάς. Είτε το κοιτάς, είτε το οδηγείς.

Το 500 αρκεί να το κοιτάξεις για να σου φτιάξει τη μέρα. Είναι από εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις αυτοκινήτων που σε φτιάχνουν πριν καλά- καλά μπεις μέσα για να πας στη δουλειά σου. Είναι αυτό το pet-effect που έχει το αυτοκίνητο αυτό, που θέλεις να του βάλεις ένα λουρί και να το πάρεις στο σπίτι- ως κατοικίδιο. Με την έκδοση Abarth, όλα τα παραπάνω παραμένουν – μην πω, ενισχύονται - με τη διαφορά πως ο οδηγός τουλάχιστον, έχει έναν επιπλέον πολύ καλό λόγο για να χαίρεται. Το turbo μοτέρ του Abarth.

Ακόμα και αν ξεπεράσεις τις αισθητικές διαφορές του αμαξώματος και τα διάσπαρτα σήματα της Abarth και στις τέσσερις πλευρές του αυτοκινήτου. Ακόμα και αν δε σου κάνουν καμία εντύπωση τα καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη και το μονοκόμματο πλάτη - προσκέφαλο. Μόλις γυρίσεις το κλειδί, αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως ετούτο εδώ το μικρό, είναι διαφορετικό. Μπάσος ήχος και ένα χαρακτηριστικό διχάλωμα που σε κάνει να ψαχτείς. Τον πίνακα των οργάνων, με τα ομόκεντρα τοποθετημένα στροφόμετρο και ταχύμετρο, κοσμεί στα αριστερά το όργανο της πίεσης του turbo, που στο κέντρο του λειτουργεί ως shiftlight.

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις πως η πεμπτουσία του Abarth 500, προφανώς και δεν είναι οι περιορισμένοι ρύποι και η χαμηλή κατανάλωση (αν και αυτό το τελευταίο, χωράει συζήτηση αφού μπορείς να κρατάς τη μέση κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, πολύ κοντά στα 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.). Το Abarth είναι κατασκευασμένο για να συναρπάσει. Είναι κατασκευασμένο για να δώσει λύση στον κάτοχο των μικρών βομβών των περασμένων δεκαετιών, που θα αναρωτηθεί για να αλλάξει αυτοκίνητο «και τώρα, τι;». Έχει σκληρό setup στην ανάρτηση και σε όποιον παρασυρθεί από το μοδάτο υπόβαθρο του μοντέλου της Fiatκαι έχοντας την οικονομική δυνατότητα να πάρει το ακριβότερο 500 το επιλέξει (ίσως και για τους 7 αερόσακους), θα τον ξενίσει. Το Abarth πρέπει να το δει κανείς με «άλλο» μάτι.

Δεν είναι ένα τυπικό μικρό για να εξυπηρετήσει τυπικές ανάγκες. Είναι για αυτούς που δε θα τους πειράζει (ή θα την ανέχονται) η σκληρή ανάρτηση στην κίνηση της καθημερινότητας, προκειμένου να την απολαύσει εκεί που έχει σημασία: σε δρόμους με στροφές και –γιατί όχι;- στο trackday που θα πάει με την παρέα του. Γιατί κάπως έτσι βλέπεις τα χαρίσματα του Abarth. Πατάς το κουμπί Sport στο ταμπλό, δεξιά από το τιμόνι και έχεις λίγο πιο βαρύ σύστημα διεύθυνσης αλλά και πιο άμεση απόκριση από το γκάζι, αυξάνοντας παράλληλα και το όριο στην πίεση λειτουργίας του turbo από 0,8 σε 1,2bar- κάτι που αυξάνει τη ροπή από τα 18,3kgm της «νορμάλ» λειτουργίας, στα 20,8 kgm. Τότε το Abarth 500 με τους 135 ίππους του αρχίζει και «ξεδιπλώνει» τις πτυχές του χαρακτήρα του.

Τότε έρχεται και «δένει το γλυκό» και η σκληρή ανάρτηση δικαιολογείται, αφού συντελεί στην εξαιρετική ακρίβεια του τιμονιού, ενώ διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος των 1.030 κιλών σε κάθε περίπτωση πολύ περιορισμένες. Οι 16άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ταιριάζουν πολύ περισσότερο από τις 17άρες στο σύνολο, μια και χωρίς το Abarth 500 να χάσει ιδιαίτερα σε αμεσότητα, έχει κερδίσει απαραίτητους πόντους άνεσης. Αντίστοιχα, τα φρένα στέκονται σε κάθε περίπτωση στο ύψος των περιστάσεων και μόνο σε περιβάλλον πίστας και παρατεταμένη (κατα)χρήση θα δείξουν σημάδια κόπωσης.

Εκεί –στην πίστα, όπου τα 205 χλμ./ώρα της τελικής και τα 7,9” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε δεύτερη μοίρα- θα εκτιμηθεί και ένα ακόμα στοιχείο εξοπλισμού που διαθέτει το Abarth 500: με το πλήκτρο TTC (Torque Transfer Control) ενεργοποιείς το «ηλεκτρονικό μπλοκέ» που κοντολογίς, «ψαλιδίζει» σε μεγάλο βαθμό τις διαθέσεις υποστροφής του μοντέλου σε κλειστές στροφές. Τα όρια της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά αλλά παρ’ όλα αυτά, αν ο οδηγός θελήσει να «παίξει», μπαίνει στα χωράφια της λειτουργίας του ESP που ναι μεν επιτρέπει κάποια γλιστρήματα και προ-τοποθετήσεις με τους κατάλληλους χειρισμούς, απαγορεύει όμως τις μεγάλες γωνίες. Το Abarth 500 είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που σε stock μορφή μπορεί να λειτουργήσει σε semi-racemode.

Για όσους αυτό δεν είναι αρκετό, η Abarth έχει και πιο ακραίες επιλογές να προσφέρει (μέχρι και fullracespec) αρκεί να υπάρχει το αντίστοιχο βαλάντιο. Γιατί το συγκεκριμένο sport γενικότερα αλλά και το «θέμα» Abarth ειδικότερα με τιμή εκκίνησης τα 19.000€, φθηνό δεν το λες.



«Ολυμπιακός από άλλο πλανήτη, μαύρη νύχτα για ΑΕΚ» - Τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων
«Ολυμπιακός από άλλο πλανήτη, μαύρη νύχτα για ΑΕΚ» - Τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων
Μέσι: «Τα παιδιά μου είναι Καταλανοί, μας λείπει η Βαρκελώνη»
Μέσι: «Τα παιδιά μου είναι Καταλανοί, μας λείπει η Βαρκελώνη»
Τσέλσι: Η Γιουβέντους έχει προσεγγίσει τον Τσίλγουελ
Τσέλσι: Η Γιουβέντους έχει προσεγγίσει τον Τσίλγουελ
Παρί Σεν Ζερμέν: Ικανοποιημένος ο Λουϊς Ενρίκε
Παρί Σεν Ζερμέν: Ικανοποιημένος ο Λουϊς Ενρίκε
©2011-2024 Onsports.gr - All rights reserved