Chevrolet Orlando LS LPG
Είναι 7θέσιο, άνετο, με κινητήρα 1,8 λίτρων που «ντριπλάρει» μέχρι ένα σημείο το φορολογικό καθεστώς και κινείται και με υγραέριο «καταποντίζοντας» τα έξοδα χρήσης. Θέλετε τίποτα περισσότερο;
Το Orlando είναι μια πραγματικά αξιόλογη περίπτωση μεγάλου οικογενειακού. Με άπλετους χώρους για πέντε και αποσκευές ή για 7 άτομα που θα ταξιδέψουν με όλες τις ανέσεις. Η συνεργασία με την Ιταλική Tartarini (όπως είδαμε και στο Spark) έχει προσφέρει τη δυνατότητα με μια λογική σε κόστος επιβάρυνση, να έχουμε και εναλλακτικό καύσιμο- το υγραέριο, έτσι ώστε τα έξοδα χρήσης να συμπιεστούν ιδιαίτερα.
Το αποτέλεσμα συνολικά, είναι ένα απολύτως λογικά κοστολογημένο μοντέλο, με ιδιαίτερα μεγάλες μεταφορικές ικανότητες και με μια εμφάνιση, που «κερδίζει» από την πρώτη κιόλας ματιά. Για να τα πάρουμε όμως από την αρχή, το Orlando δεν είναι ένα τυπικό δείγμα πολυμορφικού. Είναι αρκετά χαμηλό για τα δεδομένα της κατηγορίας έτσι όπως την έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα. Αυτό όμως συντελεί στη διαμόρφωση μιας εικόνας που καταφέρνει και γίνεται δυναμική, όσο και συμπαγής, λειτουργώντας απολύτως θετικά στη διάθεση του εξωτερικού παρατηρητή.
Μεγάλοι θόλοι και τροχοί, χαμηλή και εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες- ακόμα και για αυτούς της τρίτης σειράς, τα καθίσματα των οποίων «αναδύονται» πολύ εύκολα για να διαμορφωθεί η 7θέσια διάταξη. Αντιστρόφως, με μια κίνηση «εξαφανίζονται» στο πάτωμα του αυτοκινήτου, παραχωρώντας τη θέση τους στο πορτ μπαγκάζ των 458 λίτρων (έως το ύψος της εταζέρας). Χάρη στην επιλογή της δεξαμενής του υγραερίου στη θέση της ρεζέρβας, δεν υπάρχει κανένας χωροταξικός περιορισμός απο την ύπαρξη του συστήματος της υγραεριοκίνησης (η default επιλογή για το συνολικό σύστημα που κοστίζει 1.540€, είναι η δεξαμενή των 50 λίτρων).
Ο κινητήρας του Orlando είναι ο 1.800άρης της σειράς Ecotec (από Opel μεριά) με τους 141 ίππους. Στη πράξη αποδεικνύεται απλά επαρκής για τα 1.528 κιλά του αμαξώματος. Είναι ευχάριστα ελαστικός και λίγο θορυβώδης όταν πιεστεί- ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιεί το υγραέριο. Αξίζει να σημειωθεί πως στις υψηλές στροφές λειτουργίας ο οδηγός μπορεί να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ των δύο καυσίμων, καθώς σε όλο το υπόλοιπο φάσμα είναι ανεπαίσθητη. Η διαφορά –υπέρ της βενζίνης σε απόδοση- γίνεται αισθητή στον ανοιχτό δρόμο, εκεί που χρειάζεται η έξτρα ώθηση για να πραγματοποιηθεί κάποια προσπέραση.
Σε γενικές γραμμές πάντως, η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Όχι στα 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής αλλά με δεδομένο το μέγεθος του αυτοκινήτου, ακόμα και τα 9,4 που είδαμε κατά τη διαρκεια της δοκιμής που περιελάμβανε αρκετά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο (και με αρκετά υψηλή μέση ωριαία) είναι μια λογική κατανάλωση. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τη δυνατότητα να συμπιεστεί αρκετά, ενώ και το κόστος του υγραερίου είναι από μόνο του ένας καλός λόγος για να χαμογελάει ο οδηγός. Όπως και να έχει πάντως, το Orlando είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο.
Η θέση οδήγησης είναι εφάμιλλη τυπικού επιβατικού και η περιφερειακή ορατότητα εξαιρετική. Πολύ καλή είναι και η εργονομία του εσωτερικού, με τα πάντα να βρίσκονται σε βολικές θέσεις, ενώ πολλές και πρακτικές είναι και οι θήκες στο ταμπλό- με high light την αναδιπλούμενη πρόσοψη του ηχοσυστήματος που αποκαλύπτει μια ευρύχωρη θήκη.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι τυπικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση αλλά με αρκετή αμεσότητα στη μεταφορά των εντολών. Απόλυτα ικανοποιητικά είναι τα φρένα του αυτοκινήτου, με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, να αντιπαρέρχονται με ευκολία τις απαιτήσεις ακινητοποίησης του μεγάλου σε όγκο αυτοκινήτου.
Όλα τα παραπάνω αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία, όταν φτάνει η ώρα να μιλήσουμε για το κόστος του αυτοκινήτου. Μένοντας κάτω –ή έστω εκεί γύρω- από τα 20 χιλιάδες ευρώ, το Chevrolet Orlando καθιστά απολύτως σαφείς τις προθέσεις του, ενώ δίνει και νέα διάσταση στη ρήση “more car for your money”.