Έγραψε ιστορία η Ford στο Ράλι Αργεντινής!
Τον 150ό συνεχόμενο τερματισμό της σε βαθμολογούμενη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πανηγύρισε η Ford στο φετινό ράλι Αργεντινής, μετά την έκτη θέση που κατέκτησαν οι Πέτερ Σόλμπεργκ και Κρις Πάτερσον!
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ford γίνεται η πρώτη από τους κατασκευαστές που πετυχαίνει αυτό το ορόσημο στην 39χρονη ιστορία του πρωταθλήματος, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την δυσκολία του επιτεύγματος της...
Η κούρσα βαθμολογούμενων τερματισμών ξεκίνησε στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος του 2002 στο Monte Carlo. Από τότε, τουλάχιστον ένας από τους εργοστασιακούς οδηγούς της ομάδας τερματίζει σε βαθμολογούμενη θέση σε όλους τους γύρους.
Η Ford και η M-Sport γιόρτασαν το επίτευγμά τους στην τελετή τερματισμού του φετινού πέμπτου γύρου του πρωταθλήματος του 2012 στο Carlos Paz την Κυριακή το απόγευμα. Ο Τζέραρντ Κουίν, senior manager της Ford Racing και ο Μάλκολμ Γουίλσον, διευθυντής της Ford World Rally Team πλαισίωσαν τους Σόλμπεργκ και Πάτερσον και το Fiesta RS World Rally Car τους και χειροκροτήθηκαν από το συγκεντρωμένο πλήθος.
«Αυτό το ρεκόρ είναι προϊόν ενός αξιοσημείωτου μίγματος ταχύτητας και αξιοπιστίας. Έχουμε επιδείξει επί μία και πλέον δεκαετία στους αγώνες WRC σταθερότητα και συνέπεια στις επιδόσεις. Ο σημερινός εορτασμός 150 συνεχόμενων τερματισμών σε βαθμολογούμενη θέση μας δίνει την αυτοπεποίθηση να αγωνιστούμε για να διεκδικήσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών στους υπόλοιπους οκτώ γύρους της σεζόν» δήλωσε ο Κουίν.
Ωστόσο, υπήρξε μεγάλη απογοήτευση στην ομάδα όταν οι Ντάνι Σόρντο και Κάρλος Ντελ Μπάριο εγκατέλειψαν με το Fiesta RS WRC τους από την τρίτη θέση λόγω μηχανικής βλάβης, μόλις 4 χλμ. πριν ολοκληρωθεί το ράλι των 502 χλμ. Ο Σόρντο, αντικαθιστώντας τον τραυματισμένο Γιάρι Μαρι Λάτβαλα σε μία και μοναδική εμφάνιση, είχε πολύ καλή επίδοση που τον έφερε στο top 3 από την αρχή, αν και η εμπειρία του από το αυτοκίνητο ήταν μόνο μία ημέρα δοκιμών.
Το Ράλι Αργεντινής ήταν ο μεγαλύτερος γύρος στην ιστορία του WRC για μία δεκαετία σχεδόν. Η δυνατή βροχή πριν την εκκίνηση έκανε τους χωμάτινους δρόμους της επαρχίας Cordoba, 700 χλμ. βορειοδυτικά του Buenos Aires, πολύ ολισθηρούς. Λόγω κανονισμών στην παροχή μαλακών ελαστικών βροχής Michelin, οι οδηγοί αναγκάστηκαν να τρέξουν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με συμβιβασμό μεταξύ σκληρής γόμας ή φθαρμένων μαλακών ελαστικών.
Ο Σόλμπεργκ ήρθε πρώτος στην πρώτη ειδική την Πέμπτη το βράδυ και αύξησε το πλεονέκτημά του πάνω από 20 δεύτερα την Παρασκευή το πρωί. Ωστόσο, ο 37-χρονος Νορβηγός αποδείχτηκε άτυχος στη συνέχεια, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης που προκλήθηκε από πρόσκρουση σε βράχο.
Επανεκκίνησε με ποινή 15 λεπτών στην 11η θέση. Οδηγώντας σταθερά και αποφασιστικά ανέβηκε στην έκτη θέση, κερδίζοντας εννέα από τις 10 τελευταίες ειδικές συμπεριλαμβανομένων των έξι του τελευταίου σκέλους. Επίσης κέρδισε την τελευταία Power Stage, διεκδικώντας τρεις έξτρα βαθμούς και παραμένοντας δεύτερος στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Η εξαιρετική προσπάθεια του Σόρντο έληξε άδοξα αμέσως μετά το ξεκίνημα τη τελευταίας ειδικής Copina των 4,15 χλμ. όταν το αυτοκίνητό του ακινητοποιήθηκε λόγω πιθανού προβλήματος του εναλλάκτη.
Ο διευθυντής της Ομάδας, Γουίλσον δήλωσε: «Ο Πέτερ ανέκαμψε δυναμικά με αποκορύφωμα να κερδίσει την Power Stage. Μετά από όσα συνέβησαν, το να φεύγεις από την Αργεντινή με τον Πέτερ δεύτερο στο πρωτάθλημα είναι καλό. Ο Ντάνι έκανε τέλεια δουλειά και ήταν πολύ λυπηρό που εγκατέλειψε σε απόσταση αναπνοής από τον τερματισμό. Το γεγονός ότι η τάση στο αυτοκίνητο ήταν τόσο χαμηλή δείχνει πρόβλημα στον εναλλάκτη.
Οι Μαντς Όστμπεργκ και Γιόνας Άντερσον τερμάτισαν στην τρίτη θέση με αυτοκίνητο της Adapta World Rally Team μετά την εγκατάλειψη του Σόρντο, ενώ οι Τσέχοι Μάρτιν Πρόκοπ και Ζντένεκ Χρούζα ήρθαν τέταρτοι, σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα τους. Μετά τις εγκαταλείψεις της πρώτης ημέρας, οι Εβγκένι Νοβίκοφ και Ντενίος Ζιραντέ και Οτ Ταϊνάκ και Κούλνταρ Σικ της M-Sport Ford World Rally Team επανεκκίνησαν σύμφωνα με τους κανόνες Rally 2 και οδηγώντας προσεκτικά ανταμείφθηκαν με την όγδοη και 10η θέση αντίστοιχα.
Επόμενος γύρος
Για τον έκτο γύρο, οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν στην Ευρώπη για το Ράλι Ακρόπολις που πραγματοποιείται από 24 - 27 Μαΐου με βάση το Λουτράκι.
Γενική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 5: 34. 38.8
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 5: 34. 54.0
3. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 5: 37. 49.2
4. M Prokop/Z Hrůza CZE Ford Fiesta RS 5: 44. 24.1
5. T Neuville/N Gilsoul BEL Citroen DS3 5: 45. 56.4
6. P Solberg/C Patterson NOR Ford Fiesta RS 5: 46. 41.0
7. S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 5: 47. 04.1
8. E Novikov/D Giraudet RUS Ford Fiesta RS 5: 55. 49.0
9. N Al Attiyah/G Bernacchini QAT Citroen DS3 6: 03. 01.4
10 O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 6: 11. 58.3
Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb 91 βαθμοί
2. P Solberg 73 βαθμοί
3. M Hirvonen 70 βαθμοί
4. M Østberg 68 βαθμοί
5. E Novikov 43 βαθμοί
6. J-M Latvala 28 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Citroen Total WRT 151 βαθμοί
2. Ford WRT 106 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT 81 βαθμοί
4. Qatar WRT 37 βαθμοί
5. Citroen Junior WRT 30 βαθμοί
6. Adapta WRT 27 βαθμοί